מחדל ערכות העיצוב

באחד הימים הרגשתי שערכת העיצוב שלי כבר לא מספקת אותי ואני זקוק לגיוון. מחד, בשנה וחצי שהערכה הזו רצה היא עברה כל כך הרבה שינויים והתאמות, והוספו לתוכה כל כך הרבה שורות קוד ספציפיות (טכנוקרטי, גוגל, פליקר וכ') עד כדי כך שהערכה הזו כמעט שאינה ניתנת להפרדה מהבלוג עצמו. מאידך, כל ערכה חדשה תדרוש את כל התוספות – שזה כאב ראש בפני עצמו.

החלטתי להקדיש שבוע למציאה של ערכת עיצוב ולתרגם אותה, אחרי כמה ימים של חיפושים והתלבטויות נבחרה theme-leia והתחילה עבודת התרגום. בניגוד לרוב הערכות הנפוצות התירגום של הערכה הזו קצת יותר מסובך ואת ההוכחה לכך גיליתי כשהגעתי לבלוג של שרון. הסתבר ששרון הקדימה אותי והחליטה לתרגם את הערכה הזו בעצמה ולמרות שהעיצוב הכללי נותר זהה, יש סמנטיקות קטנות ששרון הצליחה לפתור טוב יותר ממני (הבר העליון למשל) ויש כאלו שלדעתי אני הצלחתי לפתור טוב יותר (הקטע של אודות המחבר, הקישוריה לדלישס וטכנוקרטי ועוד קטנות).
מה שמוביל לשתי שאלות.
א. שרון, רוצה לשתף cssים? אני אשמח לראות איך פתרת כל מיני דברים ואולי את תרצי את ה 2 סנט שלי בנושא
ב. מתוך אלפי ערכות העיצוב הקיימות ובהתחשב במספר הדל של מתרגמים ברשת הישראלית – ההסתברות שבה שני אנשים בוחרים את אותה ערכה לתרגום אמורה להיות אפסית. אז איך מסתבר שזו הפעם השניה שזה קורה לי? (הפעם הקודמת הייתה כשבאתי לעלות עם ערכה מסויימת וגיליתי שעמרי ידן תרגם אותם (ואף טוב יותר ממני))

הסיבה כמובן, היא שלמרות שיש אלפי רשומות של ערכות, בתכלס – יש מספר מצומצם ביותר של רעיונות שעליהם מתבססים הערכות. במילים אחרות אין הרבה דברים המהווים חדשנות אמיתית. בנוסף – הדברים הבאמת מיוחדים לעולם יזכו בתשומת לב נרחבת – כלומר, רוב הסיכויים ששני מתרגמי תבניות ישראליים יגלו את התבנית מושכת במיוחד.

לרוע המזל, אין לנו כאן "מתרגמי תבניות" או "יוצרי תבניות" מקצועיים (התרגום מקצועי, הכוונה שאין מישהו שיצר בלוג תבניות מתורגמות ייעודי וזו המגמה היחידה שלו), ורוב התרגומים של התבניות מתבצעים על ידי משתמשים שמעוניינים לרענן את הבלוג שלהם – ובסופו של דבר, שוב יש לנו מספר מצומצם ביותר של תבניות למספר קצת יותר גדול של בלוגים.

אין לי זמן
נבירות במחשב שלי העלו בחכתן תמונה של קונסולה מהסידרה סטאר טראק, התמונה הייתה חביבה והעלתה רעיון חביב עוד יותר – ערכת עיצוב סטייל קונסולת מידע של מסע בין כוכבים. התחלתי ליצור קובץ css, חתכתי תמונות, יצרתי קובץ Index וכן הלאה – ולו רק בשביל לקבל איזושהי סקיצה ראשונית שממנה אפשר להמשיך. לרוע המזל, הפרוייקט הזה נעצר. הקבצים שלו נמצאים כאן בקובץ zip ומי שמעוניין להציץ / להעיר / להאיר או לקחת את המושכות על הפרוייקט הזה – מוזמן.

לדרג את הפוסט
5

Comments

4 תגובות על “מחדל ערכות העיצוב”

  1. ניצן – אתה מוזמן לקחת את ה-CSS שלי ולשחק איתו כאוות נפשך. אני מניחה שרק תשפר אותו. 🙂

    מה שכן, התבנית הזו, עד כמה שהיא יפה, איומה ונוראה מבחינת תחזוקה. היא לא תומכת וידג'טים, ומעטים מאוד הם התוספים שפועלים out of the box מבלי לגרום לי לעבוד קשה או להפיל את הבלוג. ראה הוזהרת.

  2. כן, אני יודע. האמת היא שהכוונה הייתה להפוך את הערכה הזו לאתר סטטי למטרות קצת אחרות בסוף התהליך.

    אבל נראה לי שאני כבר מחפש משהו אחר.

  3. וואלה, מגניב. כך או כך יהיה מעניין לראות את התוצאות. 🙂

    בכל מקרה, תרגיש חופשי להשתמש בעבודת העיברות שלי במידה ואתה שב להשתמש בליאה (האם לא זה כל העקרון של קוד פתוח וגו'?)

  4. תמונת פרופיל של gapps
    gapps

    יש פוסט עדכון על התוצאות?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *