Deprecated: Creation of dynamic property CF\WordPress\DataStore::$logger is deprecated in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php on line 23

Deprecated: Creation of dynamic property CF\WordPress\Proxy::$pluginAPI is deprecated in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/Proxy.php on line 31

Deprecated: Creation of dynamic property SyntaxHighlighter::$brush_names is deprecated in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/syntaxhighlighter/syntaxhighlighter.php on line 248

Deprecated: Creation of dynamic property SyntaxHighlighter::$specialchars is deprecated in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/syntaxhighlighter/syntaxhighlighter.php on line 326
המכללה | דרימהוסט, Shell we?‏
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79

דרימהוסט, Shell we?‏

ב 1 לאוגוסט אמור לפוג תוקפה של חבילת האיכסון שלי אצל גו דאדי. על מנת לחדש את החבילה רוצים שם בסביבות ה 6.5$ לחודש. בהתחלה, הייתי מאוד מרוצה מהשירות של גודאדי, ככל הנראה בגלל שזה היה שידרוג רציני לעומת שרת חלונות שישב אצלי במחסן ונהג לקרוס מדי פעם (ואם לא הוא אז החיבור לרשת). אבל, ככל שעבר הזמן ורשימת הדרישות שלי גדלה, השירות שלהם כבר לא עמד בסטנדרטים שלהם. בעיות של זמני גישה, בעיות עם התחברות מהבית ב FTP ולבסוף – הקש ששבר את גב הגמל, 30 שעות לבצע פעולת עידכון שלוקחת מספר דקות והם מתחייבים לבצע אותה בתוך 24 שעות. זו הייתה הסיבה לכך שבחרתי לאמץ את ההצעה של רן ולרכוש דרך הקופון המיוחד שלו חבילת איכסון ל 5 שנים אצל דרימהוסט.

אני בסך הכל פחות מחודש פה, אבל אני בהחלט חייב לציין שאני מרוצה. האתר של גודאדי הפך במרוצת השנים לסוג של מפלצת שבה, כדי להזיז פסיק, צריך לעבור דרך 3 עמודים ולבצע לוגין פעמיים. בדרימהוסט לעומת זאת, יש פאנל אחד, זריז מאוד שמרכז את כל הפעילות של המשתמש בצורה פשוטה ונוחה. והחשוב מכל – גישת Shell – מסוג הכלים שברגע שהתחלת להשתמש בהם לגמרי לא ברור לך כיצד אפשר היה ללא זה.

כך למשל, התקנה של וורדפרס בגישת ה Ftp הצריכה להוריד את הקובץ, לפתוח אותו על המחשב ואז להעלות את הקבצים אל השרת עצמו. למרות שבסך הכל נפח התיקיה הוא יחסית קטן, הרי ששימוש בקו אינטרנט ביתי מוגבל בקצב ה Upload וכך נמשך תהליך טעינת הבלוג לשרת הרבה יותר מכמה דקות – למעשה, קצת יותר קרוב לחצי שעה.

לעומת זאת, בגישת Shell הדבר נעשה בעזרת שתי שורות בלבד:

wget http://he.wordpress.org/wordpress-2.8.4-he_IL.zip
unzip wordpress-2.8.4-he_IL.zip

ואיזה יופי, השרת מבצע את ההורדה, השרת פותח את הכיווץ וחסל סדר בעיות. רק לצורך השוואה על המחשב הביתי שלי לקחה ההורדה כ 2-3 דקות, בעוד שעל השרתים המהירים של דרימהוסט כל תהליך ההורדה לקח מספר שניות. אני מניח שהסיבה העיקרית נעוצה בכך שגם רן מאכסן בדרימהוסט ולכן הקצב הכה מהיר, אבל אני מניח שגם בין שרתים של ספקים שונים זה היה עובד ככה, אולי טיפה יותר לאט.

גם שיחזור מסד הנתונים הוא מאוד פשוט – מבצעים גיבוי על השרת הקיים מורידים עם wget ומשחזרים דרך mysql והופס, שתי פקודות ומסד הנתונים (שאצלי כבר תפח לכ 60 מגה) משוחזר על השרת.

האמת, העבודה הארוכה ביותר נעשתה בניסיון להעביר את הערכה והתוספים. ראשית הורדתי מהשרת הקיים את התיקיה wp-content. לאחר שכולה הייתה על המחשב שלי כיווצתי אותה לקובץ zip והעלתי אותה אל השרת שלי בדרימהוסט. משם – unzip .zip והנה הערכה וכל התוספים נמצאים במקום.

זהו, מעכשיו כל מה שנותר לעשות זה לעדכן את קובץ ה wp-config.php ולהעביר את ניהול הדומיין לידיהם של דרימהוסט. ומילה לטובת שרתי ה DNS של דרימהוסט – מהרגע שבו סיימתי להפנות את הדומיין מגודאדי לדרימהוסט לקח מספר דקות בודדות עד שהכתובת החדשה התעדכנה.
למעשה, העידכון היה כל כך מהיר עד שטרחתי להיכנס גם מהדפדפן הסלולארי רק כדי לוודא שזה אכן קרה.

אז זהו, מעכשיו אני בדרימהוסט, לפחות ל 5 שנים הקרובות, ומעבר לכל המפורט לעיל, מדהים ההבדל שבין חבילת האיכסון העלובה למדי של גודאדי לחבילה שמציעה דרימהוסט. ולמי שמאכסן גם הוא בגודאדי ושוקל לעבור הנה מדריך קצר שיאפשר לכם להעביר את כל האיכסון שלכם בתוך פחות מ 3 שעות.

פתיחת חשבון בדרימהוסט
השלב הראשון יהיה לפתוח חשבון משתמש בדרימהוסט, קוד הקופון N2B50 יעניק הנחה של עד 50$ במועד הרישום.
במהלך ההרשמה דרימהוסט מאפשרת לקבל דומיין בין לאומי בחינם. מי שמעוניין לנצל את זה כדי לקבל דומיין נוסף מוזמן לעשות כך. לחילופין, אפשר להשתמש בבונוס הזה כדי להעביר דומיין קיים לניהול בדרימהוסט (פעולה שעולה כסף במקרה שנרכש דומיין חדש).
הפיתרון הטוב ביותר לדעתי, הוא לבחור באופציה "Just a dreamhosters.com sub-domain for now" שייצר סאב דומיין אצל דרימהוסט שכשיר לחלוטין לכל פעולה ולאחר סיום התהליך להתחיל להעביר דומיינים.
תהליך הרישום הוא מאוד מהיר וזריז, ההסתיגות היחידה שיכולה להיות היא העובדה שהתשלום מתבצע דרך שירות התשלומים של גוגל. כך שמי שלא מרגיש טוב עם הנטייה של גוגל לאסוף עליו מידע עלול להרתע מלמסור להם את מספר כרטיס האשראי שלו.

בתוך כחצי שעה מרגע אישור העיסקה יגיעו שלושה מיילים מדרימהוסט שמכריזים על פתיחת החשבון. האחד מהם ישא את הכותרת DreamHost FTP-only User Activated ויכיל שם שם משתמש, סיסמא ופרטי חיבור לשרת ה Ftp. על מנת להוסיף גישת shell צריך לגשת אל פאנל הניהול של דרימהוסט ושם, תחת users ניתן לשנות את הסטטוס של המשתמש הראשוני או להוסיף משתמשים חדשים. לחיצה על Edit תאפשר לשנות את הסטטוס של המשתמש מ Ftp ל Shell account. זהו החשבון המאפשר גישה הן בעזרת FTP והן בעזרת SSH. כאמור אפשר ליצור חשבון נוסף שהוא רק SSH אבל אז יש הגבלות של הרשאות.

אם כבר התחברתם לפאנל של דרימהוסט ואין לכם מושג לאן ללכת עכשיו הלינק הזה יקח אתכם למקום הנכון.

גיבוי הקיים
בעת מעבר, יש שלושה דברים שצריך לגבות – מסד הנתונים, התוספים וערכת העיצוב.
גו דאדי מעניקים שירות גיבוי מעולה למסד הנתונים. המערכת שלהם מסוגלת לבצע גיבוי מלא של מסד הנתונים בתוך מספר דקות. כדי לבצע את זה יש להיכנס אל פאנל השליטה באיכסון, לבחור את מסד הנתונים שרוצים לגבות (לחיצה על האיקון של העיפרון) לחיצה על backup ואז על ok. וזהו, בעוד חצי שעה ישב בשרת קובץ הגיבוי של מסד הנתונים. המיקום הוא בד"כ תיקיה בספריית השורש בשם db_backup.
מי שלא מאכסן בגודאדי או לחילופין היה רוצה להימנע מהלוח המבולגן שלהם יכול להשתמש בתוסף WordPress Database Backup תוסף מעולה שמאפשר לבצע גיבוי מלא (לכל מסד הנתונים) או חלקי (רק הטבלאות הבסיסיות של וורדפרס וטבלאות נוספות לבחירה). גם התוסף הזה מייצר קובץ sql על השרת והוא אפילו יותר נגיש.
בסוף התהליך, התוסף יציע גם את הלינק להורדה של מסד הנתונים, כדאי להעתיק ולשמור אותו לשלב מאוחר יותר.
כדי לגבות את ערכת העיצוב והתוספים, צריך רק להוריד את התיקיה wp-content מהשרת. חשוב לציין שבתוך התיקיה הזו יושבת גם התיקיה uploads שמכילה את כל התמונות שהועלו לבלוג דרך ממשק כתיבת פוסט.

לאחר שהתיקיה נמצאת על המחשב צריך לכווץ אותה לקובץ zip. נכון שדרימהוסט מאפשרים גישת ftp אבל העלאה של עשרות קבצים ב ftp היא איטית בצורה משמעותית לעומת העלאה של קובץ אחד.

הרכבה מהירה
בשלב הזה צריך כבר להיות חשבון shell פעיל בחשבון דרימהוסט, קובץ zip של wp-content על המחשב וקובץ sql (או sql.gz לפי צורת הגיבוי) על השרת המקורי. עכשיו כל שנותר לעשות זה להתחבר ולהתחיל להריץ את ההתקנה.

ראשית, יש לפתוח תקשורת ssh עם השרת. משתמשי לינוקס יוכלו להשתמש בטרמינל, בחלונות אני מעדיף את putty. במייל שהגיע מדרימהוסט צריכה גם להופיע כתובת שרת ה ftp. על מנת להתחבר ב ssh יש להתחבר בצורה הבאה:

ssh USER@SERVER.dreamhost.com

USER זה שם המשתמש, SERVER זה שם השרת, כל השרתים של דרימהוסט הם סאב דומיינים וכך מבוצע החיבור. אם הפקודה נכתבה נכון השרת יבקש את הסיסמא לשם המשתמש. היא אמורה להיות כתובה באימייל שהתקבל או לחילופין, מי שכבר טרח לשנות אותה בפאנל הניהול יאלץ לשלוף אותה מהזיכרון.

וההתקנה עצמה:

wget http://wph.co.il/files/wordpress-he-latest.zip
unzip wordpress-he-latest.zip
mv wordpress-he NAME

הפקודה הראשונה תוריד מהשרת של רן את הקובץ המכווץ של וורדפרס בעברית ואילו הפקודה השניה פותחת אותו על השרת. הפקודה השלישית היא אופציונאלית ומשנה את שם התיקיה מ wordpress-he (שזה השם שרן נתן לתיקיה) לכל שם אחר שיוקלד במקום NAME .

עכשיו, מעלים את קובץ ה zip אל תוך התיקייה החדשה שנוצרה (דרך FTP או SSH) ופותחים גם אותו בעזרת unzip כמו שפתחנו את הקובץ הקודם (unzip file.zip). חשוב לציין, שחובה למקם את הקובץ במקום הנכון. מי שכיווץ את התיקייה wp-content על כל תכולתה ישים את הקובץ בתיקיית השורש של הבלוג. לעומת זאת, מי שנכנס אל תוך תיקיית ה wp-content ויצר קובץ zip רק של תתי הספריות, יצטרך להעלות את הקובץ המכווץ אל תוך תיקיית wp-content שבשרת. מי שיעשה את זה לא נכון יכול לגלות שיש לו יותר מדי קבצים ותיקיות בספריית השורש או פחות מדי בתיקיית wp-content. מי שחושש יכול לבצע את הפתיחה בתוך תיקיית wp-content ואז להעביר את הקבצים בעזרת ממשק ftp בגרירה והשלכה, זה גם יעשה את העבודה וגם מהיר למדי.

שיחזור מסד נתונים

דרימהוסט מגדירים את מסד הנתונים על גבי סאב דומיין של המשתמש. כלומר, אם הכתובת היא example.com אזי כתובת שרת ה mysql היא mysql.example.com. אם לא נרכש דומיין חדש בזמן הרישום (כדי להעביר את הדומיין) אזי אפשר יהיה להשתמש בסאב הדומיין שנרשם בתהליך הרישום. אם נרכש דומיין חדש אין שום בעיה להשתמש בו, זה לא יצור כל התנגשות ותמיד ניתן לשנות אחר כך.

יצירת מסד נתונים נעשה דרך פאנל הניהול תחת Goodies. אם כבר התחברת, הלינק הזה יקח אותך לשם.
במסך הזה יש להגדיר את שם השרת, שם המשתמש והסיסמא, הפרטים הללו ישמשו יותר מאוחר בהתחברות של וורדפרס למסד הנתונים.
לאחר הגדרת השרת, יש לעבור חזרה אל חלון ה SSH (מי שהתנתק יתחבר מחדש) ולהקליד את הפקודות הבאות:

wget http://USER:PASSWORD@DOMAIN/_db_backups/FILE.sql 
mysql -u USER -p -h mysql.DOMAIN DBNAME < FILE.sql

השורה הראשונה מורידה את קובץ ה sql מהשרת הישן ואילו השניה מבצעת שיחזור של מסד הנתונים אל תוך המסד החדש בדרימהוסט - USER, DOMAIN ו DBNAME הם השדות שמולאו במסך הגדרת מסד נתונים בדרימהוסט.
כפי שניתן לשים לב, בשורה הראשונה יש שימוש ב user:password, אלו פרטי החיבור מהשרת אותו עוזבים ובלעדייהם השרת החדש לא יצליח להוריד את הקובץ. כמובן שכל תחביר הכתובת אל הקובץ משתנה לפי ספק האיכסון והמקום בו הקובץ מאוכסן. לצורך הפרוטוקול, קובץ ה aql שלי הוא בנפח של 57 מגה ודרימהוסט משכה אותו בתוך פחות מדקה - הרבה יותר מהיר מלהוריד אל המחשב שלי ואז להעלות אל השרת החדש.

הגדרות והעברת דומיין

הדבר האחרון שצריך לעשות זה לערוך את קובץ ההגדרות של וורדפרס, אפשר להוריד אותו מהבלוג הישן ורק לשנות את הערכים או ליצור אותו מחדש. אם הכל הלך כשורה, ניסיון לגשת לכתובת הביניים (הסאב דומיין או דומיין חדש) אמור להקפיץ בחזרה לבלוג שבדומיין הקיים. אם היו תקלות זה לא יקרה ובמקום זה יופיעו הודעות שגיאה.
אם הכל הלך כשורה נותר רק לבצע העברה של הדומיין.
אם לא בוצעה רכישה אפשר להעביר באופן מלא את הדומיין, לחילופין ניתן רק לבצע הפנייה ע"י שינוי של שרתי ה DNS ברשם הדומיינים הנוכחי.
הנה סירטון מצויין שמסביר כיצד להפנות דומיין מגו דאדי לדרימהוסט, לא צריךלהוסיף.

בהצלחה

לדרג את הפוסט
0

Posted

in

by

Comments

5 תגובות על “דרימהוסט, Shell we?‏”

  1. תמונת פרופיל של Morphey

    וואו. אם היה לי כסף הייתי נרשם.
    אחד השרתים שאני הכי רוצה בעולם בערך (:

  2. תמונת פרופיל של מרק ק.

    המממ, סביר להניח שאת סקריפט התקנה שלך אפשר גם לכתוב בphp, להעלות אותו לאתר ולגלוש לכתובת… אני אנסה לעשות את זה בהזדמנות.

  3. תמונת פרופיל של איתי

    אני גם עברתי לפני מספר חודשים לשם מחברה אחרת.
    מאוד מרוצה מהמהירות הגישה, אין נפילות ממשק נוח.

  4. תמונת פרופיל של Lem

    אין ספק, דרימהוסט יותר טובים (או נעימים) מגודאדי…
    גם אני עברתי אליהם לפני כמה זמן, ואין ספק שיותר קל נוח ומהיר לעבוד איתם. יש לי עדיין דומיין או שתיים תקועות שם בגודאדי אבל הן ללא שימוש כ"כ וזו בדיוק הסיבה שהן עדיין שם ולא הועברו לדרים.

  5. תמונת פרופיל של דני מידע

    הניסיון שלי עם גודדי רע מאוד. האתרים לא זזים בישראל. אני מופתע שהיה לך ניסיון טוב איתם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79