ווירוס זה לא חיה בו'

הבדיחה מספרת על שני מרוקאים שיושבים ביחד לקפה כשאחד מציע לשחק שש בש. עזוב אותך אומר לו השני, בוא ישר נלך מכות. עד כמה שהבדיחה הזו נדושה, היא די מזכירה לי את תקופת הילדות, כשהמשחקים לא היו בסלולר או במחשב אלא ממש דרשו אינטראקציה בין שני אנשים או יותר.

אחד החסרונות במשחקים הללו היו הכללים. בניגוד למשחקי המחשב כיום בהם הכללים ברורים והמחשב לא נותן לך לחרוג מהם הרי שכילדים כללים היו משהו שאפשר לכופף ולהתאים לצרכי המשחקים. הכל עבד בסדר כששיחקת עם מישהו מהסביבה שלך שכן שניכם הכרתם את אותם הכללים, אבל אם חס וחלילה נסעת לעיר זרה, ולעיתים אפילו להחליף בית ספר היה מספיק, פתאום הכללים היו משתנים. זה היה מתחיל בנזיפות, עובר לצעקות ולפעמים, גם נגמר במכות.

אין ספק שארץ עיר היה אחד המשחקים שהיה לו יותר סיכוי להסתיים כקטטה, כשעולם החי היה מוקד הסיכסוך העיקרי. כמו תמיד, היה מישהו שמתעקש לכתוב ווירוס בתור חי באות ו' ולטעון לניצחון. כמובן שאף אחד לא הסכים לקבל את הטענה הזו – לאו דווקא בגלל שהיא לא הייתה נכונה אלא בגלל שאף אחד לא אוהב להפסיד. מעודד הקטטות השני היו החיות "המומצאות", כי ברור שחבורה של בני 12 יודעים (ומסכימים לקבל כמציאות) מה זה שנבוב והרבה יותר קל ללכת מכות מאשר לבדוק באנציקלופדיה.

אבל גם כיום, כשאנחנו יודעים שווירוס אינו מציית להגדרות של בעל חיים ושנבוב רחוק כדי קליק אחד, עדיין דיון על ארץ עיר מעלה מספר מוקדי חיכוך.
כך למשל, מה לגבי זנים? האם ניתן לרשום רוטווילר בתור בעל חיים באות ר'? או מה שתקף לגבי טיגריס ויגואר (שניהם שייכים סוג של פנתר) לא חל על משפחת הכלבים. (התשובה, כך מסתבר, היא שבעוד שרוטווילר הוא זן בתוך משפחה, הרי שטיגריס הוא מין בתוך סוג פתנר)

או האם נאקה נחשבת בתור בע"ח באות נ' ? ואם כן, מה לגבי בכר האם הוא תופס כבע"ח באות ב' ?
התשובות לשאלות הללו אולי נראות קלות, אבל אם אתם נימנים על אומרי הכן אז מה דינם של ראשן או רימה, האם גם הם תקפים כבע"ח? שכן הם רק גלגול בחייהן של החיות ואינן חיות בפני עצמן. אותו כלל תקף גם לגבי זחל שהוא שלב בחייו של פרפר בניגוד לתולעת שתמיד תישאר תולעת.

ולמי שסתם סקרן, או הגיע דרך גוגל – הנה חיות עם שם שמתחיל בו' : וולאבי, וומבט, ויקוניה, ורדית

לדרג את הפוסט
5

Comments

7 תגובות על “ווירוס זה לא חיה בו'”

  1. תמונת פרופיל של דרור
    דרור

    כתבתי קודם תגובה נרגנת בנוגע לשימוש ב-tinyurl ללא צורך; זו הזדמנות לציין שכאשר שוכחים לענות אצלך על שאלת החשבון, התגובה הולכת לעולמה.
    (וכנראה שטוב שהתגובה המקורית שלי הושמדה.)

  2. תמונת פרופיל של עידו רוזנטל
    עידו רוזנטל

    וולאבי.
    חיה בו' שהיא לא וירוס ובד"כ מניבה 15 נקודות בארץ עיר

  3. אם כבר מדקדקים, טיגריס ופנתר הם מינים (Species) בתוך סוג (Genus) בעוד רוטויילר הוא גזע (Breed) בתוך תת-מין (Subspecies).

    הנומנקלטורה העברית כל כך מגושמת.

  4. דרור – וויקיפדיה מייצרת לינקים די מכוערים בגלל הקידוד של העברית בלינקים שלה, יותר נוח לי לעבוד עם tiny מצד עריכת התוכן.
    חוץ מזה, אשמח לשמוע את דעתך על tiny.

    CrazyVet- אני יודע, השפה העברית היא נוראית. מצד שני, גם חלוקת הזנים הזו שברה לי את הראש היום.

  5. אני כבר רגילה לכל הסיבוכים של הטקסונומיה (אמנם בספרדית) 🙂 אבל העברית מסבכת את זה עוד יותר…

  6. תמונת פרופיל של שועל הנגב
    שועל הנגב

    אבל למה להתחכם? מה רע בנדל או נחש, שצריך נאקה? ולמה בכר, כשאפשר בונה? במקום זחל אפשר זבוב או אפילו זהבון (זה דג), ובמקום רימה או ראשן – ראם.

    הפתרון הוא לעשות טבלת אקסל (כשהיינו ילדים זו היתה טבלה על נייר עם סרגל ועיפרון), ובה לכתוב את כל הפתרונות לעיר ארץ. עצם הכתיבה גורמת לזכירה, ואין יותר מריבות ומכות.

    1. אבל אם אתה עונה תשובה יחודית בארץ עיר אתה מקבל יותר נקודות. זבוב או ראם הן תשובות טרוויאליות שלא יובילו אותך אל הניצחון אלא לשוויון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *