הפריצה של אופן אופיס?

לחצו להגדלהקפצה היום הודעה של ג'אווה על זמינות עידכונים. לחצתי לרגע לראות מה זמין ונתקלתי בהזמנה לקבל בחינם את אופן אופיס – הסטנדרט בתחלופות החינמיות למיקרוסופט אופיס.

To get a FREE copy of OpenOffice, the global standard in free Microsoft Office compatible productivity software, just click the More Information link below.

קשה שלא לתהות מה תהייה ההשפעה של שילוב חבילת האופן אופיס במנגנון השידרוגים של ג'אווה. מחד, היות וג'אווה מותקנת כמעט על כל מחשב, הרי שהשילוב הזה בהחלט יכול לתת בעיטה כלפי מעלה לנתח השוק.
מאידך, החשיפה הזו אל אופן אופיס, עלולה להגיע בשלב מאוחר יחסית. משתמש שרכש מחשב חדש, קרוב לוודאי שוכנע ע"י סוכן מכירות ממולח לרכוש גם את החבילה היקרה של אופיס. גם בסדר ההתקנה, רוב הסיכויים שמבין השניים (אופיס וג'אווה) דווקא האופיס תהיה הראשונה להיות מותקנת.

למעשה, נראה שהשילוב הזה בין השניים פונה לשני סוגים של משתמשים.
הראשון – אלו שלוחצים על OK בכל חלון ומקווים שהם לא עשו כלום, אלו עלולים לגלות שהם התקינו לעצמם את אופן אופיס בהיסח הדעת ואף הפכו אותו לברירת המחדל. (שזה לא בהכרח רע)
השני – זה שקצת מבין וקצת מוכן להתנסות ואולי אפילו התעצבן על מיקרוסופט פעם אחת יותר מדי.

ובזווית קצת אחרת.
מכללת עמק יזראל היא קצת חריגה בתחום של מדעי המחשב. אומנם, גם שם לומדים c# או עובדים על תחנות של חלונות, אבל בסופו של יום, היא הרבה יותר פתוחה לפתרונות של קוד פתוח, ג'אווה עדיפה על c#, לומדים לינוקס וכן הלאה. החלטתי לפצוח בניסוי – כל השיעורים שצריכים להיות מוגשים בקבצים יוגשו הסמסטר בפורמט הפתוח של אופן אופיס. תמהני האם יקום המתרגל ויגיד שאינו מוכן לקבל שיעורים שכאלה.

לדרג את הפוסט
4.7

Comments

4 תגובות על “הפריצה של אופן אופיס?”

  1. תמונת פרופיל של רועי
    רועי

    אין יותר לינוקס במכללת עמק יזרעאל 🙁

  2. אישית, ועם כל הכבוד לאופן אופיס, נשבר לי כבר מכל התוכנות האלה שמציעות לך להתקין "בחינם!" עוד שלל סרגלי כלים ותוכנות חינמיות ממילא.

    מילא סרגלי הכלים של גוגל ויאהו, וכל מיני חרטא של מיקרוסופט, אבל חבילת התקנה מסיבית של סוויטת תוכנות משרדיות זה כבר ממש מוגזם.

  3. רועי – אתה צודק לצערי, סמסטר הקודם היה הפעם האחרונה שהקורס הזה הועבר.

    שרון – לא דוחפים את זה פנימה, לא מורידים ואז שואלים אם את רוצה – מספרים לך שזה זמין ושואלים אם את מעוניינת להוריד ולהתקין. חוץ מזה, לעומת החרטא של מיקרוסופט שדוחף את עצמו לכל מקום בין אם תסכימי ובין אם לא – זה לא כל כך נורא – רוצה, תורידי, לא רוצה – אל תורידי.

  4. תמונת פרופיל של רועי
    רועי

    מה שכן, JAVA היא אכן השפה הבסיסית הנלמדת במכללת עמק יזרעאל לעומת C# שנלמדת כקורס העשרה בודד בלבד (בעבר שני קורסי העשרה).

    ואם להאמין לשמועות, התוכניות העתידיות הן לעבור מ-JAVA לפייתון..
    (אבל לא שמעת את זה ממני!)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *