DivX מכה שנית

בדומה לפורמט ה mp3, אין ספק שבתחום הורדות הסרטים פורמט ה DivX עשה חיל, שלא לדבר על לא מעט צמרמורות אצל בכירי תעשיית הסרטים. היכולת לקחת תקליטור DVD בנפח ממוצע של 5 ג'יגה ולהפוך אותו לקובץ של 700 מגה תוך כדי פגיעה מינימאלית באיכות הוא שאיפשר את הצמיחה של הורדות הסרטים. למרות שכיום, ניתן למצוא ברשתות השיתוף כבר קבצי אימג' של הסרטים המלאים, עדיין רוב האנשים שומרים אמונים לפורמט הזה.

והנה, עכשיו, כמה שנים לאחר שהפורמט כבר הפך לסוג של "תקן" בעולם שיתוף הקבצים, הגיע הזמן למכה נוספת לבטן הרכה של תעשיית הוידאו – וכך הוקם לו Stage6 – לכאורה עוד תאום יוטיוב בים של חקיינים, אבל הפעם – האיכות עושה את ההבדל. בניגוד ליוטיוב ודומיו שממירים את הסרטים לפורמט ה fla הפלאשי המוכר, בבמה השישית נגן הווידאו מנגן סרטי DivX ללא כל הורדה באיכות. למעשה, השימוש בנגן ה DivX מאפשר נגינת סרטים באיכות גבוהה של עד 1080p.

השימוש בפורמט איכותי ביחד עם האפשרות להעלות קבצים בנפחים גדולים (עד 2GB) עשו את האתר לתחליף מאוד אטרקטיבי לרשתות שיתוף הקבצים, היות ובניגוד ליוטיוב, Stage6 מאפשר להוריד את הסרטים ישירות מהאתר בקצב הורדה מהיר בהחלט(אישית, הצלחתי להגיע ל 350kb/s שזה הרבה יותר מהיר מקצב הורדה ממוצע בביטורנט או בפרד).

פיצ'רים נוספים
מלבד נושא איכות הוידאו ורוחב הפס שהועמד לטובת השירות, מנסים המקימים של האתר למסד אותו כסוג של "קולנוע" לצורך כך, הפלייר הוא בפורמט רחב (16:9) במקום בפורמט ה 3:4 המוכר. מנגנונים כגון קארמה ודירוגים מאפשרים לקבל מושג על מה גולשים אחרים חשבו על הסרט עוד לפני שנכנסתם אליו ומנגנון מיוחד יודע להציף את הסרטים ה"חמים" באתר.
את הסרטים ניתן למיין לפי תגיות, כאשר החיפוש הוא נצבר כך שניתן לשייך או להסיר בכל רגע עוד ועוד תגיות עד שמגיעים לפילוח הרצוי. יתר על כן, ניתן למיין את התוצאות לפי הדירוג, אורך הסרטון, עד כמה הוא "חם" וכמובן עפ"י תאריך ההוספה.

סוג של פנדורה?
משתמשים שיטרחו להרשם, אמורים לגלות שהאתר לומד את ההעדפות שלהם ומתאים את עצמו אל הגולש. מניתוח השימוש שלכם באתר ומצפייה בפעולות של גולשים שניתוח השימוש שלהם דומה לשלכם, ידע האתר להציע למשתמש שפע סרטונים על סמך הסגנון האהוב. השיטה מזכירה קצת את הגישה של פנדורה שאיפשרה הקמת תחנות על סמך מוזיקה הדומה למוזיקה שהמשתמש אוהב.

מה עוד בשקית
את סוף השבוע האחרון הקדשתי לשוטטות נרחבת באתר. בינות לקליפי וידאו וקדימונים לסרטים, ניתן למצוא לא מעט סרטים מלאים, לרוע המזל חלקם הגדול מאותר במהירות ומוסר מהאתר (למי שמחפש נציגות ישראלית היא נעה בין החיים על פי אגפא לבין הבופור בנוסף, ניתן למצוא שם מספר ערוצי צפיה פופולארים כגון Diggnation של קווין רוז (מייסד digg בין היתר), או של G4TV והחביב עלי ביותר – Infected של מרטין סרג'נט (שלל תוכניות טכנולוגיה שרוטות לחלוטין).

הכי טוב: איכות גבוהה, רוחב פס משובח.
הכי חסר: מנגנון ה embed המוכר שמאפשר לשלב סרטון בכל דף HTML.
תמיכה: האתר דורש התקנה של נגן Divx ורכיב כלשהו של activeX בלעדיהם לא ניתן לצפות או אף להוריד סרטונים. הסתבכתי עם החלונות, דווקא באובונטו זה עבד לי מצויין.
בשורה התחתונה: האתר עדיין בחיתולים, אבל בהחלט יש לו פוטנציאל. אולי, ברגע שיגדל בסיס המשתמשים נראה פה תחרות עזה.

לדרג את הפוסט
4.3

Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *