Deprecated: Creation of dynamic property CF\WordPress\DataStore::$logger is deprecated in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php on line 23

Deprecated: Creation of dynamic property CF\WordPress\Proxy::$pluginAPI is deprecated in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/Proxy.php on line 31

Deprecated: Creation of dynamic property SyntaxHighlighter::$brush_names is deprecated in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/syntaxhighlighter/syntaxhighlighter.php on line 248

Deprecated: Creation of dynamic property SyntaxHighlighter::$specialchars is deprecated in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/syntaxhighlighter/syntaxhighlighter.php on line 326
המכללה | מנוי RSS לטלוויזיה שלכם
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79

מנוי RSS לטלוויזיה שלכם

לפוסט הזה היה אמור להיות פתיח קצר שמספר איך אנחנו משלמים 300 שקלים בחודש להוט / יס בשביל כלום. איך הסכום הזה מצטבר ל 3600 שקלים בשנה, כל שנה. להסביר למה במציאות של היום מדובר במחיר מנופח ומה אנחנו כצרכנים צריכים לעשות כדי להוריד את המחיר.
אבל הפתיח ההוא הפך לכמעט פוסט בפני עצמו ואני הבטחתי פרוייקט לסופ"ש שילמד כיצד לצפות בכל הסדרות האהובות עליכם בלי מחויבות להוט או יס.

דרישות.
אין פה מערכת נדרשת, רק המלצות. בעיקרון הדרישה היא מחשב, סטרימר ורשת ביתית – וביננו, למי אין היום את אלה? את המדריך אני כותב על בסיס חלונות 7, מי שעדיין משתמש ב XP עלול לגלות שהוא צריך לחפש קצת אחר המידע במקומות אחרים. על משתמשי לינוקס אני סומך שהם כבר יסתדרו בעצמם.

סטרימר – אני מניח שאפשר לקנות איזה סטרימר זול דרך דילאקסטרים או אחד מהאתרים הסינים החשיבות היחידה – שיהיה לסטרימר חיבור רשת פעיל. גם ברשתות הצרכנות השונות יש לא מעט סטרימרים זולים ופשוטים. אישית, מתוך הניסיון שלי, אני ממליץ על האקסטרימר סיידווינדר. מדובר בסטרימר שהוא טיפה יקר (כיום בסביבות ה 700 שקלים ללא כונן קשיח, תוספת של כונן קשיח תעלה לכם עוד כמה גרושים). אין חובה להשתמש באופציה של הכונן הקשיח, אבל מהניסיון שלי, בהחלט מומלץ שכן למרות שאין שום בעיה להגדיר את התיקיה במחשב כתיקיה משותפת ולגשת אליה דרך הרשת הרי שאם אתם מעדיפים תוכן HD תגלו שהרשת לא תמיד עומדת בקצב.
למי שיש קצת יותר כסף הייתי ממליץ להזמין את האקסטרימר אולטרא – פה כבר מדובר במחשב לכל דבר והמחיר בהתאם. במכירה מוקדמת ברשת באג הוא עולה כ 1400 שקלים, בחו"ל תוכלו לרכוש אותו בכ 1200 שקלים.
כך או כך, מדובר בהשקעה כספית ראשונית לא קטנה, אבל אם אתם עושים את הצעד הזה ביחד עם התנתקות מהוט/יס הרי שההשקעה הזו היא לא נוראית.

תוכנה – אני אסביר את השימוש בעזרת Vuse – בעיקר כי זו התוכנה שאני מכיר ועובד איתה, אבל גם בגלל שהיא כתובה ב JAVA ולכן יודעת לרוץ על כל מערכות ההפעלה. חוץ מזה, מלבד היותה תוכנת ביטורנט מעולה, יש לה שלל יתרונות כמרכז מדיה בפני עצמו, ומשתמשי חלונות או מק יגלו שלל פיצ'רים נוספים שלא קיימים בגירסת הלינוקס, אבל אם יש לכם אקסבוקס או פלייסטיישן 3 או אפילו איפאד, בוודאי תגלו שאתם יכולים להשתמש בפיצ'ר הזרמת מדיה ולהפסיק לקרוא כאן.

התקנה והגדרה

שלב א – הגדרות

רשימת המחשבים ברשת
רשימת המחשבים ברשת

אם המחשב שלכם מריץ חלונות 7 והרשת הביתית שלכם מוגדרת נכון, אחרי שתחברו את הסטרימר לרשת ותלחצו על Computer (מה שהיה פעם "המחשב שלי") תגלו בעמודה הצידית את רשימת המכשירים ברשת. בין כל המחשבים אמור להופיע גם הסטרימר שלכם. אחרי שתקישו עליו פעמיים, אמור הסטרימר להופיע בתצוגה הראשית שלכם. בשלב הזה אתם יכולים להציץ לו בכונן אבל מה שאנחנו באמת צריכים לעשות זה למפות אותו ככונן רשת תחת המחשב שלנו. לצורך כך לוחצים על הסטרימר קליק ימני ובוחרים ב"מיפוי כונן רשת" (Map network drive). בחרו אות לכונן וסמנו את תיבת הסימון תחת "Reconnect at logon".

מיפוי כונן רשת
מיפוי כונן רשת

אם עדיין לא הורדתם והתקנתם את Vuse עכשיו זה זמן טוב. בסוף ההתקנה דאגו להגדיר את הפורטים הרלוונטיים בתוכנה ובראוטר שלכם על מנת לנצל את כל פוטנציאל ההורדה.
השלב הבא יהיה להגדיר את מיקומי שמירת הקבצים. הטעות המתבקשת יהיה לשמור את הקבצים אל כונן הרשת החדש שלנו, אבל זו כאמור טעות. בצורת הגדרה שכזו, ברגע שהמחשב יתחיל להוריד קובץ הוא יעמיס, בנוסף לתעבורת ההורדה, גם תעבורה פנימית ברשת בין המחשב לבין הסטרימר. יש לזה פוטנציאל להאט את תעבורת הרשת הביתית שלכם כמו גם להשפיע על מהירות ההורדה שאתם מקבלים. לכן, לאחר שתגדירו ספריה מקומית תחת קבצים (files) בפאנל ההגדרות ( תחת tools->settings או לחיצה משולבת על מקש קונטרול ביחד עם פסיק) גשו אל files -> Completion moving.
האפשרות הזו מאפשרת לנו להגדיר לתוכנה תיקית יעד אליה היא תעביר את הקבצים בתום ההורדה. בשלב הזה נגדיר את היעד ככונן הרשת שהגדרנו (הסטרימר) בשלב הקודם.

העברה בתום הורדה
העברה בתום הורדה

שלב ב – אוטומציה

כמו מספר תוכנות ביטורנט נוספות, גם Vuse יודעת לעבוד עם מנוי RSS. הטכניקה הזו מאפשרת לנו לספק קישור לתוכנה והיא בתורה תעשה בדיקה אחת לתקופה האם יש עידכונים עבור התוכן האהוב עלינו. אם יש עדכון, התוכנה תדע למשוך אותו ולהציג אותו. אותנו פחות מעניין להציג אותו ויותר מעניין שההורדה תתצבע אוטומטית, אבל הרעיון זהה.

יש מספר אתרים שמספקים זרם RSS עבור סדרות, אישית אני הכי אוהב את EzRss הפשוטה והנוחה. כל שיש לעשות זה להקליד את שם התוכנית הרצויה ולקבל את המידע. לצורך הדוגמא, בחרתי את Doctor Who וקיבלתי את הפיד הזה. ברמת העיקרון, EzRss מאפשרים להפעיל כל מיני פילטרים על הפיד ולקבל פיד מצומצם וממוין, הבעיה היא שלעיתים השרתים שלהם מחזירים הודעות שגיאה עבור הפידים הללו ולכן עדיף להוריד את הפיד המלא.

בבר השמאלי של Vuse נמצאים מספר קיצורי דרך, אחד מהם הוא ה Subscriptions המרכז את זרמי העידכונים אליהם נרשמתם. אם תלחצו על כפתור ה + שמופיע לידו יפתח המסך הבא (אם המסך אצלכם נראה שונה, חפשו את כפתור ה Create new subscription בפינה השמאלית תחתונה – הוא יופיע במקום הכפתור Available subscriptions בתמונה):

הוספת תזרים RSS
הוספת תזרים RSS

אל תוך תיבת הטקסט נדביק את קישור ה RSS שקיבלנו מ EzRss ולאחר קריאה קצרה יוצג בפנינו מסך ההגדרות של הפיד שיאפשר לנו לבצע שלל חיתוכים כדי לוודא תוכן איכותי.

הגדרות פילטרים לפיד RSS
הגדרות פילטרים לפיד RSS

כפי שניתן לראות – בצד ימין ניתן להגדיר שלל חיתוכים. היות והתוכן הזה מיועד לטלוויזיה ולא למסך המחשב, אני מעדיף תוכן באיכות גבוהה יותר. לכן, הוספתי את מילת המפתח 720P – שמרמזת על תוכן HD ready – לרוב זה המקסימום שתקבלו עבור סדרת טלוויזיה, אבל אני משוכנע שיש גם פידים שמכילים תוכן של 1080P. הניסיון שלי מלמד שפרקים שהם תוכן HD הם בגודל ממוצע של 1.2 ג'יגה ולכן, הגדרתי חיתוך נוסף על בסיס גודל הקובץ בגודל של 997 מגה עד 2 ג'יגה.
השלב הבא הוא להגדיר שם עבור הפיד בשדה המיועד לשם ולסמן את תיבת הסימון ליד Auto Download. אחרי שתלחצו על Next תישאלו כל כמה זמן תרצו לבדוק עידכונים. היות ואנחנו מדברים פה על סידרה שמתעדכנת פעם בחודש, הרי שבדיקה פעם ב 24 שעות מספיקה.
אחרי שנאשר ונשמור את הפיד נקבל את תצוגת התוכן של הפיד שנראית בערך ככה:
פריטי הפיד
פריטי הפיד

אם לא מדובר בסידרה חדשה שרק עכשיו התחלתם לעקוב אחריה, זה זמן מצויין ללחוץ קליק ימני על שם הפיד ולבחור ב – Mark all results as Read. זה חיוני אם אתם לא רוצים לגלות שהמחשב שלכם ניסה להוריד במשך הלילה את כל חמשת העונות הקודמות של הסידרה. בשלב הזה, אפשר פשוט לסגור את החלון של התוכנה (היא תמשיך לרוץ ברקע כל זמן שלא בחרתם ב File -> Exit ואת האיקון שלה תוכלו למצוא אי שם ליד השעון).

היות והתוכנה אמורה לרוץ כל הזמן ברקע יש פה פוטנציאל לשתיית רוחב פס אדיר. אם לא תטרחו להיכנס אחת לתקופה ולהסיר את הטורנטים הרצים הרי שהם ימשיכו להעלות תוכן כל הזמן. היות וככל הנראה אתם תגבילו את נפח ההעלאה שלכם מצב שכזה עלול לגרום לכך שתוענשו בקצב ההורדה שלכם. לכן, מומלץ להתקין את התוסף Auto Stopper שמאפשר להגדיר יחס הורדה מקסימלי שברגע שתגיעו אליו הטורנט יוסר מרשימת ההורדות שלכם. נכון, התוסף הזה לא יאפשר לכם להגדיר יחס קטן מ 1 (מגה העלאה על כל מגה הורדה) אבל כשחושבים על זה, ככל שיש יותר משתפים מישראל, כך קצב ההורדה שלכם יגדל – זה רק הוגן.

צפיה
זהו, מעכשיו כאמור Vuse תרוץ ברקע ותוריד את הסדרות האהובות שלכם באופן אוטומטי לחלוטין. כשהיא תסיים, היא תעביר את הפרקים הללו ישירות אל תוך הסטרימר שלכם, שוב, באופן אוטומטי לחלוטין. כל שעליכם לעשות הוא לזכור את הימים שבהם הסידרה האהובה עליכם מוקרנת בארץ המקור, רוב הסיכויים שביום המחרת התוכן כבר ישב בסטרימר שלכם ואתם תצטרכו רק ללחוץ על play בשלט.

הערות
אני צופה בסדרות באנגלית ללא כתוביות, לרוב, אין לי בעיה עם אנגלית ואני מסתדר. אבל, אני מניח שלא כולם ככה ויש אנשים שכן זקוקים לכתוביות. לכן אני ממליץ לוודא שהסטרימר שלכם תומך בקבצי כתוביות חיצוניים. לרוע המזל, לפחות עד שיקום פה אתר טורנטים עברי שיכיל גם קבצי תרגום ביחד עם קבצי הוידאו, תאלצו לבצע את ההורדה הזו ידנית.

לסיכום
זהו, יש פה תהליך התקנה ראשוני לא ארוך במיוחד שיאפשר לכם להפוך סטרימר בסיסי לסוג של ממיר שמציג את התוכניות האהובות עליכם. אתם כבר לא תלויים בשאלה האם הספק X ירכוש את סידרה Y ואם אתם מאלה ששוקלים לעזוב לחלוטין את ספק הטלוויזיה שלכם, זה עלול להיות פיתרון מצויין עבורכם.

אישית, אני חושב שיש פה מקום לשירות פרימיום בתשלום, אני מניח שאם היה ערוץ הפצה חוקי שמספק תוכן שכזה בתשלום באופן מוסדר הייתי עושה מנוי, אבל זה לא יקרה כל זמן שיש נושאים כמו "זכויות הפצה". אולי אם יותר ויותר אנשים יתחילו לאמץ את המודל הזה, למישהו באולפנים יפול האסימון. נכון שרוב הסיכויים שהתוכן בסופו ידלוף אל רשתות השיתוף, אבל הוא שם במילא – אז למה לא להרוויח עליו קצת כסף.

לדרג את הפוסט
0

Comments

11 תגובות על “מנוי RSS לטלוויזיה שלכם”

  1. תמונת פרופיל של רוני
    רוני

    הפוסט הגיע ככפפה ליד.
    אני בדיוק לפני תום ההתחייבות מול הוט ובודקת מה אפשר לעשות ללא צורך בהם.

  2. תמונת פרופיל של פופאי
    פופאי

    אתה לא מעודכן… "עד שיקום פה אתר טורנטים עברי שיכיל גם קבצי תרגום ביחד עם קבצי הוידאו"…

    הם פה כבר שנים.
    http://www.downrev.net
    http://www.hebits.net

    1. תמונת פרופיל של ~ניצן~

      האם האתרים הללו מכילים פיד RSS ממוין לפי סדרות?
      האם כל אחד יכול להרשם ולהתחבר?
      האם אתה יכול להבטיח לי שחלק ניכר מהמשתמשים יספקו Ratio הוגן?

      יש אתרי טורנט עבריים, הם רחוקים מהרמה הקיימת בחו"ל. תראה לי משהו שקול ל eztv.it בישראל ונדבר.

  3. תמונת פרופיל של דרור
    דרור

    זה מאוד יפה, אבל לצערי לא ממש פרקטי אם המטרה היא להתנתק לגמרי מהוט/יס. מה עם כל תוכן שאינו סדרות/סרטים מחו"ל? כמו: חדשות, שידורי ספורט, תוכניות מקור, שעשועונים וכו'?

    1. תמונת פרופיל של ~ניצן~

      תוציא 250 שקלים, או כמה שזה לא עולה ותרכוש לך ממיר עידן פלוס. תקבל את ערוץ 1, 2 ו 10 על כל "הפקות המקור" והשעשועונים שלהם.
      ספורט? לא צופה, לא מעניין אותי, אבל אני בטוח שיש שלל סידורים קיימים. מצד שני, אם אתה מאלה שמשלמים על ערוצים כמו 5+גולד+שקר+כלשהו_במחיר_מופקע אז אתה לא באמת שוקל להתנתק.

  4. תמונת פרופיל של ישראל
    ישראל

    יכול להיות שאני מתפרץ לדלת פתוחה, ויש לך הסברים מפורטים ומנומקים בפוסט שעוד לא כתבת, אבל אני לא מבין איך אתה (ובלוגרים אחרים) יכולים לדבר על המחירים המנופחים של הוט/יס ואז להסביר איך לגנוב תוכן במקום. ברור שזה יהיה יותר זול אם אתה לא משלם על התוכן. אני לא יודע אילו מחירים אתה מדמיין לעצמך, אבל נדמה לי שחישוב מחירי הפקה של תוכניות טלוויזיה לחלק לרייטינג ריאלי של תוכן בתשלום ייתן לך מחיר חודשי יותר גבוה ממה שתשלם היום להוט. (תלוי כמובן בכמה טלוויזיה אתה צופה).

    גם אני מוריד סדרות מהאינטרנט, אבל אני לא מנסה להעמיד פנים שיש בזה משהו מוסרי או בר-קיימא. אני טפיל על המערכת, ויש לי קצת ייסורי מצפון על זה, אבל לא מספיק בשביל להפסיק.

    1. תמונת פרופיל של ~ניצן~

      ישראל, אם היה לי קצת יותר כוח בשעה כזו של היום הייתי מרחיב, ואולי אעשה זאת בהמשך, אני רק רוצה לשלוח אותך לקרוא שוב את פיסקת הסיכום של המאמר שלי.
      כן, הייתי משלם על מנוי פרימיום, אם הייתי גר בארצות הברית, זה גם היה אפשרי דרך אתרים כמו הולו ודומיהם. אבל אני לא בארה"ב, אני בישראל והמחירים פה מופקעים לא בגלל שמחיר ההפקה גבוה אלא בגלל שהחברות חמדניות.
      הסדרות שמובאות לכאן מחו"ל לא יקרות בגלל שעלה הרבה להפיק אותן אלא שכשיש לך שתי חברות תוכן בלבד וכל אחת רוצה "בלעדיות" על סידרה זו או אחרת אזי המחירים מזנקים ואתה משלם את המחיר.

  5. תמונת פרופיל של Morphey

    יפה מאוד!
    ועכשיו XBMC! 🙂

  6. תמונת פרופיל של רן
    רן

    לישראל,

    אני מסכים שיש פה גניבה. מצד שני, ניצן צודק. בארה"ב יש לך הרבה יותר אפשרויות – ובמחירים נוחים: HULU, Netflix ואפילו Apple (תתחבר פעם לחנות iTunes האמריקאית ותראה כמה סרטים וסדרות יש שם, ובאיזה מחירים).
    בארץ – לא רק שהתימחור של הוט ויס הוא יקר, אלא שברוב המקרים הם לא טורחים בכלל להביא סדרות מסויימות, או שהן מביאות את העונות החדשות באיחור "דיפלומטי" של שנה (לדוגמה – Doctor Who, The Big Bang Theory, House, שלא לדבר על סדרות כמו Stargate Universe, שלא נראות אפילו באופק). אם אני רוצה לראות את הסדרות האלה – אין לי ברירה אלא להוריד. אני לא מוכר את הפרקים שהורדתי, אני לא מרוויח כלום (למעשה – אני משלם על פס רחב), אבל אני כן רוצה לראות סדרות שאני אוהב, סדרות שאף אחד ב"מועצת חכמי הכבלים והלווין" לא שם עליהן.

  7. תמונת פרופיל של דפנה

    אני פשוט מחברת מחשב שולחני דוך לטלויזיה. במקום ממיר ליד הטלויזיה עומד מחשב +Rii Mini Wireless Keyboard. אני לא מבינה על מה ולמה צריך בכלל סטרימר. אשמח להסבר על ההבדל בין השניים יתרונות חסרונות וכד'.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79