Cancel? לא באמת לוחצים על זה

לפני כמה ימים, ניצלתי איזה חצי שעה פנויה כדי לנקות את דף הפרופיל שלי בפייסבוק ולהסיר כמעט הכל. אני כבר לא ממש נכנס לפייסבוק, זה היה מלהיב בערך יומיים עד שזה התחיל לעצבן, אבל מדי פעם, מישהו מבקש להיות חבר ואני קופץ להציץ בדף הפרופיל שלו כדי לראות במי מדובר.
אחת האפליקציות היותר מעצבנות שקיימות היא אפליקציה בשם Fun Wall ורוב הסיכויים שהיא הצליחה לתפוס אתכם בשלב זה או אחר. בסופו של דבר מדובר באפליקציה שמציגה קיר שמלא ב"תעבירו את זה ל 30 אנשים ותראו משהו מגניב". כשמישהו מנסה להעביר משהו למישהו אחר שלא משתמש באפליקציה מתקבלת אצל הנמען הודעה שמספרת לו שחבר שלו כתב לו הודעה ושהוא רק צריך להקליק כדי לראות אותה. כמובן שכדי לראות את ההודעה צריך להוסיף את האפליקציה ולשלוח לכל החברים וחוזר חלילה.

מה? לא תלחצווהנה הטריק השני, שהוא אפילו קצת נבזי לדעתי, משתמש מגיע אל דף פרופיל ורואה תמונה שעליה סמל של פליי. זה נראה מעניין ולכן לוחצים על הפליי – פשוט כי ככה התרגלנו. אם יש פליי ולוחצים עליו הציפיה היא שהסרט יתחיל להתנגן.
טעות! רוצה לראות את הסירטון? אין שום בעיה, אתה רק צריך להוסיף את האפליקציה קודם ואז תוכל לראות את הסרטון.
אז לוחצים על הוספה, מבלי כמובן לטרוח לבדוק את רשימת הצ'ק בוקסים ואיזה הרשאות היא מעניקה לאפליקציה בחשבון ומצפים לראות את הסרטון.
רגע, חברים יש לך? הנה מגיע מסך הזמנת החברים לאפליקציה. זה לא מעניין כרגע אז לוחצים על Skip ומקווים לקבל עכשיו את הסרטון.
לא, עדיין לא! האפליקציה כל כך מסובכת שקרוב לוודאי המשתמש ירצה לראות את סרטון ההדרכה שהכינו עבורו. גם פה לוחצים על Skip ומגיעים … (איזו הפתעה) לדף הראשי של האפליקציה.
רגע, ואיפה הסירטון שרצינו לראות? בשבילו צריך לחזור 4 דפים בדפדפן. משתמש ממוצע היה מצפה שאחרי כל הסיוט הזה בשלב הזה לחיצה על הפליי תנגן את הסירטון. מופרכות משהו ההנחות של המשתמשים, במקום זה נעביר את המשתמש לעמוד חדש כדי לראות בו את הסירטון.
רציתם לראות את הסירטון הזה ואת הסירטון הבא? חיזרו עמוד אחד לאחור בדפדפן ושובו על התהליך.

מסך הוספת אפליקציהואם לא בא לי?

הכל טוב ויפה בהנחה שהמשתמש באמת מעוניין להוסיף אל חשבונו את האפליקציה, אבל מה אם הוא לא? שימו לב למסך הוספת התוכנה משמאל, רואים את כפתור ה Add Funwall? בטח שרואים, אי אפשר לפספס. ללינק ה Cancel שלידו שמתם לב? יחי ההבדל הקטן, מאוד קטן יש לאמר.
אז אני לא מעוניין להוסיף את FunWall לאפליקציות שלי ולכן כפתור ה Cancel קורץ לי, אם כי לגמרי לא ברור מה אמור לקרות ברגע שאלחץ עליו.
ישנם שני תרחישים מוכרים ואפשריים לכפתור Cancel, למעשה רובנו מכירים אותם דווקא ממסכי הכניסה לאתרי הפורנו. בהודעת ה"אתר זה מכיל תוכן פורנוגרפי, האם אתה מעוניין להיכנס / האם אתה בגיר?" שהיו מלווים בשני כפתורים (שווי גודל) האחד אמר כן והכניס את המשתמש לאתר והשני אמר לא. לכפתורי הלא היו שתי התנהגויות אפשרויות – או שהם תפקדו ככפתור back והחזירו את הגולש לעמוד ממנו הוא הגיע, או שהם העבירו את הגולש לעמוד פנימי של האתר שהציע מה שהציע והפנה החוצה.
כך גם עם funWall, לא רוצה את האפליקציה? לחץ על Cancel וההיגיון אומר שאו שנעביר אותך חזרה אל העמוד שממנו באת, או שפשוט ניתן לך לצפות בסירטון בלי להוסיף את האפליקציה. האמת, בצורה עצובה למדי, היא שכפתור ה cancel של FunWall לא עובד באף אחת משתי הדרכים שציפיתי או אפילו בדרך אחרת שמישהו אחר חשב עליה ואני לא. במקום זה, בוחרת האפליקציה באסטרטגיה של שכנוע בעזרת התשה. מה זאת אומרת? מי שילחץ על כפתור ה Cancel יחזה בטעינה של עמוד חדש שיכיל, ובכן, את מסך ההוספה של FunWall. למעשה, כפתור ה Cancel פועל כאיזשהו סוג של כפתור Refresh. לא למסך הקודם, לא למסך הבא אלא מעביר מחדש אל המסך הנוכחי.

בסופו של דבר, או שהגולש יחטוף את הג'נענע ויסגור את החלון או שהוא יוסיף את האפליקציה, כך או כך – לפחות שיגענו אותו קצת ואם הרווחנו עוד משתמש, מה טוב.

לדרג את הפוסט
0

Comments

2 תגובות על “Cancel? לא באמת לוחצים על זה”

  1. הכפתור החביב עליי בפייסבוק לאחרונה הוא בכלל זה שכתוב עליו Block this application. חיים טובים!

  2. גם עלי עבר תהליך הגילוי שתיארת פה. וגם אצלי כל האפלקציות כמעט, כולל הקירות המשוכללים למיניהם, נמחקו ונחסמו עקב התנהגות נלוזה.
    ובסוף של דבר, הסרטונים שאני "מפסיד" זה פוורפורדים של חברים-של-חברים שהגיעו לקירות של חברים שלי בלי שאף אחד שאל אותם. רוב הקליפים האלה מדיפים ריח רע, ונראה שהמכנה המשותף שלהם הוא החיבה לציצים בפריים הראשון (או האמצעי, זה שעל-פיו ישק הpreview) של הקליפים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *