שירות VOIP לישראלים

אח שלי מסתובב לו אי שם בדרום אמריקה, אח אחר מתגורר לו בהונגריה ולהתקשר לשתי המדינות הללו, זה לא הדבר הכי סימפטי מבחינת חשבון הטלפון. עד עכשיו השתמשתי בסקייפ, שירות נפלא אך עם חיסרון אחד – צריך לשבת ליד המחשב בשביל לדבר.

היום, במהלך שיחה במסנג'ר אחי טרח להסביר לי שאאם אני רוצה אני יכול לחייג אל מספר הספיקס שלו. בצעד של בורות השמור לכאלה שלא שוטטו בניכר כבר זמן רב, אבל חייבים להיות צודקים, טרחתי לתקן אותו ולהסביר לו שזה נקרא סקייפ. אני מניח שהוא בטח התפוצץ מצחוק על כמה אני לא מעודכן לפני שהוא טרח להסביר לי על ספיקס.

כמו הסקייפ, גם ספיקס (speex) הינו שירות VOIP אך להבדיל – כאן הרבה יותר פשוט להתקשר אל המשתמש.

לחברה יש מספר מוקד ברשת מירס (0576666444 ) וכל משתמש מקבל מספר שלוחה בן ארבע ספרות אותו הוא יכול לחלק לחבריו.

על מנת לדבר עם המשתמש יש להתקשר, בעלות של שיחה סלולארית לרשת מירס, למספר ולאחר מכן מקיש את מספר השלוחה ומופנה ישירות אל המשתמש. אם המשתמש מחובר לשירות (בעזרת מחשב או באמצעות שירות עקוב אחריי למספר אחר) הוא יוכל לקבל את השיחה. אם לא – ניתן יהיה להשאיר הודעה בתא הקולי.
במקרה והושארה הודעה בתא הקולי יקבל המשתמש הודעה לתיבת האימייל שלו אשר תפנה אותו אל תא ההודעות האישי שלו ברשת שם יוכל להאזין להודעה.

יתרונו הגדול של השירות שהוא אינו מצריך רישום מצד המתקשר. חסרונו הגדול של השירות הוא מבחינת המשתמש שכן השירות תומך נכון לעכשיו אך ורק במחשבים המריצים חלונות.

מאידך, היות ומדובר בקליינט IAX, הרי שניתן למצוא אלטרנטיבות ברשת המסוגלות להתמשק עם השירותים של החברה.

הקליינט של iaxcomm לדוגמא, הינו קליינט IAX שפותח בסורספורג' ומתאים לחלונות, לינוקס ומקינטוש. על מנת להגדיר אותו על המחשב יש להזין את הערכים הבאים.

שם משתמש: שם המשתמש איתו בוצע הרישום לשירות

סיסמא: הסיסמא איתה בוצע הרישום לשירות

שרת מארח: speex.dyndns.org
היות וחלק ניכר מה"אינטרנט קפה" בהם עלול להיתקל המטייל הישראלי עלולים להגביל התקנת ישומים, ניתן להשתמש בקליינט וובי כגון הקליינט הזה. כמובן – שהדרישה היא שימוש ברכיבי אקטיב איקס – ומכאן – דרישה לאקספלורר, נתוני התקשורת – זהים.

עכשיו רק צריך לחכות שהחברה תמצא קליינט מתאים למחשבי כף יד שגם יודע לעבוד עם השירות שלהם (יש כמה, אבל הם לא מצליחים להתחבר) ובא שלום על ישראל.

לדרג את הפוסט
0

Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *