ויסטה? למי זה מיועד בדיוק?

מיקרוסופט מנסה לשטוף לנו את הראש כבר מספר שנים עד כמה אנחנו זקוקים לוויסטה הזו. מה שהתחיל בתור רעיון למערכת הפעלה לא רעה הפך בתוך מספר שנים למפלצת זוללת משאבים שלא יודעת למעשה לעשות שום דבר שחלונות XP לא יודעת לעשות יותר טוב. כל ההרצאות, המצגות והאתרים היעודיים לא יצליחו לשכנע אותי שזה לא למעשה XP עם ממשק ממש ממש משוכלל.
ככל הנראה מאוד חשוב למיקרוסופט לנטוע בראשנו את המחשבה על המוצר המהפכני הלז. כל כך חשוב עד שהם טרחו לשלוח לעיתונאי המחשבים המוזמנים קופסת קרטון המכילה שעון מעורר, ריבה, ספל אספרסו, עוגיה וטוסט. בהתחשב בזמן הפיתוח האדיר, גרסה רוני שני כי למעשה לא מדובר בטוסט אלא במשהו שהיה לחם כשהתחילו להכין את ההזמנות.

מי בשוק?
בעולם המחשבים יש כמה סוגים של משתמשים, עם מספר גישות מאפיינות – השאלה האם לשדרג או לא יוצאת לא משתלמת כמעט לכולם.

אתה
אתה מוריד את הכלי של מיקרוסופט ומקבל דוח מפורט לגבי השידרוגים שתאלץ לעשות בשביל להתאים את המחשב שלך לויסטה. אתה משתמש באותו מחשב כבר 3 שנים, יש לך מעבד פנטיום 4 3GHZ, עם לפחות 512 מגה זיכרון. כרטיס המסך שלך הוא כרטיס פשוט של nvidia או ati שמצליחים לסחוב בקושי רב את HL2 ו DOOM3.

סל קניות 1 – הלוח אם שלך הוא בעל תושבות מתקדמות מה שמאפשר לך לשדרג רק רכיבים
עוד ג'יגה זיכרון – 650 שקל
כרטיס מסך חדש תומך ויסטה – 850 שקלים לפחות
שידרוג של המעבד – אופציונאלי – עוד 1000 שקלים לפחות.

סל קניות 2 – לא חזית את הנולד, אין לך Pci-E, ואין לך תושבת מעבד מתקדמת.
לוח אם חדש, מעבד חדש, זיכרונות חדשים, כרטיס מסך חדש – כבר עדיף לרכוש מחשב חדש – כ 3000 שקלים.

אמא שלך
9 בערב, אתה מתישב מול הטלוויזיה אחרי יום עבודה ואז הטלפון מצלצל. אמא שלך על הקו – אין לה אינטרנט. אחרי חצי שעה של שיחה אתה מגלה שהיא שלחה את האיקון של הדפדפן לסל המיחזור ופשוט לא מוצאת אותו. אמא שלך היא רק דוגמא כמובן, זה יכול להיות כל בן משפחה / חבר / מכר / דוד / חבר של חבר / הבן של השכנה שיודעים שאתה מבין במחשבים ומשתמשים בך בתור תמיכה טכנית לעת צרה. אין לך זין לזה – אתה לא משדרג אותם לשום דבר. אם הם לא מוצאים את הדפדפן בסביבה מוכרת אתה לא מסתכן בלהחליף להם סביבה.

סל קניות – התקמצנת עליהם בזמנו. אין כונן DVD, אין סלוט AGP או PciE והמעבד הוא בכלל AMD פשוט שמולחם ללוח האם – מחשב חדש, לפחות 3000 שקלים.

האירגון הגדול
יש לך חברה גדולה אשר מחזיקה ב 500 מחשבים. ברמת הבסיס מדובר ב 500 רשיונות עסקיים בלבד – סכום שהוא לכאורה מזערי. מאידך, אם בודקים את התחשיב הכולל מגלים שהמחיר מתנפח פי כמה וכמה.
כמו כולם, גם אתה מנסה לחסוך בהוצאות המיחשוב. העובדים שלך משתמשים במערכות נכות יחסית – מעבד פנטיום 4 2.4GHZ עם 256 מגה זיכרון הוא מחשב אופייני עבור העובדים שלך. אפשר לגלוש ברשת, לעבוד עם אופיס ואפילו תוכנה בסיסית לעיבוד תמונות – אבל יותר מזה והמחשב מאט בצורה משמעותית. כרטיס המסך בדר"כ הוא כרטיס משולב שגוזל כ 16 מגה מתוך אותם 256 מגה זיכרון .
אתה מחליט להמשיך ולהתקמצן, אתה לא משקיע בכרטיסי מסך כי חווית השקיפות המצועצעת לא מעניינת אותך. על מינימום זיכרון של 512 מגה אתה לא יוכל להתפשר ואולי אף תזדקק לשדרג ל 768 מגה זיכרון. נניח תוספת של כרטיס זיכרון 512 מגה לכל מחשב – בעבור כ 300 שקל לכרטיס – 150 אלף שקלים השקעה (בנוסף למחיר הרשיונות).
אתה חושב על זה שאולי תוכל לגרד את זה מהתקציב איכשהו אבל אז אתה מגלה שהתוכנות היעודיות שלך לא בהכרח ירוצו על ויסטה ולכן צריך להוסיף גם את העלות של התאמה שלהן. המפתח שלך כבר לא ממש תומך בזה אבל מוכן לעשות לך "טובה". זה יקח חצי שנה, התימחור הוא עפ"י Kb.

סל קניות – הפסקת לקרוא בשלב של הזיכרונות, העובדים שלך ימשיכו עם XP עד שלא תהייה ברירה אחרת.

הלינוקסאי
אובונטו שיחררו את גירסה 6.10 ואתה עדיין ב 6.4, אתה מחליט שסוף סוף הגיע הזמן לשדרג גירסה. אתה פותח את הטרמינל, כותב gksudo "update-manager -c -d" וצוחק על משתמשי מיקרוסופט המטומטמים והצרות שעוברות עליהם. אחרי 4 שעות האובונטו סיים להוריד את ההפצה החדשה ולהתקין אותה, אתה מאתחל את המחשב ומגלה של – grub שלך הוספו בערך 20 רשומות חדשות. כשאתה כבר נכנס מתברר שחבילת ה XGL לא עובדת כמו שצריך, כרטיס הרשת האלחוטי בוטל והסאונד לא תקין. אתה מחליט לעשות התקנה חדשה ומוריד את דיסק ההתקנה מהרשת. שעה מאוחר יותר אתה שוב באובונטו, אבל שום דבר לא עובד. אתה מתקין את EasyUbuntu ומקווה לטוב, התוכנה לא עולה. אתה מתקין את Automatix ומסמן V ליד כל תוכנה שאתה צריך, חושב שצריך, חושב שתצטרך או שהתיאור שלה קוסם לך. אחרי שעתיים וכמה לחיצות OK, אתה מגלה שהרוב עובד. אתה מבלה עוד חצי שעה בלהתקין את כרטיס הרשת האלחוטי, לשנות את הרקעים והאיקונים ולהגדיר את הדפדפן והדוא"ל. אתה מסיר את כל הרשומות המיותרות מ grub ומאתחל את המחשב. הכל עולה ואתה מחליט להתקין את הסביבה התלת מימדית. זה לוקח לך 20 דקות ונראה ממש מדהים. יומיים אחרי שהחלטת לשדרג המחשב שלך שוב עובד, אתה רץ לגלוב, נכנס לפוסט הראשון שמדבר על ויסטה ומתרברב עד כמה הלינוקס שלך נראה הרבה יותר טוב.

סל קניות – פרוזק.

לדרג את הפוסט
4.7

Comments

7 תגובות על “ויסטה? למי זה מיועד בדיוק?”

  1. זו בדיוק הנקודה (וכתוב אחלה 🙂
    תביאו מערכת הפעלה יציבה – כלומר שגם הבאגים הכי גרועים שלה צפויים ולא מפתיעים – וכולם יעברו אליכם.

  2. בחיי אתה צודק ! חשבתי על אחותי וכל מיני חברים שירצו לעבור לויסטה. ובטח ירצו לרתום אותי למשימה. שישכחו מזה!

    לגבי אובונטו, מה שתגיד …

    שי

  3. כמה מדויק:)
    למרות שיש עוד סוג אחד של לינוקסאי (והסוג הזה הוא אני).
    מוחק את מחיצת הRoot, עושה התקנה נקייה.
    כל המסמכים והקבצים החשובים נמצאים בתיקייה נפרדת ולא מושפעים.
    ככה זה בסלאקוור.
    אולד-סקול:)

  4. מוטי – אני מניח שהתכוונת במחיצה נפרדת?

    אצלי (אובונטו) התיקיה user/ מותקנת על מחיצה נפרדת – זה דבר שאפשר לעשות בכל לינוקס וגם אני טרחתי לעשות.

  5. יאפ.
    התכוונתי למחיצה נפרדת.

  6. תמונת פרופיל של נו באמת
    נו באמת

    לא הבנתי למה אתה רץ לספר בגלוב? יש שם אנשים שמבינים בלינוקס, או בויסטה? עם כאלה חברים, לא פלא שאתה מסתבך. לדעתי יובל גם Windows XP לא היה מצליח להתקין לבד. לא סתם קוראים אותו "כתב טכנולוגיות". זה בד"כ כינוי לאחד שלא מבין מהחיים שלא, אבל מקבל כסף כדי לכתוב על זה.

  7. אח… אנונימיות 🙂
    ה"רץ לספר בגלוב" זה בגלל שבגלוב, בערך כל פוסט שני שמדבר על ויסטה / XP או מחשבים בכלל, מוזכר בו בסוף ה"עליונות" של לינוקס.

    ההסתבכות שלי הייתה בגלל שאני הרצתי שידרוגים של גירסאות כבר 3 או 4 פעמים וכל אחת ואחת מהן הטלאתי לבד – בסוף, זה היה קורס.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *