שגיאות XHTML וכאבי הוואלידציה

כבר זמן מה שאני רוצה לטפל בנושא התקינות של קוד ה HTML בבלוג, שלא ממש עובר וואלידציה. היום הצצתי שוב לרשימת השגיאות שמנגנון הואלידציה מייצר ונחרדתי למצוא כמעט 100 שגיאות – רובן, מטומטמות. השגיאה שהייתה נפוצה ביותר היא העובדה שהשתמשתי בתג br על מנת לסגור שורה – רק שרשמתי אותו לא נכון. אחרי שתיקנתי אותו, ועוד כמה מקומות בהם השארתי תגים פתוחים או סגרתי תגים לא פתוחים צנחה כמות השגיאות ל 66 שגיאות – צניחה של כ 33% בכמות השגיאות – שזה עדיין לא מושלם אבל כבר התחלה.
עכשיו, קצת אחרי – הנה כמה מסקנות מעצבנות לגבי HTNL, ואלידציה ושאר ירקות.

1. העורך של וורדפרס תוקע את תגית סגירת הפיסקה בכל מקום בו יש שורת רווח. זה הגיוני בד"כ, אבל אם ניסיתם לכתוב פוסט דרך פליקר ואז לערוך אותו דרך האדמין קיבלתם תגית P לסגירת פיסקה מבלי שנפתחה אחת כזו.
2. שוב פליקר – המצגת תמונות שלהם בבר הימני גוררת לא מעט שגיאות, יש כ 6 שגיאות שנושאות את מילת המפתח flickr, אבל עוד כ 10 שגיאות עם מזהה בשם ZG
3. מרכאות בכותרת פוסט – הטקסט של כותרת פוסט נכנס גם לכותרות של הלינקים העוטפים (הלינק אל תוך הפוסט, לינק לטראקבק, לינק "קישור ישיר" ושאר מקומות אחרים בהם הוא מקושר). לרוע המזל, המרכאות הללו שוברות את הסימון של title ולכן – זה לא עובר ואלידציה.
4. עיצוב – כל מיני תוספים דוחפים הגדרות עיצוב פרטיות משלהם אל תוך הדף, לרוב, בנקודה בה הם קוראים לעצמם. התוצאה היא שיש הגדרות style בתוך תחום ה body – דבר שלא אמור לקרות.
5. המנגנון של הואלידציה מתעלם משורות בהן יש הערות ולא סופר אותן, עורכי הקוד איתם עבדתי לעומת זאת כן סופרים את שורת ההערות. זה פשוט בהתחלה, אבל לך תמצא את הטעות בשורה 567 כשבפועל זו יוצאת שורה 583. המזל הוא שהמנגנון מספק גם חלק מהטקסט וזה מקל על חיפוש בתוך הקוד – כל זמן שלא מדובר במשהו ג'נרי כמו למשל תג div לא סגור.
6. יש לי יותר מידי תגי div פתוחים שדורשים סגירה, ככל הנראה מדובר בלולאה שפשוט שכחתי להכניס לה פעם אחת סגירה ומאז היא מריצה אותה שוב ושוב.

זהו, חוץ מזה, אני מתחיל לחשוב על כך שאני רוצה להחליף את העיצוב הזה – אבל אני די קשור אליו מה גם שאני די חושש ממה שעלול לקרות לחלק מהשינויים. אחת הדוגמאות היא התמיכה בתמונות שמגדירה יישור ורוחב בצורה גורפת. בכל מקרה, הערות והארות על העיצוב הנוכחי יתקבלו בהרבה אהבה. ניסיתי לבנות לעצמי אחת חדשה על בסיס סנדבוקס, מההתחלה – אבל זה לוקח הרבה יותר זמן ממה שיש לי באמת.

לדרג את הפוסט
4.6

Comments

תגובה אחת על “שגיאות XHTML וכאבי הוואלידציה”

  1. שלא נדע כמה עמלתי על זה… פשוט אי אפשר לתקן את כולם 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *