אובונטו ורשת אלחוטית

אלא אם המחשב שלכם התברך בכרטיס רשת אלחוטי המשתמש בערכת השבבים של Broadcom כנראה שכרטיס הרשת שלכם לא יעבוד תחת אובונטו (ומן הסתם שאר ההפצות). זה לוקח כמה דקות אחרי ההתקנה להבין את זה, באופן מיידי רצים למנהל ההתקנים ושם כן מוצאים איזכור לכרטיס הרשת, אבל כשמחפשים איך לגשת אליו – כלום לא עובד. הסיבה לכך, לרוע המזל, היא שרוב החברות אינן משחררות לשוק את קוד התוכנה הדרוש להפעלת הכרטיס ולמרות שלעיתים ניתן לגשת אליו – מסיבות של חוקיות, פעולה זו בד"כ אינה מתבצעת.

כאמור – אם זכיתם מההפקר ויש ברשותכם כרטיס רשת של Broadcom תוכלו לנסות להשתמש במדריך הזה. אם לא – תאלצו להשתמש בתרגיל עוקף באמצעות ndiswrapper.

תוכנת ה ndiswrapper מאפשרת למעשה לקחת דרייברים של רכיבים אשר נכתבו עבור חלונות וליצור להם סביבת ריצה מתאימה תחת לינוקס. כך, ניתן למעשה להשתמש בכרטיס הרשת בלינוקס עם הדרייברים של חלונות מבלי לסבול משלל כאבי ראש.

זיהוי כרטיס הרשת.
השלב הראשון, יהיה זיהוי כרטיס הרשת והשגת הדרייברים המתאימים עבורו. אם אתם ברי מזל, מן הסתם אתם מחזיקים ביד דיסק המכיל את הדרייברים, אם לא – תאלצו למצוא אותם לבדכם.
על מנת לגלות איזה כרטיס רשת יש במחשב יש לפתוח את הטרמינל ולהקליד:


lspci | grep Ethernet

במקרה שלי (וזו הדוגמא שאיתה אמשיך בכל המדריך הזה ) הפלט שהתקבל היה:


0000:00:0a.0 Ethernet controller: Linksys, A Division of Cisco Systems [AirConn] INPROCOMM IPN 2220 Wireless LAN Adapter (rev 01)
0000:00:12.0 Ethernet controller: VIA Technologies, Inc. VT6102 [Rhine-II] (rev 74

אם לא עובד, אפשר להשמיט את המילה Ethernet ולנסות למצוא את הכרטיס בכל הרשימה.

השגת הדרייברים
דיסק ההתקנה, אתר היצרן, גוגל, נבירה בקרבי המחשב במערכת חלונות – כל הדרכים כשרות – בסופו של תהליך אמורה להיות לכם תיקיה של הקבצים. (אם קובץ הדריברים מגיע כקובץ EXE, אפשר להשתמש ב wine ולחלץ לאחר מכן את הקבצים שנפתחו).
במקרה האמור, אייסר (היצרנית של הלפטופ שלי) מספקת את הדרייברים כקובץ zip המכיל תיקיה בשם 802.11g, כך שבסוף התהליך היתה על הדסקטופ שלי תיקיה נבשם 802.11g שהכילה את כל הקבצים הדרושים.

התקנת ndiswrapper


sudo apt-get install ndiswrapper

עכשיו, נותר רק להעתיק את הקבצים של הדרייברים, להגדיר את הקשרים וקדימה לעבודה.


sudo cp -Rf ~/Desktop/80211g/ /opt/
sudo ndiswrapper -i /opt/80211g/Win2k/neti2220.inf
sudo ndiswrapper -m
sudo modprobe ndiswrapper

היות והשאיפה היא שהעסק יופעל בכל טעינה מחדש, יש להוסיף קריאה בזמן האיתחול:


sudo gedit /etc/modules

בסוף הקובץ יש להוסיף קריאה לרכיב:


ndiswrapper

זהו, העבודה הקשה כבר מאחור – עכשיו רק צריך מנהל רשת:


sudo apt-get install network-manager-gnome

לאחר ההתקנה, צריך להופיע מנהל הרשתות ברשימת האיתחול, אם הוא לא הופיע עצמאית – יש להוסיפו ידנית


nm-applet --sm-disable

כל שנותר לעשות כעת זה לאתחל את המחשב ולנתק את כבל הרשת. אם הפעולה עברה בהצלחה, יופיע בחלקו העליון של המסך בר עוצמת רשת אלחוטית.

ככה זה נראה

הערות והארות
* אם אתם משתמשים ברשת עם הצפנה – מן הסתם תצטרכו בהפעלה הראשונית להגדיר סיסמא
* כל האמור פה התייחס למחשב שלי, עם כרטיס הרשת שלי ומערכת ההפעלה שלי. למרות שהעיקרון זהה, כרטיסי רשת שונים או הפצות שונות עלולים לדרוש שינויים כאלה או אחרים. לרוב המזל, מדובר לרוב בשמות של תיקיות וקבצים.

לדרג את הפוסט
3.7

Comments

4 תגובות על “אובונטו ורשת אלחוטית”

  1. באובנטו החדש יש תמיכה יותר טובה …

  2. תמונת פרופיל של אלעד
    אלעד

    אני חושב שקצת התבלבלת. כרטיסים עם שבבי broadcom לא יעבדו ללא חבילת המודולים restricted של אובונטו, שמכילה את הקושחה הנחוצה. רבים אחרים, כמו orinoco ושות', עובדים מהקופסא בכל ההפצות ללא כל קושי וללא שתצטרך לחפש בשום מקום.

  3. שזיף – עוד לא הספקתי לשדרג לגירסה החדשה, כנראה בסוף השבוע הזה.

    אלעד – לא התבלבתי, לינוקס אומנם איננה מגיעה עם חבילת המודולים שדרושה לשימוש עם ברודקום, אך בהחלט ניתן להוריד אותם מהרשת בקלות ולהתקינם – תהליך של מספר דקות, אפילו פחות.
    גם לא דיברתי פה על כרטיסי רשת אלחוטיים שעובדים מהקופסה – איתם אין בעיה, אני התיחסתי לכרטיסי רשת שאין להם תמיכה מובנית בלינוקס.

  4. […] שלב שלישי – הסתדרת עם הגדרות האינטרנט, עכשיו נשארו לך המדפסת, הסורק, הקורא כרטיסי זיכרון USB ושאר אביזרי חומרה ביזארים. אתה מבזבז על זה יומיים שלמים ובסוף אתה מסוגל להדפיס משהו. אתה פותח את הדפדפן, האתר השלישי ברשימת הקריאה שלך דורש אקספלורר בלבד. אתה מאתחל לחלונות ונשאר שם עד להפסקת החשמל הבאה. […]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *