מה עובר על האינטרנט של אורנג'?

בחצי השנה האחרונה, אני נמצא על קו הרכבת חיפה תל אביב על בסיס יומי. באופן קבוע אני פותח את הלפטופ, מחבר את המודם הסלולארי של אורנג' וגולש באינטרנט. המחשב לא השתנה, גם המודם לא. החבילה היא אותה חבילה והנה, בשבוע האחרון לפחות האינטרנט הסלולארי של אורנג' מגמגם.

מה פירוש מגמגם? נתחיל מזה שבשלושת הימים האחרונים, בכל פעם שניסיתי להתחבר לג'ימייל שלי דרך הרשת של אורנג' – קיבלתי הודעת שגיאה שהשרת לא נמצא.
לדף הראשי של ynet לקח כ 9 דקות לסיים להיטען – כי הוא לא הצליח להתחבר לדומיין של האנליטיקס (עוד שירות של גוגל) ולכן התיאש.
בעמודי כתבה פנימיים ב Ynet כל הבלוק של התגובות לא מצליח להיטען (שזה דווקא לא כל כך נוראי).

אגב, גם המחוון על מכשיר הסלולר מקפץ לו בין H ( מציין hsdpa – הרשת המהירה ) ל 3G ( שהיא יחסית מהירה, אבל פחות) ל G (רשת האדג' – שזה איטי בטירוף).

אז מה אומרת אורנג' על הרשת המהירה שלה (H)? "גלישה סלולרית בפס רחב בדור 3.5, במהירות של עד 7.2Mbps" כמובן שהמילה עד היא סוג של התנערות וכסת"ח שמאפשרת לחברת הסלולר להסביר למה לא באמת קיבלנו את המהירות המובטחת, זו הסתיגות סטנדרטית למדי, ובכל זאת, אתה מצפה שכשמבטיחים לך מהירות כזו, תקבל משהו מספיק קרוב.

היום ניסיתי לעשות מספר בדיקות על בסיס אתר SpeedTest ולראות מה קורה, בכל הבדיקות המצולמות מטה, הבדיקה נעשתה אל מול השרת התל אביבי.
בחיפה הכיסוי הוא יחסית בסדר, קצת אחרי עתלית התחלתי להרגיש באיטיות ואז ניסיתי להתחבר אל ספידטסט. האתר הצליח להיטען רק בבינמינה ולא בכדי, הבדיקה מבוצעת בתוך ישומון מבוסס פלאש שהזדקק לקצת זמן כדי לרדת. בבינימינה, המהירות הייתה מהירה למדי והישום ירד עד סופו ולכן הבדיקות הן מבינימינה דרומה.
צריך לקחת בחשבון שהיות ומדובר בבדיקות שנערכו בזמן נסיעה ברכבת בטח יש השפעה לתאים סלולאריים שונים על איכות הקליטה, עם זאת, בזמן הבדיקה יש גרף קטן המציין את השתנות המהירות לאורך הזמן והממוצעים תואמים את הגרף.

אז קודם כל – הנה בדיקה מהרשת במשרד – מדובר בחשבון ADSL בבזק בין לאומי, חבילה של 8 מגה סל"ש למיטב זכרוני.
בדיקת מהירות ברשת הפנימית

בינימינה
זו, ללא ספק התוצאה הטובה ביותר שקיבלתי במהלך הנסיעה ברכבת היום. האתר נתן לה את הציון B מינוס ודירג את המהירות כמהירה יותר מ 64% מאוכלוסיית ישראל
בדיקת מהירות ברשת אורנג' בבינימינה

חדרה
כשהארובות של חדרה הופיעו בחלון הרכבת ביצעתי בדיקה נוספת, התוצאות מראות על ירידה ואכן, הפעם קיבלנו דירוג של D+ והכרזה שאנחנו ממוקמים מתחת ל 62% מהאוכלוסיה בישראל
בדיקת מהירות ברשת אורנג' באיזור חדרה

נתניה
באיזור נתניה נעשו שתי בדיקות – האחת רגע לפני הכניסה לעיר, והשניה על פאתיה הדרומיים.
בחלקה הצפוני, קיבלתי ציון של D- : מתחת ל 78% מהגולשים
בדיקת מהירות ברשת אורנג' בחלק הצפוני של נתניה

והוא נשאר דומה למדי גם בחלקה הדרומי
בדיקת מהירות ברשת אורנג' בחלק הדרומי של נתניה

בין נתניה להרצליה
בדיקה נוספת נערכה בין נתניה להרצליה, לא סגור על המקום המדוייק, אבל האיכות בהחלט השתפרה במעט, עדיין, הציון הוא D ואנחנו מדורגים מתחת ל 68% מהגולשים בישראל
בדיקת מהירות ברשת אורנג' בין נתניה להרצליה

הרצליה
כאשר התקרבנו אל הרצליה בוצעה בדיקה נוספת שזכתה לציון המהולל F
בדיקת מהירות ברשת אורנג' לפני הרצליה

התוצאות השתפרו כאשר נכנסנו אל תוך תחנת הרכבת של הרצליה
בדיקת מהירות ברשת אורנג', תחנת רכבת הרצליה

תל אביב

היות ואני יורד בתחנת תל אביב מרכז לא היה לי זמן להרבה בדיקות ולכן, ביצעתי בדיקה אחת באיזור של אוניברסיטת תל אביב. הייתי אופטימי, בכל זאת, עיר גדולה וכאלה. הציון – F – נכשל.
בדיקת מהירות ברשת אורנג' - תל אביב אוניברסיטה.

עדכון, 10:54: חזרה אלי לימור מקשרי לקוחות באורנג', מהשיחה הבנתי שיש איזושהי תקלה באיזור המרכז ברשת הסלולארית, באורנג' ידעו לציין כי היא מתרחשת בתל אביב והיא בערך מה 6 לחודש ובטיפול.

לדרג את הפוסט
0

Comments

2 תגובות על “מה עובר על האינטרנט של אורנג'?”

  1. שיחקת אותה! בדיוק אתמול בערב קינפגתי את הוויילדפייר של אשתי ולא הבנתי למה לוקח לגוגל קום שעה לעלות

    תודה!

  2. תמונת פרופיל של שחר
    שחר

    כתבה מעולה, חשבתי שרק אצלי הייתה בעיה קשה בגלישה.
    נדמה שהם צריכים להרחיב את פס הרוחב הכללי שלהם בהתאם לכמות המשתמשים בסמארטפונים שעולה בקצב חד בשנה האחרונה

    WAKE UP ORANGE

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *