להרגיש כמו בבית

לפני שהגעתי להונגריה – ציפיתי לראות פה פערים משמעותיים, עכשיו כשאני כאן – קצת קשה לי לראות אותם – אז הנה סיכום ומקבילות.

מדברים שפה זרה ברחוב – בדרך כלל ברחובות חיפה שומעים רוסית או ערבית, מדי פעם שומעים עברית. גם פה מדי פעם שומעים עברית. אם שואלים ברחוב אנשים מה השעה בעברית – רוב הסיכויים שעד העשירי – תקבל תשובה.

ילדים קטנים ושיכורים – הבילוי החברתי של בני הנוער פה זה להשתכר, לעשן ולהסתובב ברחובות בלילה תוך כדי יצירת זיהום דציבלי לא קטן. עיצבנת אותם? רוב הסיכויים שתתפתח תגרה. למען האמת – זה לגמרי לא שונה מהחבורות של בני הנוער הישראלים שמסתובבים חסרי מעש ליד הדראגסטור, עושים רעש ומחפשים סיבה לעשות פלאברות.

איש עם אוטו – זה מדהים עד כמה הכבישים פה מזכירים את ישראל – גם פה יש ערסים עם רכבים משודרגים שכל התחביב שלהם זה לנסוע הלוך ושוב עם המערכת בפול ווליום ולהראות כמה רעש האגזוז והמנוע שלהם מסוגל להפיק.

אז מה טוב פה?
אם יש דבר טוב שאפשר להגיד לזכות ההונגרים – זה מערך התחבורה הציבורית שלהם (לפחות בבודפשט – שם אני כרגע) יש להם רכבת עילית (שנקראת גם ווילאמוש) ורכבת תחתית וכמובן אוטובוסים ומוניות. אבל, ממש אין צורך באוטובוסים ובמוניות שכן מכל נקודה לכל נקודה אפשר להגיע בעזרת אחד מהראשונים או שילוב של השניים – וזה זול עד מאוד. גם הזמנים הם נפלאים – הווילמושים הללו עוברים בתחנה פעם בכחמש דקות והרכבת התחתית עוברת בתחנה כל 2:30 – 3:00 דקות.

אמור להיות פה קר – לא ממש קר פה – היום היה 9-10 מעלות, כל כך התעצבנתי שלא טרחתי להביא מספיק חולצות קצרות.

לדרג את הפוסט
0

Comments

תגובה אחת על “להרגיש כמו בבית”

  1. איזה כיף לך.. תגיד תודה על מזג האויר ואני בטוח שתוכל למצוא שם חולצה קצרה לקנייה בזול.
    עכשיו תצא מהאינטרנט ותלך להסתובב בעיר , עזוב אותנוא נחנו תסדר תחזור עם הרבה חוויות ותספר לנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *