מטייל ברשת

זה זמן מה שלא עדכנתי את הבלוג, לא היה משהו משמעותי לכתוב עליו, ורק כמה נקודות קטנות שהתאספו במשך הזמן ורוכזו לפוסט אחד.

כל העומד מעלי מלפני ומצדדי...פאזלים תלת מימדיים
במהלך השוטטות ברשת, נתקלתי באתר הזה שהציע פאזלים תלת מימדיים. למי שכבר חווה בחייו עבודה עם תוכנות cad למיניהן ו/או סכמות ייצור תלת מימדיות כאלה ואחרות בוודאי מכיר את נושא המבטים.
הפאזלים הללו בנויים בצורה דומה – מרחב תלת מימדי בגודל של 4X4X4 (סה"כ 64 קוביות) ו"הוראות הרכבה" הבנויות ממבט קדמי, מבט עילי ומבט צידי. הגבלה נוספת מגיעה בצורת מספר הקוביות המותרות, כאשר את המבנה שבתמונה צריך לממש בצורה תלת מימדית על המרחב בעזרת מספר הקוביות המצויין בלבד.
ברשימת המבנים המופיעה בצד ימין יופיע עיגול ירוק ליד מספר הפאזל כאשר הצורה נראית בדיוק כמו בהוראות ונקודה צהובה תופיע כאשר תגיעו לפיתרון מתאים. יש פאזלים שניתן לפתור ביותר מדרך אחת ואני חייב לציין – שחלקם קשים ביותר ומצריכים דקה של מחשבה.

מי שסתם רוצה להתרשם / לרמות / להציץ או לקבל השראה מוזמן להציץ בסירטוני ההדגמה לפיתרונות.

אם התברכתם בילדים עם סקרנות בריאה, ונכונות לשבת מול המחשב תוכלו לתת להם לשחק בשאר המשחקים של היצרנית שמיועדים ללימוד של מתמטיקה, ופיתוח התפיסה. כך ניתן למצוא שם שלל "מחשבונים מקולקלים" שמאתגרים את השחקן להגיע לתוצאה מוגדרת מראש בעזרת 4 לחצנים בלבד וכדומה. שווה הצצה.

בדיחות מתכנתים
אם שייקספיר היה מתכנת, המלט היה נראה ככה: 2B || !2B


לתמונה המלאה
מדבקה לניתוח

באתר NFC מספרים על ניצול חכם של אותן מדבקות קעקוע מוכרות שהיו מצורפות תמיד למסטיקים. לאחר מספר סיפורים על ניתוחים ב"צד הלא נכון" החליטו לייצר מדבקה עליה כתוב "לנתח כאן". המדבקה יוצרת "קעקוע זמני" שיחזיק מעמד כשבועיים ולא יירד בשטיפה – כל זאת, על מנת לוודא שהאיבר המנותח הוא אכן האיבר הנכון.

אקספלורר ללינוקס
כל לינוקסאי מתחיל מכיר את הבעיה – אתה צריך אתר מסויים ומגלה שהוא עובד רק באקספלורר. האתר של המכללה שלי למשל, עובד במלואו בפיירפוקס תחת לינוקס, עד שמנסים להזין ת.ז בשביל להיכנס אל העמוד האישי – הטופס לא קולט את המספר ואין מנוס מלהיכנס עם אקספלורר. בעבר היו לצורך כך שני פתרונות – הראשון היה לאתחל את המחשב ולהפעיל את חלונות, השני היה לחכות ליום המחרת ולגשת אל האתר מהעבודה. את הבעיה הזו פתרו בעזרת סקריפט התקנה ללינוקס שיודע להוריד את הקבצים הנחוצים, להתקין אותם על המחשב, להתקיו wine ולהגדיר את הכל. כל מה שנותר לעשות בסוף התהליך זה דבל קליק על האיקון של האקספלורר ולגלוש. בינתיים התגובות לנושא נעות בין מזוכיסט ל"חילול הקודש", תלוי עד כמה המאזין קיצוני.
יתרונות: גישה לאתרים שמחייבים שימוש באקספלורר.
חסרונות: אקטיב X לא יעבוד (צ'אטים וכ'), התמיכה בעברית לקויה מאוד (יש תצוגה בעברית, אבל הכתיבה לא קיימת וניסיון לכתוב בעברית עלול לגרום לקריסה)
אבל, אם כל מה שאתם צריכים זה להקליד קוד בשביל לקבל קובץ – זה יעשה את העבודה.
הסקריפט יתקין את אקספלורר 6, אבל יאפשר גם התקנה של 5 ו 5.5 לטובת בוני האתרים שמעוניינים לראות כיצד האתר יראה בפועל.

שדרוג ל 7.04
באובונטו השיקו את גירסה 7.04 (Feisty Fawn), מי שמריץ גירסא קודמת יכול לשדרג היישר מתוך מנהל העידכונים של המערכת.
8 שעות לאחר התחלת השידרוג המערכת סיימה להתקין את עצמה (פחות משעה שידרוג, כל השאר הוקדש להורדה) והמשיכה לעבוד.
מבחינת שיפורים ניתן לראות סוף סוף תמיכה מובנית באפקטים התלת מימדיים (compiz) בעזרת כרטיסי מסך מתקדמים, בנוסף – מנהל חומרה חדש יודע להכריז על אפשרויות לדרייברים חילופיים עבור רכיבי החומרה – כך למשל, ידעה המערכת להתקין את הדרייבר המתאים לכרטיס המסך שלי (Nvidia) על מנת לספק תמיכה בסביבת עבודה תלת מימדית.
עוד ניתן למצוא במערכת:
– שיפורים בממשק ה wifi – מנהל רשתות אלחוטיות שיודע להציג את הרשתות הקימות בסביבה ואת העוצמה שלהן
– תמיכה ארוכת טווח – הגירסה הזו מצטרפת אל 6.05 בתמיכה לטווח ארוך – עם התחייבות לתמיכה של 18 חודשים
– עוד כמה משחקים, בינים שחמט וסודוקו
– שיפור והקלה בתמיכה של התקנת תוכנות ומקודדים מצד ג'.

– החשוב ביותר – ממשק הגירה – רכיב שיודע לייבא מחלונות את כל המשתמשים על הגדרותיהם – סימניות באקספלורר, חשבונות מסרים מיידיים למיניהם, רקעים של שולחן העבודה וכ', למעשה – המעבר ללינוקס מעולם לא היה פשוט יותר שכן הכל מגיע ביחד איתך.

לחצו להגדלההיה רוצה להיות מק
עם כל ההתפעלות מאובונטו, עדיין מדובר במערכת שמבחינת התצוגה "מהקופסא" היא קצת מכוערת. החברה קוראת לזה פשטות, לטעמי – חום על חום בשילוב עם חום זה לא ממש מרשים. באחד הפוסטים שלי מישהו טרח לציין שלינוקסאים הם בעצם אנשים שרוצים מק אבל נאלצו להתפשר על PC.
ככל הנראה, האימרה הזו די נכונה, שכן מחיפוש קצרצר ברשת ניתן למצוא לא מעט אתרים העוסקים בשינוי המראה של לינוקס כך שידמה לטייגר של אפל. השינויים מתחילים בטפטים וערכות נושא, עוברים דרך הדוק המפורסם (המשגר המקפץ של אפל) ומסיימים בשינוי של הסרגל הראשי כך שיראה כמו הסרגל של הטייגר. עוד ניתן למצוא שלל איקונים בעיצוב מקיסטי ואפילו את מסך הפתיחה וההתחברות של המערכת ניתן להחליף למסך הפתיחה של הטייגר. זה עדיין לא שם, עדיין קצת רחוק, אבל כבר נראה הרבה יותר טוב מהחום המכוער המקורי של אובונטו.

טורניר טאקי
בשיתוף פעולה בין אורנג' לנענע יתקיים במהלך יום העצמאות טורניר טאקי נושא פרסים. הטורניר אמור לעלות לאוויר בשעה 8 בערב ולהימשך עד צאת יום העצמאות. ההשתתפות כרוכה בתשלום של 2 שקלים ומתבצעת על ידי שליחת SMS. השחקנים יתמודדו על שני מכשירי נינטנדו גיימבוי אדוואנס אותם יקבלו צוברי מירב הנקודות (אחד היום, אחד מחר). זה הזמן לרענן את הזיכרון, להיזכר בחוקים ולצאת למשחק. אני לצערי מנוע מלהשתתף, אבל אם מישהו מכם זוכה – אני מזמין סיבוב כבר מעכשיו.
הגישה לטורניר תתאפשר דרך העמוד הראשי של נענע או דרך ערוץ המשחקים של נענע ודורשת הרשמה למועדון של נענע.

הגינה שלי
מאחורי הדירה שלי מצוי שטח קרקע זנוח שמנסה לכנות את עצמו גינה. עד לא מזמן המקום נראה כמו ג'ונגל קטן ושיחים גדלו בו פרא עד גובה אדם (חלקם קצת פחות). פעם בשנה, בסוף החורף, היינו מביאים גנן שיגזום את הצמחייה, זה היה מחזיק במהלך חודשי הקיץ החמים ועם בוא החורף הכל היה חוזר על עצמו.
לאחרונה, שלפתי מעדר, קלשון ומכוש והתחלתי להפוך את האדמה, זוגתי מעיפה מבט חצי ספקן חצי מזלזל, כאילו מדובר בפרוייקט שלעולם לא יושלם. אני לעומת זאת, מקווה שעד הקיץ, כבר ייהיה דשא, ערוגות קטנות, מקום למגל וכמובן – מקום לשבת. ההימורים לגבי מועד סיום הפרוייקט (אם בכלל) נפתחים מעכשיו.

לדרג את הפוסט
4.5

Comments

5 תגובות על “מטייל ברשת”

  1. ניתן לכתוב בעברית עם ie4linux. כל מה שצריך לעשות הוא להפעיל אותו בשורת פקודה עם המחרוזת LC_ALL=he_IL.UTF-8 לפניו. אני גם הצלחתי להריץ בעזרת זה activeX. החיסרון של זה הוא שזה מאוד לא יציב.

  2. יש לך קישור לסקין סטייל MacOS?

  3. כמובן 🙂

    הראשון – ערכת עיצוב רגילה:
    http://tinyurl.com/ypofnk

    השני – ערכת עיצוב לבריל:
    http://tinyurl.com/28r52w

  4. האקספלורר עובד לא רע. לגבי העברית – אני צריך הסבר לדבילים איך להפעיל את התמיכה בשפה.

  5. KBR,

    לגבי העברית, הדרך הנוחה יותר היא להוסיף את השורה לקובץ שנמצא בתוך מחיצת הבית של המשתמש, תחת bin/ie6

    לאחר השינוי, החלק העליון של הקובץ אמור להיראות כך:

    #!/usr/bin/env bash
    # IEs 4 Linux script to run ie6 – http://tatanka.com.br/ies4linux

    export LC_ALL=he_IL.utf8

    דותן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *