החזרה לשימוש

פעם בכמה זמן, יוצא לי להגיע לנבור בכבודה שהושארה בבית הורי. מדי פעם, אני מעלה באוב שלל רכיבים טכנולוגיים שנראו באותה תקופה כמציאה נפלאה והיום נראים פרימיטיביים להחריד. היות והגנים הפולניים שולטים אני לא ממהר לזרוק שום דבר ולפעמים בהחלט נחמד לנסות להחזיר שטיקים אלו ואחרים לשימוש.

קטסטרופה, לא קסיופיאהCassiopeia BE 300

אי שם בעברי הגיע אלי צעצוע שהתחזה למחשב כף יד. זה היה מכשיר הקסיופיאה של קסיו ובדיעבד היתרון היחיד שהיה לו על הפאלם VX שלי וקופץ לראש הוא המסך הצבעוני. למעשה זו השמצה שכן בעבור ה 750 שקלים בהם הוא נמכר ברחבי האינטרנט הוא בהחלט היה מציאה לא רעה בכלל. אומנם התמיכה העברית הייתה מחורבנת, משדר אינפרא אדום לא היה שם ואפילו המסך באור לא היה הכי ברור, אבל לזכותו עמדו מסך צבעוני, חריץ הרחבה, יכולת נגינת mp3 וסרטוני Divx ועוד צ'ופרים כאלה ואחרים. נכון, הוא לא היה שיא החדשנות אבל הוא בהחלט היה שדרוג לעומת רוב הפאלמים באותה התקופה.

לאחר חצי שנה של שימוש אינטנסיבי הוא הוחלף לטובת מכשיר אחר וכשנה לאחר מכן עבר את ההחיאה הראשונה שלו. במשך השיטוטים ברשת מצאתי עבורו אמולטור מצויין לגיימבוי וביחד עם כרטיס CF ישן ומאגר רומים עצבני של גיימבוי המכשיר הפך לגיימבוי משודרג. זה החזיק מעמד בערך שבועיים (עד שגמרתי את הרפתקאות מריו) ואז הוא מצא את עצמו בתוך ארון.

נחפר מחדש
היי, מקלדתאי שם בתחילת 2004 המכשיר נזנח באחד הארונות שלי באופן סופי. אתמול, בעודי מחפש מטען זה או אחר נחשף הקסיופיאה מחדש כאשר לידו שוכב לו הפאלם VX הענתיקה (והמאוד מת לצערי) בפרץ של נוסטלגיה החלטתי לבדוק אם יש משהו שאפשר לעשות עם הצעצוע הזה (שיחסית למחשבי הכף יד של היום הוא נראה פרימיטיבי להחריד) והכיוון המתבקש, בהתחשב בעובדה שקסיו מנסה לשכוח את המוצר הזה, היה לכיוון הלינוקס. חיפוש קצר הוביל אותי כלאחר כבוד אל האתר הזה שבמבט ראשון זעק – לינוקס לקסיופיאה. קריאה מדוקדקת יותר הראתה שהעידכון האחרון נעשה אי שם בסוף 2004. הבחור אכן התקדם קצת והצליח ליצור איזושהי גירסה פרימיטיבית של לינוקס – ואכן, קיבלתי קונסול חביב על מסך הקסיופיאה. לרוע המזל – מקלדת אין למכשיר וההקלדה מתבצעת בשיטה המוכרת ממכונות הארקייד (חץ למעלה מזיז אותיות קדימה בכיוון abc, חץ למטה מזיז אותן בכיוון cba, חץ ימינה מתקדם אות וחץ שמאלה מוחק אות קודמת). מה שדי גרם לי להתייאש אחרי הפקודה הקצרה ביותר המוכרת לי – ls (המקבילה של dir בדוס). אפשרות איתחול קצת שונה, הציגה דווקא מסך גרפי עם איזה שומר מסך. כאן הייתה אומנם מקלדת – אבל אויה, הפונקציות של מסך המגע לא עבדו.
לרגע שמחתי כשראיתי שפרוייקט הסביבה הגרפית עדיין קיים, אבל גם פה הייתה לי אכזבה – הפרוייקט המדובר נסגר במהלך 2003, אם כי הקוד מקור עדיין זמין להורדה.

משהו אומר לי שזה לא באמת הולך להתקדם למקום זה או אחר, האלטרנטיבה היא לנסות לפרק את המכשיר ולנצל את מסך ה LCD. אם מישהו מכיר פרויקט רלוונטי לכיוון זה או אחר – אשמח לעצות, טיפים וכדומה.

לדרג את הפוסט
4.5

Comments

תגובה אחת על “החזרה לשימוש”

  1. […] מדהים איך לפעמים מתחילים גלישה במטרה מסויימת ומסיימים שעתיים לאחר מכן באזור אחר לגמרי. אתמול ביצעתי חיפושים מקיפים למדי אחר מה אפשר לעשות עם קסיופיאה BE-300 משומש. מסתבר, שלמרות שהמכשיר הזה הוא כבר כבן 5 שנים עדיין יש לו מועדון מעריצים לא קטן בכלל, הכולל מספר קהילות פורומים נרחבות, אסופת תוכנות ושידרוגים למיניהם. אומנם, חלק ניכר מאותם אתרי נישה / פורומים / הודעות וכדומה ננטשו במהלך 2004 אבל עדיין יש אנשים שמתעסקים עם זה לא מעט. למען האמת, למעט התמיכה החסרה בעברית, זה היה מכשיר לא רע בכלל. […]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *