פליקר מגינה עלי מתועבה

רמי הוא בחור לבנוני שגר בבירות וניחן בכישרון צילום מדהים (שווה להציץ בתמונות). יום אחד, צילם רמי את חבר שלו והעלה את התמונות שלו לפליקר, בנוסף הוא גם צירף קישור לדף המשתמש של החבר שלו בפליקר – הקלקתי, ואז חשכו עיני.

לחצו להגדלהפליקר החליטה שעל פי הגדרות החיפוש הבטוח אסור לי לראות את התמונות של אותו משתמש, (צילומסך משמאל, לחצו להגדלה) כי הן לא בטוחות עבורי, אך השאירה בידי את שיקול הדעת האם ברצוני לצפות בהן או לא. סקרן שכמוני, לחצתי על YES ונכנסתי אל תוך הפרופיל – כמה תמונות של הבחור בפוזות כאלו ואחרות עושה פרצופים למצלמה. לא פורנו ולא נעליים, שום חומר שמסוכן לבריות, אך זה לא מנע את התנוססות הכותרת המרתיחה:

"If you've changed your mind about wanting to see this content, you can ESCAPE"

אם זה לא מספיק, הרי שפליקר סיפקו גם כפתור המציע למשתמש להציץ בתמונות של גורי חתלתולים רכים במקום נניח, חס ושלום, בתמונות של ערבים.

מי מכם אגב שינסה להגיע אל דף הפרופיל של אותו משתמש ידרש לעבור תהליך זיהוי אל מול פליקר – אם אתה לא משתמש רשום לא תוכל לצפות בתמונות מוגנות (מגונות?!) שכאלה. מסתבר שלא מעט טענות וקושיות הציב המנגנון הזה בפני המשתמשים וגרם לזעם לא קטן. למזלנו, האוכלוסיה הישראלית, אין אנו נמנים על תושבי גרמניה, סינגפור, הונג קונג או קוריאה ולכן, יכולים לכבות את הפילטר הלז. תושבים של אותן מדינות לעומת זאת לא יכולים לכבות / לעקוף את החסימה הזו ישירות שכן היא מופעלת בגלל "הסכמי רישוי" מקומיים בגלל מדיניותן של אותן המדינות לגבי תוכן "לא הולם".

כיצד מכבים את הפילטר?
תחת התפריט you–>your account יש להיכנס לתצוגת privacy & permissions ולגלול אל תחתית העמוד. שם, תחת Content Filters ניתן ללחוץ על edit ולשנות את ההגדרות.

לדרג את הפוסט
5

Comments

תגובה אחת על “פליקר מגינה עלי מתועבה”

  1. הפתיע אותי שבגרמניה אין את האופציה לעקוף את הצנזורה הזאת. היא ידועה כמדינה מאד ליברלית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *