Deprecated: Creation of dynamic property CF\WordPress\DataStore::$logger is deprecated in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php on line 23

Deprecated: Creation of dynamic property CF\WordPress\Proxy::$pluginAPI is deprecated in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/Proxy.php on line 31

Deprecated: Creation of dynamic property SyntaxHighlighter::$brush_names is deprecated in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/syntaxhighlighter/syntaxhighlighter.php on line 248

Deprecated: Creation of dynamic property SyntaxHighlighter::$specialchars is deprecated in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/syntaxhighlighter/syntaxhighlighter.php on line 326
המכללה | למה לא לאחסן בישראל
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79

למה לא לאחסן בישראל

ברגע שאתה מתחיל להתעסק בתחום בניית האתרים, סיפורי האימה מתחילים לזרום. בהתחלה זה מגיע כסיפורים מחברים / מכרים / שותפים אבל עד מהרה אתה מוצא את עצמך תקוע בתוך אותה הלולאה של בעיות אירוח אתרים אצל ספקים ישראלים. אישית, דעתי די נחרצת בנושא, אני מתנגד בתוקף לאיכסון בישראל והבלוג הזה, כמו אתרים אחרים שלי מאוכסן אצל דרימהוסט ואפשר לאמר כי התעצבנתי כשנתקלתי בכתבה הזו. אני אשקר אם אספר שלא היו בעיות, יש פה לא מעט פוסטים בארכיון שגם מדברים עליהם, אבל בתקלות רואים גם ההתמודדות של הספקית וזה חלק חשוב לא פחות. אז אני פותח את הפוסט הזה בנקודה שיתכן שדעתי משוחדת, עם זאת היא נסמכת על ניסיוני, ועל הידע הטכנולוגי שלי – את חלקו צברתי באקדמיה ואת חלקו בנטוויז'ן.

הסתיגות והדגשה נוספת – הפוסט הזה מתיחס למאמר שנכתב בחברת אינטרוויז'ן המספקת שירותי איכסון בישראל והיות שזה מאמר תגובה הרי שהוא מכיל בחלקו התיחסות ישירה למידע המופיע באתרה של אינטרוויז'ן. עם זאת לא היה לי (לפחות לא למיטב זכרוני) כל התנסות בפועל עם שירותי האיכסון, התמיכה ושירות הלקוחות של החברה וכל הנאמר בפוסט זה לגבי החברה מסתמך אך ורק על מידע המופיע באתרה.

על פי המאמר של אינטרוויז'ן, ישנם חמישה קריטריונים חשובים להחלטה איפה לאכסן. הקריטריונים הם הגיונים ברובם, אבל הנימוק, לדעתי, הוא בעיקר עיוות של המציאות כך שיתאים לנוחות המספר. חשוב לזכור שלאינטרוויז'ן יש אינטרס בממכר שרתים בישראל ומן הסתם לאינטרס זה יש השפעה על החומר הכתוב.

1. איכות חבילת האיחסון ומחירה

ההבדלים במחירים ובתמורה בין איחסון בארץ לבין איחסון בחו"ל היו משמעותיים בעבר, אך כיום, אין פער גדול וחלק מהפערים הם לכאורה.

לצורך ההשוואה הלכתי על גו-דאדי, מי שעוקב אחרי מספיק יודע שאין לי הרבה סנטימנטים לחברה שפשוט הפכה להיות הסרסור של עולם האיכסון, אבל הם מספקים את הסחורה, הם נגישים, יש להם מערך תמיכה וחשוב מכל – רוב הסיכויים שכל מי שאי פעם שקל לאכסן אתר נתקל בהם.

אז הנה מערך חבילות האיכסון הבסיסי של גו-דאדי:
חבילות איכסון של Go Daddy

כפי שניתן לראות החלוקה היא לשלוש חבילות כשהמחיר של הקטנה ביותר הוא 5$ לחודש והיקרה ביותר עולה 13$ לחודש (כמובן שיש הנחה בהתחיבות לתקופה, אבל אנחנו מדברים על הבסיס).

החבילות של חברת אינטרוויז'ן מתחלקות לשש רמות, החל מ 7$ לפשוטה ביותר וכלה ב 74$ ליקרה ביותר.

בהתחלה רציתי להשוות בסיסית אל מול בסיסית, אבל אז נכנסתי אל פירוט החבילות בחברת אינטרוויז'ן ושם הסתבר כי החבילה הבסיסית אינה כוללת מסדי נתונים, לכן ההשוואה היא אל החבילה השניה – בעלות של 10$ לחודש. כבר כאן נופל טיעון ה"הפערים אינם משמעותיים" שכן החבילה הבסיסית של אינטרוויז'ן עולה פי 2 מאשר זו של גו-דאדי. גם נושא "פערי התמורה" הוא די תמוה בהתחשב בעובדה שנפח האיכסון שמעניקה אינטרוויז'ן הוא עשירית מזה שמעניקה גו-דאדי.

קריטריון גו דאדי אינטרוויז'ן
מחיר חודשי 5$ 10$
נפח איכסון 10GB 1GB
נפח תעבורה חודשי לא מוגבל 6GB
מסדי נתונים 10 1
סאב דומיינים 25 4
תמיכה 24/7 – כל השנה בשעות העבודה

לא קשה לראות שבמבחן העלות מול תמורה יש שוני מהותי בין שתי החבילות, אינטרוויז'ן מציעה הרבה פחות מאשר גו-דאדי אך גובה על כך סכום גבוה יותר. אחד הסעיפים שצריכים להפעיל את פעמוני האזעקה ובדרך כלל לא עושים כך אצל רובנו זה הסעיף שנקרא נפח תעבורה חודשי. מגבלה חודשית של 6GB נשמעת בהתחלה כמו נפח מכובד במיוחד אך קל לחרוג ממנה במהירות. 6GB בחודש שקולים לכ 200 מגה ביום. הבלוג הזה, לאחר שהוזנח במשך תקופה ארוכה, מחזיק בנפח תעבורה יומי ממוצע של 50 מגה. ואם זה מה שעובר על אתר חלש, תחשבו מה קורה בבלוגים חזקים יותר כגון מאבד תמלילים, חורים ברשת או ההיתוך הקר (מישהו מוכן לשתף?) וכבר יצא לי לעבוד עם לקוח שנבחרה עבורו חבילה בעלת הקצאת נפח תעבורה חודשי של 3GB ובעשירי לחודש הוא קיבל הודעה על חריגה (החריגות הללו אגב מתומחרות בכ 3-5 דולר לכל 1GB של תעבורה). לצורך העיניין היה מדובר בבלוג וורדפרס סטנדרטי.
דבר נוסף שיש לקחת בחשבון אגב, זה שבאתרים מבוססי CMS, גם לפעולות בתוך האדמין יש משקל. אם העליתם תמונה אל העורך העשיר או עשיתם תצוגה מקדימה לפוסט – גם לזה יש מחיר. זאת ועוד הרי שהאדמין של וורדפרס מכיל הרבה מאוד פעולות המבוצעות דרך ajax – כגון ביצוע שמירת טיוטה בזמן העבודה, עידכון של וויג'טים וכ' – לכולם יש משקל ואסור לשכוח ממנו.

עם זאת כמובן שלא כל החברות הן בעלות הצעות רעות, כך למשל אם אתם זקוקים לאיכסון וורדפרס בלבד תוכלו להשתמש בשירות של Host4site שמציעים חבילה יחסית סבירה וכוללת גם התקנת וורדפרס בקליק.

ביצועים ומהירות גישה לאתר

הטיעון הזה הוא טיעון מוכר אך מסתמך בעיקר על חוסר הבנה / ידע של הלקוחות, הוא מתחלק למעשה לשני חלקים – מהירות הגישה (של הלקוחות) והביצועים. אינטרוויז'ן מגדילה ומציינת כי כל השרתים יושבים על – "תמסורת מהירה על תשתית אופטית ישירות לצומת האינטרנט הישראלי – IIX". עכשיו, אני לא מזלזל, אני לא מכיר את חוות השרתים של אינטרוויז'ן, לא ביקרתי בה ולא עקבתי אחרי החוטים שלה. מה שאני כן יודע בוודאות זה שאף אחד מכם לא מחובר במחשבו הביתי ישירות לצומת האינטרנט הישראלי.

בסופו של יום, כאשר אנחנו פותחים את הדפדפן ומבקשים דף אינטרנט כלשהו נשלחת בקשה ספקית האיכסון, זו בודקת האם האתר הזה ברשותה ואם לא מגלגלת אותה לתחנה הבאה בדרך. כל דילוג שכזה נקרא hop (ניתן לראות את כל הדילוגים הללו בעזרת שימוש בפקודת traceroute) והם ימשיכו עד שכל תוכן האתר יהיה בידיכם. בעולם לא אופטימלי הייתם צריכים להגיע בכל פעם עד לשרת המאכסן, וכן, אם השרת המאכסן נמצא בארה"ב ואתם בישראל יכולה להיות לזה משמעות רבה.
בפועל, בגלל אילוצים טכנולוגים, בחלק גדול מהמקרים אתם לא תאלצו לדלג כל כך הרבה. כל ספקיות האינטרנט הישראליות מחזיקות אצלן שרת פרוקסי שקוף המאכסן אצלו תוכן רלוונטי. מהסיבה הזו בדיוק סירטוני יוטיוב פופולאריים למשל מתנגנים בכמעט זמן אמת בעוד שסרטונים אחרים מציגים זמן טעינה ארוך.

בסופו של יום, עבור אתר הזוכה לביקורים תכופים ושוטפים, השפעת המרחק מצומת ה IIX או אתר בחו"ל היא קטנה יחסית. איפה זה יהיה קריטי? עבור אתרים קטנים הזוכים למספר קטן של ביקורים בכל יום, במיוחד כאלה שמתבססים על תוכן עשיר וכבד (גרפיקה רבה, סרטוני פלאש כבדים).

הנקודה השניה היא נושא הביצועים, שלמרות שצוינה באותו המאמר בכותרת הושמטה בגוף הכתבה ואני מניח שלא בכדי. הטענה כי המיקום הוא המשפיע על ביצועי השרת היא טיפשית למדי, שני הפקטורים העיקריים שיש לקחת בחשבון באיכסון שיתופי הם מי חולק איתך את השרת ועד כמה טוב איש הסיסטם של החברה.
אז כמה שכנים יש לכם בישראל? אין לי מושג, אבל אם אינטרוויז'ן מקצים למשתמש עשירית מנפח האיכסון שגו דאדי מקצים הרי שבפועל כמות המשתמשים יכולה להיות פי 10 (אני מניח, או מקווה שיש איזשהו מנגנון אופטימיזציה שמחלק את הנפח בצורה אידיאלית יותר, כאמור, אין לי מושג).
הבעיה עם משאבים משותפים היא שגם אם האתר שלך אידיאלי ועל שרת הבדיקות הוא רץ במהירות רבה, ברגע שמעלים אותו על שרת שיתופי מה שמשפיע על הביצועים זה לא רק איכות הקוד שלך אלא איכות הקוד של כל המשתמשים על השרת, כמות הדפים הנצפים אצלם, כמות הפניות למסד הנתונים וכ'. כל פעולה כזו מצריכה עבודה של הרשת, של המעבד ושל הכונן הקשיח ובדיוק כמו בביניין משותף – הדירה שלכם יכולה להיות אידיאלית אבל זה לא עוזר אם השכנים מחורבנים.

אינטרוויז'ן מגדילה במאמר ומסבירה את החשיבות באיכסון מקומי במיוחד אם האתר שלכם עמוס ומכיל דברים כגון וידאו. אבל אם נבחן את חבילת האיכסון הבסיסית של אינטרוויז'ן נראה שהיא לחלוטין לא מתאימה כדי לאכסן עליה וידאו ובשום מקום באתר לא ראיתי כי אינטרוויז'ן מספקת גם שירותי CDN . בפועל, רוב האתרים בישראל מאכסנים את הוידאו שלהם בחו"ל על גבי שרתי יוטיוב וסירטונים אלו כאמור עוברים איכסון על גבי הפרוקסי השקוף של הספקיות. אתרים שמסתמכים על וידאו כחלק מהתוכן השותף שלהם משתמשים בשירותי CDN חיצוניים שעושים אופטימיזציה ומתומחרים בנפרד מחבילות הגלישה, לאותם אתרים לרוב תהיה גם חוות שרתים פרטית ואיש סיסטם מיומן משלה.

איכות התמיכה הטכנית

יש לנו יתרון עצום, יספרו לכם ספקיות האיכסון בישראל, התמיכה שלנו היא בעברית ולכן יהיה לכם קל יותר להסביר לתומך מה הבעיה. הטיעון הזה הוא טיעון חזק ומדוייק למדי, בהנחה כמובן שהאתר שלכם נפל בין 8 בבוקר ל 8 בערב בימים א-ה או בין 8 ל 2 בצהריים ביום ו'. קל להסביר מתיחס למצבים בהם אתם צריכים להגיד "האתר נפל" אבל בערך כאן זה מסתכם.

כן, אין מה לעשות, האתר שלכם תמיד יפול ביום שישי בלילה או בשבת בצהריים או במהלך ימי השבוע בשעה 20:05 ובשביל לקבל את העזרה אתם תצטרכו להמתין ליום העסקים הבא. האם באמת בעל אתר עיסקי יכול להרשות לעצמו מצב שבו האתר נמצא למטה מספר שעות? האם באמת יש מקום ל"בארץ, ההתחייבות לזמן עמידות היא גמישה יותר" בעולם העיסקי (וגם מחוצה לו)? האם הייתם מוכנים לקבל את זה עבור הבלוג הפרטי שלכם?

אינטרוויז'ן מתריעים בפנינו שמוקדי השירות בחו"ל עובדים קצת כמו רובוטים, בפועל, הם פשוט מתבססים על מאגר הידע של החברה. אנחנו מכירים את זה מספקיות האינטרנט, סלולר והטלוויזיה שלנו – אנחנו מתקשרים למוקד ותומך רץ איתנו על בסיס סקריפט מוגדר.
ככל שאירגון גדול יותר כמות התקלות איתו הוא צריך להתמודד היא גדולה יותר, הנקודה הזו מובילה להקמה של מערכות מידע שתפקידן לנהל את הידע שצבר האירגון. במילים אחרות – ב 98% מהפניות שלכם אל גו-דאדי ודומיהן לא רק שיהיה לכם פשוט מאוד להסביר את הבעיה אלא שלתומך יש כבר טמפלט מוכן עם הסבר מפורט לאיך להתגבר עליה. בישראל, במקרה הטוב תקבלו הפניה למסמך שאלות נפוצות, במקרה הגרוע תקבלו מענה אוטומטי שאומר חכו למחר.

איכות התמיכה בארץ מחורבנת, לרוב תגיעו אל מוקד שבו תצטרכו לדבר עם נציג שיעביר את הבעיה שלכם אל אנשי התמיכה ואולי אלו יצליחו להבין במה מדובר דרך הטלפון השבור הזה. הסיכוי שלכם להגיע ישירות אל איש הסיסטם הוא יחסית נמוך ואם וכאשר תצליחו להגיע אל אחד שכזה תבינו שהמנגנון הזה נועד כדי למנוע מכם לגלות שבהרבה מקרים איש הסיסטם לא קיים או כישוריו אינם מוצלחים במיוחד.

והנה סיפור, לקוח, ביקש עבודה די בסיסית, טופס, בו יוזנו מספר שדות וניתן יהיה לצרף גם קובץ. הסקריפט הזה אמור לשלוח אל הלקוח את הפרטים כולל את הקובץ, אך זה אמור להישמר גם על השרת. לא סיפור בעייתי מדי, סקריפט PHP קצר ופשוט שרץ מצויין על שרת הבדיקות. ברגע שהסקריפט הזה עלה לאוויר הכל עבד כשורה מלבד נושא הקובץ – הקובץ פשוט לא נשמר על השרת. בדיקה קצרה בעזרת הפונקציה phpinfo העלתה כי בקובץ php.ini לא בוצעה הגדרה למשתנה "upload_tmp_dir" מסיבות של "אבטחת מידע". כשהתקשרתי אל התמיכה הועברתי בין 3 נציגים שניסו להבין מה אני רוצה, האחרון הבין והבטיח שיחזור אלי עם תשובה. התשובה הייתה שהם לא יכולים לעשות את זה (לא באמת חשבתי שהם יוכלו בגלל הדרך המחורבנת בה בוחרים ספקי האיכסון בישראל להקצות משתמשים ומיקום) ושעדיף שאעשה את זה דרך קובץ htaccess.

בסופו של יום, מי שמדבר עם התומך זה לא בעל האתר (שלרוב ידע לציין רק "האתר שלי לא עובד" וזהו) אלא דווקא האיש הטכני שחלק מהידע והכישורים שלו כוללים הבנה של מה הבעיה. אם האיש הטכני לא מסוגל להסביר מה הבעיה באנגלית, המצב די גרוע אבל – אתה מקבל מה שאתה משלם עליו.

זמינות השרת

סיכמו יפה החברה באינטרוויז'ן את הנקודה במשפט "בארץ, ההתחייבות לזמן עמידות היא "גמישה" יותר,” שזה בערך כמו להגיד – אנחנו לא יכולים להתחייב לשום דבר, תקווה לטוב. אינטרוויז'ן טוענת שזה ככה בגלל שבחו"ל יש יותר לקוחות ולכן המחויבות ללקוח היא גדולה יותר. הנגזרת של זה היא שהמחויבות של הספקיות בישראל ללקוחותיה היא לא גבוהה במיוחד, אני מניח שאם היא הייתה כזו היה פה גם תמיכה בשעות הלילה ובסופי שבוע ואתרים לא היו עומדים סופ"ש שלם עם הודעת שגיאה כזו או אחרת.

קידום אתרים במנועי חיפוש
הטיעון של לא בישראל = דירוג גרוע הוא משחק מכפלת אפס – לא משנה מה אורך התרגיל, אם בסוף כפלת את התוצאה באפס התוצאה הסופית היא אפס וזו בערך הגישה פה. זו גישה מטעה כי המיקום הגיאוגרפי של השרת הוא רק פרמטר אחד מתוך מאות אם לא אלפי פרמטרים שנלקחים בחשבון בנוסחה שאף מומחה SEO לא באמת יודע אותה ומשתנה בכל כמה חודשים. האם לפרמטר איכסון בחו"ל מול איכסון בישראל יש משקל? קרוב לוודאי שכן, האם המשקל הזה הוא כל כך קריטי? אם מומחה ה SEO שלכם מתעקש על זה, אולי כדאי לכם לפטר אותו.

תאוריה אחרת טוענת שאם בעמוד החיפוש של גוגל תסמנו "אתרים מישראל בלבד" אתרים שמאוכסנים בחו"ל לא יופיעו ברישום – פעולה מסוכנת ביותר כמובן לבעלי אתרים ישראלים. טיעון זה אגב מופרך לחלוטין, ולראיה הבלוג שלי עולה יפה מאוד בתוצאות החיפוש גם כשמסומן "אתרים מישראל בלבד" למרות שהוא יושב על השרתים של דרימהוסט.

גוגל יודעת שהאתר מיועד לשוק הישראלי גם בלי לבדוק את כתובת ה IP שלו. היא יודעת לזהות את השפה ואם האתר שלכם בנוי לפי התקן קרוב לוודאי שגוגל גם תבחין בתגית ה lang="he-IL" שממוקמת בהגדרת מסמך ה HTML. בעבר גוגל התיחסה גם לתגיות geo meta אך לטענתם היא הפסיקה בגלל שימוש לא נכון – בעיקר אנשים ששיכפלו טמפלטים מבלי להקפיד על מחיקה או עידכון של הפרטים הללו.

הנקודה היא, שהאלגוריתם של גוגל מתעדכן בלי הפסקה וגורמים שונים נלקחים בחשבון, מאבדים חשיבות או מקבלים משקל נוסף ובדיוק כפי שגוגל ידעה להוריד את משקל הרלוונטיות של גורמים כמו geo meta כיוון שהיו לא רלוונטים, הרי שגם נתונים כמו מיקום פיזי של השרת יאבדו מחשיבותם. היות ומדינת ישראל היא המדינה היחידה שבה נהוגה השפה העברית, קרוב לוודאי שבגוגל עשו את ההקשר הכה מתבקש.

לסיכום
כבר תקופה ארוכה שאני טוען שאין טעם לאכסן בארץ. איכות השירות נמוכה, התמורה לא מספקת, ההתחיבויות הן בעלמא (חד כיווני כן) והמחיר יקר מעבר לכל פרופורציה. כמויות האתרים הנפרצים אחרי כל משט / קרב או לחימה מעידים על רמת האבטחה הנמוכה שמספקות ספקיות האיכסון ואם חס וחלילה נפגעת, תאלץ להמתין ליום העסקים הבא.
בעלי חברות האיכסון, וגרוע מכך – מומחי SEO מטעם עצמם שהם גם ריסיילרים של איכסון, משתמשים בטכניקת הנתון הלא קשור כדי להסביר לכם מדוע חשוב לאכסן דווקא אצלם. כך הם יספרו לכם שזה חשוב מבחינת SEO, אבל ישכחו לציין שאם האתר בנוי בצורה גרועה זה לחלוטין לא יעזור. הם יספרו לכם שהתמיכה היא בעברית, אבל בשבתות וחגים אתם יכולים לקפוץ. הם יספרו לכם שהחיבור שלהם ל IIX הוא מהיר במיוחד, אבל ישכחו לספר לכם על זמני הטעינה או ניצולת המשאבים.

לדרג את הפוסט
0

Posted

in

by

Comments

37 תגובות על “למה לא לאחסן בישראל”

  1. תמונת פרופיל של חנן כהן
    חנן כהן

    דילוג זה hop – לא hoop

    1. תמונת פרופיל של ~ניצן~

      צודק, תוקן. זה המחיר של לכתוב פוסט בשעות הלילה המאוחרות.

      1. תמונת פרופיל של שוקי וקנין

        אני עבדתי בחוות השרתים של אינטרספייס. ואני מכיר את עולם השרתים יותר מכל דבר אחר שאני עוסק בו.
        יש לך טעות.
        "בסופו של יום, כאשר אנחנו פותחים את הדפדפן ומבקשים דף אינטרנט כלשהו נשלחת בקשה ספקית האיכסון, זו בודקת האם האתר הזה ברשותה ואם לא מגלגלת אותה לתחנה הבאה בדרך. כל דילוג שכזה נקרא hop (ניתן לראות את כל הדילוגים הללו בעזרת שימוש בפקודת traceroute) והם ימשיכו עד שכל תוכן האתר יהיה בידיכם. "
        זאת לא הדרך שהדפדפן עושה. הדפדפן שלך הולך ומבקש מהDNS את כתובת השרת, והוא לא מדלג ומדלג. הDNS שלך נמצא על הראטור שלך שמתעדכן מהראוטר של ספק האינטרנט.
        הוא מדלג על שרתי הDNS במידה ושרת DNS מסויים קרס.
        tracert עושה משהו אחר לגמרי. הוא שולח אקו לרשת ובודק באיזה ראוטרים זה עבר.

        אני מסכים עם רוב הדברים שאמרת לגבי השירות בארץ, הוא באמת ברמה קשה. בתור אחד שמספק את השירות הזה אני מזכיר לעצמי את השירות הטוב שאני מקבל בחו"ל.
        מה שאני לא מסכים הוא לגבי המהירות. יש הבדל עצום בין הארץ לבין חו"ל. דחילאק, אתה לא משחק משחקי רשת? 🙂

        1. תמונת פרופיל של ~ניצן~

          הראוטר שלי לא שומר את כל כתובות ה DNS הקיימות בעולם, הוא מכיר את אלו שאני כבר ביקשתי. כשאני אבקש כתובת לא מוכרת לו – הוא יעביר את השאילתה הלאה – אל השרת DNS של נטוויז'ן.
          גם ה DNS של נטוויז'ן לא מכיר את כל הכתובות הקיימות בעולם, ולכן, אם לא מוכרת לו הכתובת, הוא יעביר את השאילתה הלאה. כך זה יעבור שוב ושוב ושוב עד שבסופו של דבר יהיה שרת DNS שידע לתת תשובה באותו רגע הבקשה תחזור לאחור ותתעדכן בכל אחד משרתי ה DNSים בדרך. עכשיו, כשאני אבקש את הכתובת מהמחשב הניד שלי למשל, הראוטר שלי כבר ידע את הכתובת.

          1. תמונת פרופיל של שוקי וקנין

            זה בדיוק מה שאמרתי. "הDNS שלך נמצא על הראטור שלך שמתעדכן מהראוטר של ספק האינטרנט." 🙂 אבל אף אחד לא מכיר את כל הכתובות בעולם. יש מה שנקרא ZONE, וככה זה עובד. זה עובד בשיטה רקורסיבית כלפי שם הדומיין. אבל אין לזה קשר לדרך שעושה tracert.
            הבעיה במהירות עם חול היא לא הריזולב של הדומיין, אלה בזה שגם שאתה ניגש לשרת ישירות דרך כתובת האיפי, מהירות התגובה היא איטית יותר. בדרך כלל שרתים בארה"ב נותנים לך 150-250 פינג, בארץ אתה תקבל 15-30. זה הבדל משמעותי שיש לך אתר שמבצע כמה שאילתות לקבצים וכל שאילתה לוקחת או 200 או 20 מילי שניה. זה משמעותי.

  2. תמונת פרופיל של רויטל סלומון

    גנבת לי את הפוסט! 🙂 אני מתכננת פוסט כזה כבר זמן מה, אבל אולי עכשיו אוותר.

    אני חושבת שהשיקול המשמעותי ביותר הוא המחיר ושירות הלקוחות. אי אפשר להתחיל להשוות את שירות הלקוחות האמריקאי (אני מאחסנת במידפייז) לזה הישראלי – המענה מהיר וכמעט מיידי, זמינות 24/7, התשובות ברורות והם בהחלט יודעים גם לפתור בעיות לא שגרתיות ולא רק "האתר נפל".

    בכל הקשור לשכנים וסקריפטים – לפחות במידפייז נוהגים במדיניות יד קשה: מי שעושה בלאגן בשרת ומריץ סקריפטים שנראים להם לא לעניין, הם סוגרים לו את החשבון. בכל הפעמים שבהם התלוננתי על איטיות מוגזמת בשרת, הם פתרו את הבעיה מהר ולפעמים גם עידכנו שזה באשמת יוזר אחר ושהם סגרו לו את האתר עד שיוריד את הסקריפט.

    בקיצור – אין סיבה לאחסן בישראל.

  3. תמונת פרופיל של שגיא

    הכל נכון, השירות בארץ מחפיר, הצוותים לא מקצועיים (אני צריך להסביר להם על תכונות של השרת ו php.ini), החבילות יקרות ולא משתלמות (ואפילו אין אפשרות ליותר מדומיין אחד על גבי חבילת האחסון) ועוד,

    אם כי השורה התחתונה היא כזאת:

    עבור אתרים קטנים בארץ, תדמיתיים בעיקר, מהירות התגובה משרתים שממוקמים קרוב היא משמעותית מאד ואי אפשר להשוות את זה למהירות התגובה משרתים שמתארחים בחו"ל בכלל ובארה"ב בפרט. השרתים בחו"ל אמנם טובים טכנית, אבל המרחק ומהירות טעינת האתר פשוט מכריעים את הכף. חוץ מזה, כל השאר כמובן נוטה החוצה והרחק מכאן (כמו כל דבר?) 🙂

    אם כך רק ניתן לקוות, או להמליץ בין חברים, על חברת אחסון שיודעת את העבודה: שיש לה צוות טכני שמבין באחסון ובשרתים (נדמה שאחסון אתרים הפך למקצוע כללי שכולם עוסקים בו פתאום בלי שום הבנה או רקע), שהם גמישים ויודעים לקנפג את השרת, שהמחיר שלהם הוגן ושהם תומכים ביותר מדומיין אחד פר חבילה (זה בסיסי). משם, נקווה, זה ילך וישתפר.

    אחלה פוסט.

  4. תמונת פרופיל של שרון

    אם כבר יש פה כזה פוסט יפה, אני חשה צורך לשתף בו כמה מהפנינים האחרונות שנתקלתי בהן (לא נזכיר שמות, כי לא נעים)

    (1) הלקוחות התעקשו על הוסטינג ישראלי, כי התמיכה בעברית, שולחים קבלות כמו שצריך וכו'. אז הלכנו על החברה שבאמצעותה גם נרשם שם הדומיין שלהם (ז"א חברה ישראלית מוכרת, ולא חבר'ה שעובדים מהמרתף שלהם).
    תקלות עד כה: במהלך העברה (מתוכננת) של הבלוג משרת אחד לשני, הם הצליחו להרוס איכשהו את האתר ולהשאיר אותו למטה סופ"ש שלם, ולמחרת גם התנערו מאחריות. זו היתה כנראה תקלה ספונטנית שכל קשר בינה לבין העובדה שהקבצים שעכשיו אינם שם עברו שרת מקרית בהחלט. אמנם היה בידינו גיבוי, אבל קיבינימט – הרסתם, תתקנו. לאחר איומים בתביעה, באופן מפתיע, האתר שב לאוויר כהלכה.
    ועוד עם אותה חברת הוסטינג: בליל חמישי האחרון, הלקוחה שולחת לי מייל ותוהה אם אי פעם נתקלתי במצב שבו פוסט נעלם באופן ספונטני. ולא, היא דווקא לא טמבלית מהסוג שמוחק פוסטים ומשקר בעניין. בדיקה העלתה שלא רק הפוסט נעלם, אלא גם התמונות שהועלו עמו. באופן מוזר ומפתיע, לאחר מספר שעות אותו פוסט מסתורי חזר.

    (2) מנהל הפרויקט (פרילנסר כמוני) הציע שניעזר בשירותיה של חברת הוסטינג מקומית בה כנראה הוא נוהג להשתמש עבור רוב הפרויקטים שלו. איש הקשר מאותה חברה, שהתברר לא רק כאיש המכירות, אלא גם כאיש הטכני שלהם, נשבע שעד סוף היום, יהיה דומיין ישראלי ויהיה שרת. ולא, הוא טרם רכש את הדומיין, ואז מה אם 4 בצהריים, אבל יהיה בסדר. לרגע חשבתי שאני מדברת עם האחיין של רימון לוי וקיוויתי שאולי הוא יוכל לעשות את הבלתי אפשרי ולגרום לכך שדומיין ישראלי יירכש ויופעל בתוך שעה, אחרי שעות העבודה באיגוד האינטרנט. התבדיתי. ואמנם הוא עמד בלו"ז מבחינת השרת, אבל הוא נתן לנו גישה מאוד מוגבלת אליו. כלומר – FTP. בלי ממשק ניהול, בלי כלום (נו, ברור, אם השרת היה במרתף שלי גם אני לא הייתי נותנת לכל אחד לגשת אליו). ואחרי שהיה דומיין, הוא הצליח שוב ושוב, במשך יומיים, לקלקל שם הגדרות DNS. מיותר לציין שהפרויקט לא עלה לאוויר בזמן.

    (3) טרי! מאתמול! את פרטי הגישה לממשק הניהול של השרת קיבלתי מנציג החברה אמש בשעה 23:03 (דווקא האיש הטכני שפירוורד לאיש הקשר שלנו את המייל שלח לו אותם בחמש בערב, אבל מה זה לילה לבן בין חברים? אה, אנחנו לא חברים? אופס). מייד התיישבתי להתקין שם וורדפרס, וכמובן שגיליתי שלא הותקן בשרת רכיב שאנחנו דווקא זקוקים לו. שלחתי לבחור מייל, והוא ענה לי (דווקא יפה מצדו לענות ברבע לחצות) שלצערו אינו שולט כל כך ביוניקס, ולכן ישמח אם אוכל להדריך אותו בעניין.

    בהערת אגב: האנשים מאותה חברה בדיוק טענו, בהקשר אחר, שהכי טוב זה להריץ וורדפרס על לינוקס. שם זה כמעט הסתיים במכות.

    1. תמונת פרופיל של שרון

      ופולו-אפ לעצמי, משיחה עם מר הוסטינג שהסתיימה זה עתה
      "הם עובדים על ההתקנה של הזה (GD Library), זה פשוט שרת חדש, אז הדברים עוד לא מוכנים. יש מצב שבא לך לתת להם טיפים להתקנה?"

      1. תמונת פרופיל של ~ניצן~

        תגידי להם – כן, תשיגו איש סיסטם

  5. תמונת פרופיל של יהונתן

    רק לגבי הטראפיק של ההיתוך: אנחנו מאחסנים בחבילה בלתי מוגבלת של דרימהוסט, ואני מעריך שהטראפיק לא מגיע ל2GB. אבל כל האתרים ביחד מגיעים ל5-6, אנחנו מאחסנים את הבלוג שלי, ההיתוך, עוד כל מיני פרויקטים, קצרוס וכדומה.

    1. תמונת פרופיל של ~ניצן~

      למה להעריך אם אפשר לוודא? תחת פאנל הניהול יש סטטיסטיקות מדויקות, אכפת לך להציץ?

      1. תמונת פרופיל של חנן כהן
        חנן כהן

        גם אני בדרימהוסט. נפח התעבורה החודשי של כל האתרים שמאוכסנים בחשבון שלי הוא 125G

  6. תמונת פרופיל של רן בר-זיק

    אני כבר התקוטטתי איתך בנושא הזה בטוויטר.

    חלק מהחברות הישראליות לאחסון הן באמת איומות ונוראות. אבל מהניסיון שלי, איש סיסטם טוב ששולט בשפה שלך הוא דבר חשוב מאד במיוחד ב-Crunch time. לא בכל החברות הישראליות יש תמיכה מחורבנת. יש כאלו שיש להן תמיכה איכותית 24 שעות ביממה.

    כמו שלך ולאחרים פה יש סיפורי זוועה על חברות ישראליות, גם לי יש סיפורי זוועה על חברות שמתבססות על תמיכה הודית ואנשי IT הודיים. ממש 'תענוג' לתקשר איתם וגם על פרויקטים שנפלו כי הם בחרו באחסון שיתופי בחו"ל עם תמיכה בעייתית.

    בנוגע למהירות, ה-proxy השקוף לא עובד על אתרים קטנים. ומי שמשתמש אחסון שיתופי זה בדרך כלל לאתרים קטנים בסדרי הגודל שלהם (גם היתוך קר וחורים ברשת נחשבים לאתרים קטנים מבחינת סדרי גודל). אתרים גדולים משתמשים בשרת ייעודי או ב-VPS. ה-VPS יכול להיות כמובן בכל מקום ולא רק בארץ.

    אם כבר אחסון שיתופי בחו"ל – אז לפחות בחברות עם תמיכה אמריקאית/אירופית כמו החברה שרויטל המליצה עליה.

  7. תמונת פרופיל של מיכאל ז.

    לפי הפאנל של דרימהוסט, הצריכה הממוצעת בבלוג שלי, (טופס 630) היא כ-500MB ליום. בחודש שעבר רק הבלוג הזה צרך כ-16 גיגה. בלוג הגרפיטי צרך עוד כ-6 גיגה. לפי הנפח הזה, אם הייתי מאחסן בארץ הייתי משלם סכום נכבד כל חודש.

    http://img714.imageshack.us/img714/7282/aviarypaneldreamhostcom.png

  8. תמונת פרופיל של חיים
    חיים

    הגבתי כבר על הפוסט ב BUZZ של איתי , תקציר התגובה שלי… (תקציר כי ציינתי שם חברות ואני חושב שלא מגיע להם שפיטה לטוב או לרע על גבי פוסט זה וגם כדי לקצר) ויש לומר שאלו דעותי וזה לא משקף איזה מאמר מושקע עם הוכחות מתמטיאיות אלא יותר ניסיון שלי בתחום. מי שמוענין לקבל מוזמן, מי שלא- שלא יקח את זה קשה ויעבור הלאה.

    אחסון בארץ צריך לדעת איפה לחפש, עם מי לדבר, ולבחור כך שיתאים לך.
    צריך לדעת איפה לחפש, וכבר מצאתי 5 גיגה ב 45 שקל. חבילת ריסלר בארץ.
    לומר שאיכות השירות כאן לא טובה זה שוב תלוי אצל מי אכסנת וגם אם השירות בינוני זה בטח יותר טוב מלהתעסק עם שירות לקוחות של חברה גדולה בארה"כ כאשר אתה צריך שישנו לך איזה פרמטר בקיבצי הלינקוס של השרת .
    ולגבי נפילות הפעמים היחידות שיצא לי להתעסק עם נפילות של אתרים זה בגלל עומסים או הגדרות לא נכונות שלי בקוד . עכשיו אם זה הגדרות לא נכונות שלי בקוד אני מניח שצריך לעבוד זהיר.
    אם זה בגלל עומס אז כנראה שאתה יכול להרשות לעצמך שרת פרטי ואז יש לך גישה מלאה לכל מה שאתה רק רוצה, כולל אתחול מחדש של המערכת וכדומה. בכלל היום הפאנלי ניהול מאפשרים לך לעשות הכל.
    והכי חשוב בשרת בארץ זה המהירות – המהירות של האתר כמעט ב 99 אחוז תיהיה מהירה יותר. מהניסיון שלי .
    לגבי הפרמטר לבחור מה שיתאים לך חוץ ממה שכבר ציינתי, החברות האלה שיתנו לך מחיר טוב בארץ הם חברה של אדם אחד שמחזיק שרת בדרך כלל, ולכן הסתברותית למרות שהוא יכול להיות יותר טוב מחברה שלמה, כנראה פחות אמין – אז נכון – אבל אני לקחתי את הסיכון הזה הרבה פעמים ולא הצטערתי ולכן אני יכול לומר שתמיד הקפדתי על כלל השנה כלומר כל פעם אתה עושה עיסקה לשנה . אחר כך אתה עושה הערכת מצב ואולי עובר לחברה הבאה בתור. בכל מקרה, ההמלצה שלי היא שוב כל עוד מדובר בבלוג אישי, או אתר לא גדול אין סיבה לא לסמוך עליהם. ואם זה לא המקרה ואתה מחזיק אתרים רבים וזה העבודה שלך וכדומה,אז בשביל השקט הנפשי וכדי שתוכל לדבר עם מישהו בעיברית (ולצעוק עליו בעיברית 🙂 ) לשלם עוד 20 שקל בחודש, מחיר קפה אחד בחודש, אני מניח שנוכל לספוג את ה"מכה" בכיס.

    אני חושב שהסיבה היחידה של מישהו בארץ ללכת על חבילה בחול זה אך ורק אם באמת הוא מחפש גודל במחירים מצחיקים. או שיש לו אתר בין לאומי.

    —–> התגובה שלך ,
    חיים, כפי שכתבתי בפוסט (וחבל שאתה לא מגיב בתוכו כדי שכולם יראו) אני מאכסן בדרימהוסט. עבור כל אתר ואתר יש לי קובץ php.ini פרטי שאני יכול לערוך ולהגדיר בעצמי. זה בדיוק ההבדל בין איכסון בארץ (שלא יודעים בכלל איך לאכול שינויים ב php,ini) לבין חברות בקנה מידה עולמי שיתנו לך גישת SSH ואפשרות להתאים את ההגדרות בעצמך. בתחום ה VPS אגב, התמורה שתקבל בחו"ל היא גבוהה בהרבה אל מול מה שתקבל פה בארץ.
    להגיד "המהירות של האתר כמעט ב 99 אחוז תיהיה מהירה יותר. מהניסיון שלי" זה מצחיק עד מגוחך, אם אתה לא יכול לגבות את המידע הזה בנתונים עדיף לא להכניס אותו. מה זה "הניסיון שלך" מה בדקת? איך בדקת? מה לקחת בחשבון? בקיצור – בוא ופרט את רשימת המשתנים התלויים והבלתי תלויים שלך ותן לי תוצאות בעלות נפח מדגמי.
    מלבד זאת, בניגוד למה שאמרת, האיכסון הישראלי הוא לא כל כך זול ברגע שאתה צריך לאכסן הרבה אתרים ואם השיקול היחיד שלך הוא כי אתה יכול לדבר עם התומך בעברית – אזי תנחומי

    ———-> קודם כל הנה אני מגיב בבלוג, כדי שכולם יראו….דבר שני, אין שום ספק שיש בעיה בארץ עם אחסון אומנם אני לקחתי את זה לצד של מה אתם רוצים מהחברות אחסון הישראליות, אבל מצד שני יש לאן לבוא בתלונות. אבל התלונות האלה יכולות להיות גם מהצד שלהם, הקהל יעד שלהם מאד קטן, הם משלמים הרבה יותר על רוחב פס מאשר חברות בארצות הברית. וכנראה גם מקבלות מחירים יותר טובים עבור תוכנות ושירותים שהם מציעות ועולות להם כסף. (למשל הידעתם שאיפון מוכרת את ה IPHONE לחברות בארץ בכ 800 דולר. כאשר ל AT&T בארה"ב זה 200 דולר)
    הניסיון שלי הוא בהחזקת כמה שרתים ואחסונים בהרבה מאד חברות בכללן גם חברות בארה"ב ובאנגליה.

    אם אתם רוצים שאני אומר דברים רעים על השירות בארץ, אני יכול, אם אתם רוצים שאני אמחה על כמה חברות גדולות שלוקחות המון (אבל המון) כסף על נתונים ממש מגוכחים בגלל שהם חברה גדולה ואמינה והם נותנים שירות אז אני מוחה ואתם כולכם צודקים אבל זה כיון שאנחנו נותנים להם כוח תתחילו להעביר את הכסף לחברות קטנות (או לחו"ל) ואולי משהו ישתנה. בחברות הקטנות יושבים אנשים שאמרו, רגע במחיר הזה אני יכול להשכיר שרת ולעשות ריסלרים בפחות כסף. וגם כל אחד מכם יכול.
    אני אישית מחזיק כיום אתרים בחברות קטנות בארץ.

    אבל שוב יש להם את הסיבות הכלכליות שלהם, בדיוק כמו שאני יכול להגיד על כמה אנשים אינטרנט ובוני אתרים שהם חושבים שהם כל כך מיוחדים ורוצים ים של כסף על עבודה שכל מתכנת מתחיל יכול לעשות בעשירית מהמחיר בצורה אולי אפילו יותר טובה כי הוא ישנה מה שתרצה בלי לעשות לך פרצופים. אבל אני לא מאשים אותם כי יש להם סיבות טובות מאד בעיקר כי אתה חי בארץ לטוב ולרע.

    וקצת יותר בפינצטה על התגובה שלך, קיבצי php.ini ניתנים לשינוי זה טוב למי שמבין למי שלא זה דבר בעייתי, הסיבה שכיום אתרים רבים לא בוחרים לתת גישה לזה היא בחלקה שהם לא רוצים להתעסק עם בעיות שנובעות מזה כיון שרוב הפעמים אין צורך הרי לגעת בדברים שם אלא אם כן אתה מתכנת משהו מורכב, ואם כן אז אפשר לפנות אליהם מה שמוביל לבעיה השניה שאולי הם לא מבינים מספיק כי בדרך כלל מועסק רק מישהו אחד שמבין בזה והוא לא יושב 24\7 על המחשב. בדיוק כפי שכשאתה מתקשר לכל כחברת תקשורת התמיכה הטכנית הראשונית יודעת רק לעשות בדיקה בסיסית ולהגיד לך לנתק ולחבר מהשקע 🙂
    ושוב זה שיקולים כספיים.
    בנוסף אני יכול לומר שיש פעמים ששינוי ב Php.ini עלול לגרור בעיות אבטחה כך שלא הכל נובע מטמטום או רוע.
    אבל המשפט הסופי נכון התמורה יותר גבוהה בחברות בחול אבל רובנו לא צריכים את הנתונים המפוצצים אלא יותר אכפת לנו מהמהירות ומבחינתי עוד 1TB של מקום לא ישנה …
    מה שמוביל לעניין המהירות, לתת לך דוחות כאילו אני איזה סטטסיטיקאי אולי אני יכול אם אני ארצה לבזבז על זה יום שלם אבל באמת שאין צורך כל מי שהחזיק אתרים בחול הרגיש את זה שגיא רשם מעלי ועוד אחרים שתעשה איתם סקר קצר יענו אותו דבר. גם לא צריך להיות גאון גדול אם אתה יושב על שרת שמחזיק המון (לא יוזדע מספר מדויק) אתרים וכל אחד מגדיר ב VPS כל מיני הגדרות והשרת שלך יושב בחול וצריך לעבור מיליון צמתים בשביל להגיע למידע שלך אז כן זמן התגובה שלו יהיה יותר איטי משרת שיעשה את אותו דבר בארץ. על אותה תשתית.
    ודרך אגב הרבה פעמים אמרתי בשביל הנתונים האלה במחיר הזה מבחינתי שהגולש יקבל את המידע עוד כמה שניות מאוחר יותר… או שלא תמיד אני יוריד במלא המהירות קובץ מהשרת…
    ואם אתה צריך לאחסן הרבה אתרים, אולי אתה צודק אבל גם אז השאלה באיזה גודל… וכמו שכבר אמרתי נכון התמורה כנראה תמיד תיהיה יותר גדולה בחול אבל האם רובנו צריכים את זה. והתשובה היא לא. כי זה תלוי בסוג האתר.
    ואם אתה מעדיף כל כך נתונים וציפית ממני לגרפים של ניתוחים
    אז כל הטיעונים שלך על דירוג גוגל אותי לא שכנע, וכיון שלא אתה ולא אני יודעים מה המשקל של שרת בארץ שרת בחול ומה המשקל של זמן תגובה של אתר אז קצת יומרני לרשום מה שרשמת לדעתי. זה שיקול שצריך להלקח בחשבון עד כמה הקידום בגוגל של האתר חשוב שלך לעומת כמות הכסף שאתה מוכן להשקיע באתר.

    ולדבר עם תומך בעיברית זה ממש לא עושה לי את זה, כי אני פחות צריך אותם אבל כפי ששרון רשמה לקוחות מתעקשים על זה ולא סתם. אז תנחומך אני מניח גם לכל הלקוחות, גם תנחומי אבל זו המציאות.
    ושכל אחד יעשה את השיקול שלו.

    נ.ב אני מכיר משחק סכום אפס… אתה המצאת את המושג משחק מכפלת אפס (כי אהבתי את הרעיון) .

    1. תמונת פרופיל של שרון

      הבעיה היא שמצד אחד הלקוחות מעוניינים בתמיכה עברית, ומצד שני התמיכה בעברית היא בערך כמו לדבר עם החתול שלי. בחברה הראשונה שתיארתי – פנייה לתמיכה מובילה אל מסכנה אחת בשירות לקוחות, שאין לה מושג מהחיים שלה, ודורשת שתשלח לה את נוסח הודעת השגיאה שקיבלת (ומה אם אין לי הודעת שגיאה, אלא סתם מחקתם לי את האתר?), ואז עושה טובה ומעבירה את הפניה שלך אל האנשים הטכניים האמיתיים (שמתברר שהשרתים יושבים בחו"ל, ולא אתפלא אם הם בכלל ריסלרים), והם מחזירים לך תשובה אחרי 48 שעות.

      אבל זה מתנהל בעברית, אז סבבה אגוזים.

      1. תמונת פרופיל של חיים
        חיים

        טוב קודם כל מה שאת מתארת כבר קרה לי (התנסתי לצערי בהרבה מקרים) חשוב מאד לודא עם ספק אחסון שהשרת בארץ אם לא רשום שהשרת מאוחסן בארץ זה מחשיד…ואז זו השאלה הראשונה שאני שואל. כי אם הייתי רוצה אחסון בחו"ל כבר הייתי מאכסן ישירות בלי לשלם עמלה גם לא במחיר של תמיכה עיברית.
        ובשביל מישהו שלא יודע איך לתפעל את האתרים בעצמו דרך הלוח בקרה CPANEL או אחרים זה באמת סרט, דוקא במקרים האלה צריךהמלצות על חברות ספציפיות ואולי דוקא במקרים האלה כדאי לקחת חברה קטנה כזו שאין לה מסכנה בשירות לקוחות אלא כזו שהטכנאי, מנהל האתר, והעונה לאימיילים הוא אותו בן אדם – ואם הוא רציני אז הוא גם מטפל בלקוחות שלו באופן אישי ומהיר.

        בכלל לטעמי הבעיות עם ספקי אחסון הם לרוב בעיות של התחלה כלומר – כל הקטע של המעבר או הפתיחה אח"כ ברגע שהאתר רץ ולא עושים איזה שינוי משמעותי אין סיבה שמשהו יהרס. לכן השלב הקריטי באחסון צריך לקחת בחשבון כמה דברים.
        כמו למשל לסכם על תקופת ניסיון של 2-3 ימים שבה תקבלי את פרטי השרת עם חשבון ניסיוני תעבירי אליו את האתר תראי שכל המערכות עובדות שמטפלים בך ובבעיות שצצות. אם את רואה שזה קורה אז אין בעיה אם לא מחפשים חברה אחרת.
        גם צריך לקחת בחשבון שלמצוא חברת אחסון זה לא כמו לקנות חלב באים רואים קונים הולכים… במיוחד אם לא מכירים את פאנל הניהול וצריך מישהו אחר יעשה שינוים של הגדרות בשבילך כל פעם.
        לכן כאשר אני הולך על אחסון מאד זול בארץ אני יודע שאני סוגר את הדברים שאני צריך ממנו על ההתחלה ואח"כ אני דיי לוקח בחשבון שאני אסתדר לבד אלא אם כן ימחק לי האתר. (זה דרך אגב לא קרה לי, דמט באיזה חברות אחסון את נמצאת אני מקווה שאת לא משלמת הרבה)

  9. תמונת פרופיל של שמואל

    יום אחד, כשאני בחופשה משפחתית, מתקשרים להודיע לי מאיחסון של אתר מסויים שבניתי, כי הם מחליפים שרת ומעבירים את כל הקבצים לשרת החדש
    לא אמורים להיות שינויים, כי ה DB נשאר אותו DB, רק סיסמת הגישה וחשבונות הFTP ישתנו.

    לכן, כדאי שאכנס להגדיר סיסמאות חדשות לאחר ההעברה.

    טוב ויפה.

    אלא, שהשרת החדש לא הכיל קובץ לקימפול האפליקציה.

    נכון, אני יודע, יש כאלה שבכוונה משמיטים את הקובץ, כדי שלא יוכלו להעלות לאתר דפים נוספים. אבל האתר אותו בניתי היה דווקא בנוי בצורה של קוד [דפי ASPX ו ASPX.CS]

    ובכן, הודעת השגיאה אותה גיליתי, הקרינה במדוייק על מחסור של הקובץ CSC.EXE, ומה ענה לי האיש הטכני?

    מה הבעיה? תעלה הכל בPUBLISH [שמעלה הכל כDLL, אני מסביר כדי שגם אנשי PHP יבינו]

    אני תקוע בצימר, עם מחשב נייד מקרטע, בלי ויזואל סטודיו, מה נראה לכם שניתן לעשות?

    חצי לילה ניסיתי להוריד ולהתקין ויזואל סטודיו, כמובן ששום דבר לא הלך.

    אבל בשביל זה יש חברים

    נתתי לחבר את סיסמת הכניסה לFTP, הוא הוריד את כל האתר ועשה לו PUBLISH.

    [כמובן שכמה דברים קטנים ש"משום מה" השתנו, לא באו לתיקון דרך הEDITOR הנפלא הקיים בחבילת האיחסון, כי אין מה לעשות בו במקרה וכל האתר עבר קומפילציה]

    אבל, זה לא בלוג לכתוב על צרות האיחסון, אז הנקודה היא:
    איש הסיסטם של האיחסון, ידע רק אנגלית…. אז זה עוד דבר שכדאי לברר למי שמעוניין לאחסן בישראל רק כדי שהוא יוכל להסתחבק עם איש הסיסטם שלו.

    1. תמונת פרופיל של חיים
      חיים

      כל הדיון הזה הוא בעיקר סביב PHP אבל אף אחד לא הזכיר Asp או APSX שירותים של אחסון בוינדוס (או אם אתם מתקדמים אז אחסון כזה שתומך גם ב PHP ו MYSQL) במקרים האלה בכלל צריך באר נפט בגינה, לי יש אתר אחד כזה ולקח לי כמה ימים למצוא חברה שתתאים לי והמזל שלי שהאתר בינוני בגודלו לכן המחירים נוחים והבן אדם שמחזיק את החברה בונה אתרים במקצועו שמחזיק גם את השרת כך שבכלל יש עם מי לדבר והוא ממש זהב.

  10. תמונת פרופיל של העלאת תמונות

    לא יודע ב PHP אני מאחסן בחינם את האתרים שלי בחברת LOAD
    40 מגה אחסון ו1 ג'יגה תעבורה בחינם בלי פרסומות.

    http://www.load.co.il

  11. תמונת פרופיל של גדי

    בגדול מסכים איתך, אך אחסון בישראל עדיין משפיע כנראה על תוצאות במנועי החיפוש, ואני לא בטוח אם מדובר בסכום אפס. יתכן שאחסון בישראל, במקום רציני זה לא דבר מיותר לחלוטין. בקיצור, זו לא שאלה שיש לה תשובה חד משמעית.

  12. תמונת פרופיל של נלי

    גם בישראל יש מקומות אחסון איכותיים במחירים הגיוניים.

  13. תמונת פרופיל של נועה

    אני לא מכירה משיהו רציני שמצדד באחסון באתרים ישראליים…שמעתי וקראתי הרבה סיפורי זוועה
    עם זאת, ייתכן שלא בחרת בחברה הישראלית המשתלמת ביותר מבחינת שירות ומחירים כדי להשוות לדדי…?

  14. […] להתייחס בהרחבה לדברים שיהונתן ציין שאחרים כתבו (הפוסט של ניצן ברומר, הפוסט של יובל דרור, והפוסט של רויטל […]

  15. […] (וראו את הפוסט של יובל דרור על אחסון בבזק בינלאומי ואת הפוסט של ניצן ברומר על אחסון אתרים בישראל). אם החשש הוא בצורה של אבדן הכנסות, ניתן תמיד להפנות את […]

  16. תמונת פרופיל של זיו לפיד

    תודה על המידע החשוב

  17. תמונת פרופיל של זיו

    tאנחנו בחברה דיי מקפידים לנסות ולהסתמך על תוצרת הארץ. בתחום אחסון האתרים תמיד בחו"ל. היטבת לתאר את הסיבות לכך

  18. תמונת פרופיל של אכסון אתר

    אני מרוצה מהאכסון בחול פי 10 מבארץ- מכל הבחינות!!

  19. […] תלויה באיכות של ספק האיחסון שלכם (וכבר כתבתי את דעתי על איחסון אתרים בישראל) ואם זה רשלן הרי שהדבר היחיד שאתם יכולים (וצריכים) […]

  20. תמונת פרופיל של טל

    אחסון אתרים בישראל הוא עדיף על אף הבדלי המחיר. הצרכן הישראלי דורש יותר מכל צרכן אחר ועל כן הוא נדרש לשלם יותר והוא בסדר עם זה (אני חלק מהצרכן הישראלי)

    1. תמונת פרופיל של ~ניצן~

      טל, כנראה לא באמת קראת את הפוסט, אם היית קורא אותו לעומק היית מבין שהצרכן הישראלי משלם יותר אבל מקבל – הרבה פחות.

  21. תמונת פרופיל של זיו לפיד

    לדעתי אתה צודק
    חברות האחסון צריכות לעבוד 24 שעות ביממה
    על מנת לתת שירות אם האתר נופל או כל תקלה אחרת

  22. תמונת פרופיל של יעל
    יעל

    תודה על הכתבה. היא מאד מעניינת. אני מאחסנת כבר 6 שנים בחו"ל ומרוצה מאד. לפני כמה ימים ניסיתי לעבור לאחסון בארץ ומאד מאד התאכזבתי מהתמיכה והשירות (לוקח לאינטרספייס יומיים רק לפתוח חשבון VPS). מה שרציתי לשאול זה האם הכתבה הזו עדיין נכונה? היא נכתבה לפני כשלוש שנים ורציתי לדעת האם היו שינויים משמעותיים מאז? שמתי לב למשל שהמחירים מאד ירדו מאז. זו הפעם הראשונה שאני בכלל ניסיתי לאחסן בארץ וכאמור מאד התאכזבתי. נראה לי שפשוט אבטל את החשבון ואשאר בחו"ל אבל רציתי לבדוק אם בכל זאת יש משמעות מבחינת ביצועים ומהירות לאחסן בארץ. כלומר, האם כדאי לסבול את השירות הגרוע לטובת ביצועים טובים יותר או שהם לא בהכרח יהיו טובים יותר.

  23. תמונת פרופיל של אוגו

    שלום
    כרגע אני בונה מחדש את האתר שלי בשתי שפות (http://www.luzzati.com/WP2)
    האתר פעיל בעיקר בארץ ובארה"ב.
    במידה אחסן אותו בחו"ל עם CDN שיש לו נקודת הפצה בארץ אסיג מהירות בארץ דומה למהירות שהייתי מסיג עם איחסון ישראלי?
    תודה
    אוגו

  24. תמונת פרופיל של hostdns

    חברת הוסט די אין אס מספקת חבילות אחסון אתרים בישראל החל מ- 5 שקל לחודש .כל החבילות אחסון אתרים שלנו מתאימות לבעלי אתרי וורדפרס , אתר תדמיתי , חנות וירטואלית , מסחר אלקטרוני , פורטל ועוד. חברת הוסט די אין אס מתמחה בפתרונות אינטרנט מתקדמים לבעלי עסקים כגון השכרת שרת וירטואלי , רישום דומיין וחבילות תיבות אימייל תחת שם דומיין של העסק שלכם . כל שרתי וירטואליים שלנו ממוקדים בחוות שרתים של בזק בינלאומי בישראל . אנו משווקים שמות דומיין ישראלים ובינלאומיים בכל העולם — עכשיו במבצע חבילת אחסון אתרים במחיר מנצח ב 5 שקל לחודש בלבד ללא התחייבות , בנוסף חודש ראשון חינם . Hostdns.co.il-

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79