מייל טיפ – שידרוג למייל

יש בעיה יחסית גדולה עם נושא תיבות הדוא"ל. אם משתמשים בתיבת הדואר של הספק מקבלים תיבה שהיא יחסית מאוד מוגבלת בנפח בשילוב עם שם משתמש שהוא לא בהכרח ידידותי וכמובן הקשר שמאלץ אתכם להישאר אצל אותו ספק – מעבר ספק = ביטול התיבה. אם בוחרים להשתמש בתיבה מבוססת רשת נפטרים אומנם מהקשר אל הספק אך עדיין נתונים תחת הבעיה של שם משתמש שהוא לא בהכרח סימפטי.
יתרה מזאת, מכת הספאם הפושטת בכל תיבה ברשת עלולה לגרום לרוב המשתמשים לרצון עז להחליף כתובת דוא"ל מדי פעם שזו בעיה בפני עצמה כי לך תעדכן את כל החברים בכתובת החדשה שלך ותדאג שהם יפנימו את המסר.

עברתי לפני זמן מה לאכסן את האתר שלי בגו-דאדי וכחלק מהרכישה והאיכסון הם מציעים גם מספר שירותי דואר. השירות הבסיסי הוא – תיבת pop3 אחת בנפח של 25 מגה, כאשר ניתן להוסיף עוד כ 250 הפניות דואר (ללא תיבה – רק הפניה) ועוד כ 500 תיבות חינמיות של 10 מגה. לרוע המזל תיבות של 25 מגה זה דבר קטן ולא ממש משמעותי בימנו, בטח ובטח שלא תיבות של 10 מגה. לאחר קצת מחקר ומניפולציות יצרתי לעצמי את התיבה המושלמת – 3 ג'יגה נפח עם כתובת דומיין משלי בלי תשלום נוסף ובלי "לעבור על החוקים".
אני לא יודע בקשר לספקי איכסון אחרים, אבל יתכן שגם הם מעניקים אפשרויות שכאלה – שווה לבדוק עם התמיכה.

רשימת מצרכים
– חשבון דוא"ל וובי חינמי שגם מספק שירות POP3.
– כתובת דומיין

לאחר שמסננים מרשימת ספקי הדוא"ל הוובי את אלו שמספקים תיבה קטנה, שאינם מעניקים POP3 ואת אלו שאינם בחינם נשארים עם שתי אפשרויות (יכול להיות שיש יותר, הרשימה שלי קטנה יחסית) – גוגל ונענע.

כתובות דומיין ניתן לרכוש אצל כל ספק דומיין. היות ובדקתי את גו-דאדי אני אמליץ עליו. מדי פעם יש מבצעים על רכישות דומיינים, שווה לבדוק.

הוראות הכנה
פותחים חשבון משתמש חדש באחת התיבות הללו, ניתן לתת לה כל שם משתמש, זה לא רלוונטי כי הוא לא הולך להימסר לאף אחד. המהדרין אפילו יבחרו שם משתמש רנדומאלי וביזארי כדוגמת as8das9 שכן חלק מהספאמרים משתמשים בתוכנות מילון על מנת לייצר את רשימות התפוצה שלהם והסיכוי ששם משתמש שכזה יפול תחת תוכנת מילון הוא אפסי.
אני בחרתי להשתמש בשירות הדואר של נענע, הדברים האמורים בהמשך נבדקו ועובדים בדואר נענע בשילוב עם גו-דאדי, אם מישהו ניסה עם שירות אחר והצליח – מוזמן להוסיף בתגובות מידע על צירופים נוספים.

ניהול העברות אצל גודאדי

יוצרים אצל ספק האיכסון הפניית דואר (Mail Forwarding) ומקצים לה את הכתובת הרצויה מפנים אותה אל תיבת הדואר החינמית שלכם (למשל [email protected]). בחלק מהמקרים לוקח כ 30 דקות עד שהחשבון מתעדכן אם כי זה עלול לקחת אף יותר. הבדיקה הפשוטה ביותר – לשלוח דואר לכתובת ולראות מתי הוא מגיע ללא שגיאה.

על מנת לאפשר שליחת דואר תחת הדומיין שלכם, צריכים לדאוג ל Smtp Relaying. פותחים אצל ספק האיכסון תיבת דוא"ל פעילה תחת שם כלשהו, מגדירים לה שם משתמש וסיסמא. בהגדרות התיבה צריך להפעיל הגדרת smtp relaying.
הגדרה בגו דאדי

יוצרים חשבון משתמש חדש בתוכנת הדואר החביבה עליכם. תחת כתובת הדוא"ל ממלאים את הכתובת החדשה שלכם. תחת שרת הדואר הנכנס מגדירים את כתובת שרת הדואר הנכנס של ספק התיבה (in.nana.co.il במקרה של נענע) כמו גם את שם המשתמש והסיסמא של אותה תיבה. תחת שרת הדואר היוצא מגדירים את שרת ה smtp שקיבלתם מספק האיכסון. לשרת הדואר היוצא צריך להגדיר את שם המשתמש והסיסמא המתאימים לתיבת הדואר החינמית שפתחתם אצל ספק האיכסון.

לאחר סיום התהליך יש לכם תיבת דואר שנגישה גם דרך הכתובת של אותו ספק (נענע/ג'י-מייל) וגם דרך הדומיין שלכם. את הכתובת על הדומיין שלכם אפשר לחלק לכל אדם שאתם סומכים עליו ואילו בכתובת תחת ספק התיבה שלכם (נניח [email protected]) ניתן לתת בכל מקום שדורש רישום (פורומים, פריביס וכד').
כאשר רמות דואר הזבל מתחילות לגדוש את התיבה, כל מה שנותר לעשות זה לפתוח תיבה חדשה, להיכנס להגדרות של הפניית הדואר ולשנות אותה אל התיבה החדשה.
כך, נפטרים גם מהצורך להדפיס כרטיסי ביקור חדשים וגם ממלחמה בלתי אפשרית בכמויות הספאם.

שידרוג נוסף
אם התברכתם בזיכרון פלאש / דיסק נייד / נגן IPOD או כל פריט אחר שמכיל זיכרון פנימי מכובד ובעל חיבור USB, אפשר להשתמש ב Thunderbird Portable ולהנות מתיבת הדואר שלכם על כל מחשב ללא כאב ראש.

לדרג את הפוסט
5

Comments

תגובה אחת על “מייל טיפ – שידרוג למייל”

  1. עשיתי את זה על הג'ימיילים שלי, בהתחלה כדי שאוכל לכתוב משם, ואח"כ כי הבנתי בדיוק מה שאתה כתבת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *