האימון בחסות נוקיה

אחת הבעיות העיקריות עם אימוני כושר שלא במסלול מוסדר היא המחסור בידע המלווה לשיפור. במילים אחרות, המשוב שלנו על ריצת הערב בשכונה בד"כ מסתכם בכמות ההזעה / התנשפות / עייפות בסוף התהליך והמהדרין גם יבדקו דופק. אילן שלח לי את הלינק לשירות הספורט של נוקיה העושה שימוש מצויין ביכולותיו המובנות של ה N95 אבל יתאים לכל טלפון סימביאן בעל מודול GPS (לכל הפחות של נוקיה).

אנימציית גיף, לחצו להגדלה
אנימציית גיף, לחצו להגדלה

אחרי הליך רישום קצר בו נגדיר שם משתמש, סיסמא וגם גובה ומשקל יתקבל קישור להורדת התוכנה (קובץ sis) אל מכשיר הסלולר. העסק די מסביר את עצמו, לוחצים על אימון חדש, בוחרים את סוג האימון והמסלול ומתחילים את האימון כאשר המגבלה היחידה היא שכדי שמודול ה GPS יעבוד כשורה הוא צריך "לראות" את הלווינים. בפועל אומרים לנו שחייבים קו צפייה ישיר נקי לשמיים, בפועל, דרך בד דק האות יעבור.

התקנתי את התוכנה ולקחתי את האופניים לסיבוב קצר בשכונה כדי לראות מה, מי ולמה, את המכשיר שמתי בפאוץ' של שקית השתיה שמונח על הגב כך שהוא לא הוסתר והתחלתי לדווש. מי שתכנן את התוכנה איפשר להגדיר בה "הקפות" כאשר ניתן להגדיר הקפה אוטומטית על בסיס של כל קילומטר, חצי קילומטר או על בסיס מסלול. לרוע המזל את המסלול יש להקליט קודם לכן בעזרת ה GPS והיות ולא ידעתי את זה נאלצתי לסמן ידנית בסוף כל הקפה. הבעיה היא שהמכשיר נמצא על פאוץ' בגב ואני על אופניים – במילים אחרות זה אומר לעצור בצד, להוריד את הפאוץ', לסמן הקפה, ללבוש את הפאוץ' ולחזור לסיבוב. מצד שני, זה אירוע חד פעמי שכן עכשיו המסלול כבר מוקלט בתוכנה ומעתה המדידה תתבצע בצורה אוטומטית. קצת חבל שאין לי אפשרות לחבר את הנוקיה שלי אל הכידון וכך גם לקבל תצוגה בזמן אמת של זמן הרכיבה והמהירות, אבל זה כבר לא אשמתה של נוקיה.

בסוף האימון, לוחצים על סיום ואז מתחיל הקטע המעניין – התוכנה מאפשרת להעלות את האימון אל האתר של נוקיה ובכך לקבל שלל סטטיסטיקות על האימון עצמו.

תצוגת מפה
תצוגת מפה

בתצוגת מפה, נעשה שימוש ב API של גוגל מפות כדי להציג את המסלול על גבי המפה. בנוסף, תגיות גרפיות מציינות על המסלול את הנקודות בהן המהירות הייתה הנמוכה ביותר והגבוהה ביותר ואת הנקודות בהן הגובה היה מקסימלי ומינימלי. במקרה שלי נקודת ה slow מסמנת את הנקודה שבה המישור הופך שוב לעליה (זה אכן נשמע כמו תירוץ, אני יודע).

פרופיל האימון
פרופיל האימון

תצוגת פרופיל האימון היא למעשה גרף שמציג את המהירות ביחס לשינוי הגובה. אופציונאלית הוא גם יכול להציג את הדופק, ובעלי נוקיה N97 יוכלו לקנות ערכת פולאר המתממשקת עם הסלולר ועוקבת גם אחרי הנתון הזה. אין לי מושג (עדיין) אם הערכה הזו יודעת גם להתממשק עם מכשירים אחרים ואם מישהו יודע, שיזרוק מילה.

תצוגת הקפות
תצוגת הקפות

תצוגת ההקפות מציגה כמה זמן נמשכה כל הקפה, מה היה האורך שלה ומה הייתה המהירות הממוצעת. תתעלמו מהקפה מספר 3 שנוצרה עקב לחיצה כפולה על כפתור סימון ההקפות ומהקפה מספר 9 שהיא למעשה ההפרש בין סיום ההקפה לסיום המסלול. לחיצה על שורה של הקפה ספציפית תשנה את התצוגה של תצוגת הפרופיל לקטע הרלוונטי של ההקפה.

חוץ מזה, בזמן העלאת המסלול אל השירות, תציע לכם התוכנה לחפש קבצי מדיה משוייכים ולהעלות גם אותם. האופציה הזו מיועדת בעיקר לטיולים שבהן סומנו תמונות בעזרת ה GPS. ועושה רושם שהתוכנה גם יודעת לעקוב אחרי המוזיקה שהתנגנה במכשיר תוך כדי.

חסרונות

הבעיה העיקרית היא שאין אפשרות לערוך את המסלול לאחר מכן דרך הממשק של האתר או דרך המכשיר. יש לי שתי הקפות מיותרות שנוצרו בגלל שגיאה בלחיצה על הכפתורים הלא נכונים ואין לי דרך למחוק אותן. בעיה נוספת היא במה עושים עם המכשיר, במקרה הזה שמתי אותו בנרתיק גב אבל לא תמיד זה הכי נוח.

שורה תחתונה
סך הכל מדובר בפיתרון די מקיף לכל פעילות הספורט והטיולים שלכם כאשר חוץ מהמעקב הגיאוגרפי אפשר להעזר בשירותיו של המכשיר כנגן מדיה בשביל מוזיקה מלווה. האפשרות של הגדרת מסלול ותצוגת הקפות מאפשרת לעקוב אחר השיפור בין האימונים השונים לאורך הזמן והתמונה הגיאוגרפית מצביעה על הנקודות הקשות במהלך המסלול.
פונקציה נוספת חביבה היא האפשרות לשתף את המסלולים שלכם עם חברים שלכם בשירות, סוג של רשת חברתית שכזו, אבל כמו שכבר אמר לי אילן – הכי מצחיק זה אלה שמשתפים את ההליכה שלהם על חוף הים.

לדרג את הפוסט
0

Comments

11 תגובות על “האימון בחסות נוקיה”

  1. איזה יופי! לא הכרתי את היישום הזה.
    הייתי מצפה מהם שהשלב הבא יהיה התממשקות לקורא דופק חיצוני. API מול שעוני פולאר ודומיו אולי?

  2. כל טלפון שיודע ליצא את מידע ה-GPS שלו לפורמט GPX (וגם בעלי מכשירי POLAR ו GERMIN) יכולים לעבוד עם תוכנת הקוד פתוח SPORTTRACKS

    http://www.zonefivesoftware.com/SportTracks/

    התוכנה בונה יומן אימונים כולל מסלולי ריצה / שחיה / הליכה / חתירה עם מפות מגוגל EARTH.
    קוראת נתונים מ-GPS, מדי דופק וגם הדברים האלא שבעלי האופניים מרכיבים על הכידון.

    (וגם לא שומרת את המידע שלכם בענן) 🙂

    מומלץ בחום

    1. החיסרון היחיד בתוכנה הזו, היא העובדה שהיא משתמשת בפלטפורמת ה .net הווה אומר, שכלינוקסאי אני יכול לשכוח מלהריץ אותה.

      1. דווקא הגרסה באחרונה של sporttracks רצה (באופן ניסיוני בנתיים) על לינוקס דרך mono.

  3. תמונת פרופיל של שמי
    שמי

    זה מתממשק נהדר עם מדבקה שמודדת דופק

    מודדת דופק… ואז דופקת אותך

    1. אז אתה ההוא שקנה את המדבקה ההיא?

  4. הערכה שכוללת מד דופק (שיתוף פעולה רק עם פולאר, לצערי) יצאה בהתחלה במכשיר ייעודי, לא זוכרת את שם הדגם.
    הבעיה העיקרית בעיני עם התוכנה הזו, היא שלוקח הרבה מאד זמן לקבל סיגנל ראשוני של GPS (כמובן לא רק בתוכנה הזו, אלא באופן כללי במכשיר), ולפעמים צריך לחכות מעל 10 דקות…
    במקרים כאלו, אני כבר מעדיפה שעון דופק עם GPS ייעודי..

    1. הפולאר BT יצא עם ה N97, וגם אותו היה אפשר להשיג רק בכל מיני מדינות אקזוטיות. באשר לנושא זמן קבלת הסיגנל ב GPS, סבלתי מהבעיה הזו בעצמי עד שעליתי על הטריק הקטן הזה: (אני יוצא מתוך הנחה של N95)

      נכנסים לתפריט הראשי –> כלים –> הגדרות –> כללי –> מיקום.
      תחת מיקום נכנסים אל "שיטות מיקום" ומוודאים שמסומן V ליד "עם סיוע GPS", "משולב GPS" ו"מבוססת רשת".
      אחר כך חוזרים מסך אחורה ונכנסים אל שרת מיקום.

      נקודת הגישה שלך היא הגדרת חשבון הדאטה שלך, השרת אצלי מוגדר supl.nokia.com

      עכשיו שומרים את כל ההגדרות ויוצאים לנסות לקלוט GPS, השינוי במהירות מפתיע בצורה שלא תאמן. ממספר דקות זה יורד למספר שניות.

  5. כאשר אתה שומע מוזיקה מוצג לך באתר היכן התחלף כל שיר ששמעת.
    הקטע החברתי (קריא האפשרות לשתף עם חברים גם אוניין) עשוי לעזור לבטאטות כורסה כמוני לתהתחיל לזוז.

  6. דבר נוסף, טלפונים אשר יש להם חיישן תנועה (N95 8 גיגה למשל) ניתן גם לספור צעדים שמדובר בהליכה או ריצה.

    1. יש לי N95 ויש לו חיישני תנועה לדעתי (או לפחות מד תאוצה) צריך לבדוק את הנושא. וכן, גם אני בטטת כורסא שמנסה להקים את עצמי ממנה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *