על סף התקפת לב

יש מספר יתרונות בלהיות האדמין של השרת שלך, אחד מהם – זה היכולת שלך לעשות הכל. צריך להוסיף פונקציה? אין שום בעיה. לשנות מוד? גם אפשר. בסופו של דבר – אתה האדמין ואתה יכול לעשות הכל. לרוע המזל, זה גם יכול להתברר כחיסרון גדול מאוד.

בסך הכל – מה כבר רציתי לעשות? להוסיף mod_rewrite על השרת. בדרך, גם צריך לאפשר AllowOverride וזה כמובן דורש התעסקות בקובץ הקונפיגורציה של האפאצ'י. למזלי, כך חשבתי בהתחלה, יש לי את apacheconf שמספק ממשק גרפי בשביל לעשות את כל זה וזה יקל מאוד על העסק. לרוע המזל מסתבר שתוקפה של הגירסה פג ובהלך רוח אמיץ במיוחד החלטתי להשתמש בעורך טקסט פשוט בשביל העסק.

מסתבר, שהעסק לא כל כך פשוט, הקונף שלי היה מבולגן מספיק כדי שאני לא אזכור מה עשיתי שם לפני שנה כשבניתי אותו ולכן החלטתי להוריד תוכנה אחרת לצורך העיניין. התוכנה החדשה אכן עובדת, אך לרוע המזל שכחתי לגבות את הקונף הקיים לפני שפתחתי אותה, וזו, עם הפעלתה יצרה קובץ קונף חדש מבלי ליצור גיבוי לישן.

היתרון של האפאצ'י מצוי בעובדה שטעינת הקונף מתבצעת בעליית הסרביס בעת האיתחול ולאחר מכן נשמרת בזיכרון עד לאיתחול הבא. לרוע המזל לא ממש ידעתי איך לשלוף אותו החוצה (אם אפשר בכלל) וכך התחלתי להסתובב סביב עצמי בהתקפי חרדה שהנה – השרת יקרוס והבלוג יעלם אל תהומות הקאש של גוגל. במשך שעה, בדקתי שלל אפשרויות כמו למשל להעתיק את קבצי ה sql לשרת אחר ולראות אם הקידוד נשמר (הקידוד אכן נשמר – אבל נראה לי שבדרך עליתי על פרצת אבטחה) ואף שקלתי פשוט להתקין הכל מחדש (כי לבנות מחדש בדרך כלל יותר קל מלשחזר).

למרבה המזל, מסתבר שאי שם באוגוסט של שנה שעברה, ביצעתי גיבוי לקונף. אני יודע שמאז ערכתי בו עוד שינויים – אני רק לא ממש זוכר מה. בינתיים, כפי שניתן לראות – העסק עובד. את נושא ה mod_rewrite זנחתי לבינתיים וקרוב לוודאי אחזור אליו לאחר שהאקסטזה פה תדעך.

לדרג את הפוסט
0

Comments

תגובה אחת על “על סף התקפת לב”

  1. אני צריך לכתוב איזה פוסט על גיבוי אוטומטי עם rsync.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *