ה Dell שלא קיבל

Dell Latitude D531בעקבות מותו של הלפטופ שלי והחיפושים אחר מחליף נאמן, הצלחתי להניח את ידי על Dell Latitude D531 להתנסות של שבוע – על מנת לקבל רושם על הצעצוע הלז.
ראשית – מדהים עד כמה קילו הוא משמעותי. בניגוד לאייסר שהתקרב ל 4 ק"ג הדל מתקרב ל 3 – ומרגישים את זה בכל רגע שצריך לסחוב אותו – בין אם זה בין הסלון לשולחן העבודה ובין אם זה בתרמיל הגב / צד בדרך לרכבת – תענוג.

הקבלה של הלפטופ הייתה מותנה בהתקנה של אובונטו על המערכת – סוג של מערכת סימביוטית שכזו – שכן בין הקריטריונים שלי ללפטופ – לינוקס היא הקריטריון המכריע. היות ודל יצאו בהכרזות נפלאות על התמיכה שלהם באובונטו וב FreeDos לא הנחתי שתהייה בעיה – וכך, ניתנה ההבטחה ואני זכיתי לקבל לידי את הדל להתנסות.

נתחיל מזה שמדובר כאן במעבד כפול ליבה 64 ביט , עובדה שדרשה ממני לקפוץ לביקור באתר הבית של אובונטו, להוריד את ה IMG המתאים (למעבדי 64 ביט), לצרוב ולהתקין. זה לא נשמע כמו סיפור כזה גדול, לא משהו שלא עשיתי מספר פעמים – הבעיה היחידה – אין לאובונטו שרת קבצים בישראל עליו ניתן לאכסן את הקבצים. וכך, בשעות הערב צנחה מהירות ההורדה ל 12Kb/s – במילים אחרות, נתתי למחשב להוריד כל הלילה וצרבתי את הדיסק בבוקר.

במצב אידיאלי, מכינים את הדיסק הקשיח ומחלקים אותו למחיצות לפני שלב ההתקנה (כי רוב המפיצים פשוט לוקחים דיסק של 80GB ומתקינים עליו XP בלי כל חלוקה), זה היה בוקר ולכן החלטתי רק לראות אם ה liveCd ירוץ. הכנסתי, איתחלתי מה CD (5 פעמים כיביתי והדלקתי עד שהבנתי שצריך ללחוץ על F12 בשביל לקבל את מסך ברירת איתחול), ראיתי את הלוגו המבריק ופס הטעינה המתרוצץ ואז – אוי לבושה – Xorg אינו מוגדר כשורה ולכן המערכת לא מוכנה לאתחל למצב גרפי. כיבוי, הדלקה מחדש והפעם בחירה במצב גרפי "בטוח" (אמור להיות כזה שלא מאפשר קריסה של ה X ככל הנראה) ושוב אותה הודעה, Xorg מסרב בתוקף לעלות. מחיפוש זריז בגוגל מסתבר שאני לא היחיד, אנשים רבים וטובים נתקלו באותה הבעיה בדיוק. בחור גרמני אפילו טרח להעלות אצלו בבלוג פיתרון לבעיה (שלא ממש עבד אצלי) אחרי פיענוח של הגרמנית נותרתי עם אותה הבעיה בדיוק. מסתבר, שהשילוב של כרטיס המסך של ATI בתוך המחשב ביחד עם המסך הרחב (16:9) לא בדיוק עובדים לפי התקן (DPMS) ולכן המצב הגרפי לא עובד.
הבעיה היא, שבאובונטו 7.04 ההתקנה מתבצעת מתוך ה liveCd – ולכן לא ניתן למעשה לבצע את ההתקנה.
לאחר שיטוט קצר, נתקלתי במסך ההורדות של אובונטו בתיבת סימון שמאפשרת הורדה של דיסק התקנה ללא ה LiveCd אלא דרך ממשק טקסטואלי (כמו ש ubuntu הותקנה בעבר). בשלב זה המחשב בבית מוריד לו את הדיסק הרלוונטי וכולי תקווה שכך ניתן יהיה להתקין אובונטו על המחשב.

אם כך, נכון לעכשיו (כלומר, אם ההתקנה הטקסטואלית לא תעבוד), ה Dell Latitude D531 נפסל לשימוש עתידי. משעשע שדווקא דל, שהכריזה על התמיכה באובונטו – מייצרת מחשבים שלא מאפשרים את ההתקנה של המערכת.

לדרג את הפוסט
4.7

Comments

4 תגובות על “ה Dell שלא קיבל”

  1. הותקן על הדל שלי אובונטו לבד [על ידי אחי הקטן] בלי שום בעיה מLive CD. האפשרות האחרת היא להתקין מUSB Key או באמצעות בוט מהרשת; אני לא חושב שזו צריכה להיות בעיה. אם תרצה עזרה נשמח לסרסר את אחי הקטן.

  2. האמן לי ידידי – הסיבה שלא הצלחתי להתקין את האובונטו איננה טמונה בחוסר הניסיון שלי או בחוסר הידע – אלא בבעיה ספציפית ללפטופ מהדגם הספציפי הזה (מקריאה בפורומים השונים עולה שיש לו גם בעיות עם תמיכה בכרטיס הרשת, במודם ובכרטיס הקול)

    בקצרה – כנראה שהלפטופ הזה יסרב ללינוקס בכל מקרה.

  3. תמונת פרופיל של ג'ף
    ג'ף

    יש לאובונטו מאגרים מקומיים כאן:
    http://il.archive.ubuntu.com/ubuntu

  4. ניתן לרכוש אותו דרך אתר Notebookclub
    הנחה 300ש"ח לגולשים באתר זה
    http://www.notebookclub.co.il/prod-d531+80GB.htm

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *