Deprecated: Creation of dynamic property CF\WordPress\DataStore::$logger is deprecated in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php on line 23

Deprecated: Creation of dynamic property CF\WordPress\Proxy::$pluginAPI is deprecated in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/Proxy.php on line 31

Deprecated: Creation of dynamic property SyntaxHighlighter::$brush_names is deprecated in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/syntaxhighlighter/syntaxhighlighter.php on line 248

Deprecated: Creation of dynamic property SyntaxHighlighter::$specialchars is deprecated in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/syntaxhighlighter/syntaxhighlighter.php on line 326
המכללה | כלכליסט, אתם קוראים לזה סקירה?
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79

כלכליסט, אתם קוראים לזה סקירה?

בסבב הקריאה היומי נפלתי על כתבת ה"או, אנחנו הראשונים שמכירים מישהו שיש לו נקסוס" ואני חייב להגיד שעבר הרבה זמן מאז שראיתי כתבה כל כך לא מקצועית בכלי תקשורת. "כלכליסט הצליח לשים את ידו על הסמארטפון הראשון שנושא את הלוגו של גוגל ולקח אותו לבדיקה מקיפה ראשונה של כלי תקשורת ישראלי. המכשיר, שעדיין אינו מיובא באופן רשמי לארץ ואינו דובר עברית, מציג ממשק מרשים ואפליקציות מלהיבות – בעיקר לשירותים של גוגל" – כך מציינת כותרת המשנה של הכתבה וכבר פה היא מכילה מספר אי דיוקים. הפישול הראשון, שדי העיד על העתיד לבוא, נגע בהצהרה "הסמארטפון הראשון שנושא את הלוגו של גוגל". אומנם לא עברתי על כל 17 המכשירים שמריצים אנדרואיד אבל אני בהחלט יודע שה Droid של Motorola מתהדר בלוגו של גוגל על גבו. היומרנות השניה והמעצבנת אף יותר טמון בצמד המילים "בדיקה מקיפה" שהתברר כבר מהצפיה בוידאו כזילזול מוחלט באינטיליגנציה של הקוראים.

אחת משתי אפשרויות היא הנכונה – או ששי עינבל חסר כל הבנה בתחום הסלולר, או ששי ענבל הוא מחסידי האיפון – כך או כך במקום בדיקה מקיפה קיבלנו עוד כתבת "זה לא איפון" ותו לא. לכל אורך הכתבה מתעקש לחינם שי להיתפס לפיצ'ר חסר רלוונטיות זה או אחר ולהשוותו אל האיפון. כך למשל אומר שי על הדפדפן "בעל מראה מיושן ולא מושך", לא, באמת, מראה מיושן ולא מושך? מדובר בחלון שרובו ככולו מוקדש להצגה של עמוד Html, מה בדיוק ציפית למצוא פה? חשפניות מרקדות סביב תגיות ה Div? חישוקי מגנזיום על H1? חבוב, זה דפדפן, לא פימפ מיי רייד.

אחד הדברים ששי הקפיד להיתפס אליהם בכל תוכנה ומסך הוא נושא המולטיטאץ, כך למשל, בגלל שתוכנת המפות של גוגל לא תומכך במולטיטאץ' באדנרואיד זה הופך אותה ללא שימושית ולא קלה לתפעול. המשמעות היחידה של המולטיטאץ' על יישום המפות באיפון מתיחס לאפשרות הזום אין ואאוט. אך אויה, במקום ממשק צביטה כמו באיפון, על גבי האנדרואיד הזום אין ואאוט נעשה על ידי שני כפתורים, וזה, רחמנא לצלן הופך את התוכנה ללא שימושית ולא קלה לתפעול.

והנה הקצפת
וכך כותב שי על האיפון – "האייפון קנה את עולמו בין השאר בזכות היותו נגן מדיה משובח. גם היום, שלוש שנים אחרי, גוגל עדיין לא מצליחה להתקרב לקרסולי אפל מבחינה זו. על אף שיפורים ניכרים בתחום החומרה בנקסוס 1 על פני סמארטפונים אחרים, הוא עדיין אינו אלטרנטיבה לאייפון (או לאייפוד טאץ') בבחינת נגן מוסיקה. מלבד יישום הנגן שמכיל ממשק בסיסי מדי, לנקסוס 1 אין תוכנת מחשב כמו iTunes או Nokia PC Suite, המאפשרים לסנכרן שירים וסרטים, ולנהל בקלות רשימות השמעה"

מר שי נכבד, האם יכולת ההבנה שלך על ההבדלים בין ממשק משתמש לחומרה היא כל כך גרועה? אם אתה מתחיל קטע ב"על אף שיפורים ניכרים בתחום החומרה" מן הראוי היה שתשווה בין איכות השמע, ניקיון ועומק הצליל ולא תתעסק ביישום הנגן עם הממשק ה"בסיסי מדי". בכלל, מה זה ממשק בסיסי מדי, אם התוכנה איננה מכילה ממשק קרוסלה זה מה שהופך אותה לבסיסית? אתה רציני? והאם ממשק בסיסי הוא זה שפוסל בעיניך את הנקסוס כנגן מדיה?

אגב, באשר לנושא העברית – אמרנו בדיוק את אותו הדבר גם על האיפון כשזה הוברח לישראל לפני שהוכנסה תמיכה עברית למכשיר, משהו אומר לי שהתמיכה העברית לנקסוס תהיה הרבה יותר פשוטה לישום.

אגב, אם כבר רצית ללכת על ה-לנקסוס אין תוכנת מחשב כמו iTunes המאפשרת לסנכרן שירים בקלות, הרי שניסוח נכון יותר היה יכול להיות משהו בסיגנון "בניגוד לאיפון שכובל את המשתמש למחשבו האישי ומאפשר לו לנהל את השירים אך ורק בעזרת תוכנת האיטיונז, הרי שבשביל לנהל את השירים על הנקסוס תזדקקו לכבל USB ומחשב, כל מחשב". אבל לפי שי, דברים פשוטים כמו היכולת לנהל את השירים שלך בעזרת הסייר של חלונות, העובדה שהמכשיר שלך לא מצפין את המוזיקה שלך, כשאתה יכול להעלות פנימה שירים מכל מחשב שהוא – כל אלו נחותים בהרבה מאיטיונז.

ועקיצה קטנה בסיכום
"הוא בחירה ראויה לצרכן המעוניין בטלפון חכם, אולם בהשוואה לאייפון הוא עדיין נופל בפרטים הקטנים" – אחרי שראיתי את המשפט הזה עברתי שוב על הכתבה וניסיתי לראות שלא פיספסתי את אותם פרטים קטנים. מהם אותם פרטים קטנים לפי שי? העדר מולטיטאץ', העדר iTunes וממשק נגן בסיסי – שנאמר קטנוניות.
מהם אותם דברים שיש לנקסוס ואין לאיפון לפי הכתבה – תמיכה במולטיטאסקינג, התאמה אישית של מסכים, בחירה של צלצול מתוך הנגן, ויג'טים על הפאנלים הראשיים וכמובן סינכרון מלא מול שירותי גוגל, אבל למה להתעסק בדברים הגדולים והמשמעותיים כשאפשר לקבוע שהנקסוס "עדיין נופל בפרטים הקטנים". קטנוניות? צרות? טיפשות? הכל ביחד!

אוקי, איפה הביקורת?
כשגוף תקשורת ישראלי שמנסה לתפוס מעצמו מכניס למשנה של כתבה משפט יומרני כזה: "לקח אותו לבדיקה מקיפה ראשונה" באמת הייתי מצפה לראות בדיקה מקיפה. נכון, אני אומנם מגיע מהתחום של ביקורות מוצרים ולכן יתכן שאני ביקורתי קמעה יחסית לבדיקה המקיפה של כלכליסט אבל אלו הדברים שציפיתי למצוא בסקירה יומרנית כל כך.

א. עיצוב ומבנה – איך המכשיר יושב ביד? איך הוא מרגיש בכיס? האם הוא כבד? האם הכפתורים קלים ללחיצה? איזה חיבורים יש לו? האם יש חריצי הרחבה? האם אפשר להגיע בקלות אל הסוללה כדי להחליפה? האם זה בכלל אפשרי?
ב. מסך ותצוגה – איזו רזולוציה יש למסך של הנקסוס? מה הגודל שלו? עד כמה התצוגה חדה וברורה בתנאי קיצון כגון שמש ישירה?
ג. איכות שמע – השאלה הכי חשובה שאיכשהו התעלמו ממנה במופגן בכתבה של הכלכליסט. למשל הביקורות מציינות שהאיפון, כמכשיר סלולר, הוא מחורבן למדי. איך איכות השמיעה של שיחה? של מוזיקה? האם קל לקיים איתו שיחה במקום רועש? איך הרמקולים שלו? האם אני אשמע אותו מצלצל מהכיס כשאני באוטובוס?
ד. חיבוריות – וויפי? דור שלישי? דור שלוש וחצי? האם אפשר לחבר את המכשיר למחשב ולהשתמש בו כמודם? האם יש לו בלוטות'? אם כן – מאיזה סוג? האם הוא דורש התקנה מייגעת של דרייברים ותוכנות כדי להתחיל לעבוד או שפשוט לחבר למחשב?
ה. מצלמה – איך המצלמה של המכשיר? מה האיכות שלה? איך היא מצלמת בסביבה חשוכה? בסביבה מוארת? יש פלאש? האם מצלמת וידאו? כמה פריימים לשניה? האם באיכות HD?
ו. סוללה – כמה זמן מחזיקה הסוללה? בדיבור? בהמתנה? האם ניתן להחליפה לבד או שהיא נעולה בתוך המכשיר?
ז. קטנות – איך האוזניות שלו? מה נפח האיכסון? האם ניתן להרחיב בעזרת כרטיס זיכרון?

זהו, בערך
אני מניח שיכולתי להמשיך, אבל אין באמת טעם, אני מוכן להמר שהכלכליסט לא הוציאו שקל אחד מהתקציב כדי לרכוש את הגוגל פון בעצמם אלא פשוט הזדמן לידם מכשיר לזמן קצר וזה מה שהם הצליחו לעשות בפרק הזמן הקצר שעמד לרשותם, ככל הנראה מתוך ההבנה / חשש שגוף עיתונאי אחר יצליח להקדימם. עצוב, אבל כתבות מתחילות להראות כמו טוקבקים – זה לא חשוב מה כתוב בפנים כל זמן שאתה כותב "אני ראשון!!!!!111".

לדרג את הפוסט
0

Posted

in

by

Comments

16 תגובות על “כלכליסט, אתם קוראים לזה סקירה?”

  1. תמונת פרופיל של שי ענבל

    היי ניצן,
    אתייחס לכמה מהנקודות, תוך מתן הכבוד הראוי. בנוגע לביטויי ה"בדיקה מקיפה" וה"לוגו של גוגל" – הם לא שלי. צריך גם למכור עיתונים.

    כצפוי, עם הגעת הנקסוס מתחיל קרב עיקש בין חסידי האייפון לחסידי האנדרואיד – משל היינו ארץ טכנולוגית לעילא ולעילא. אולם למרבה האכזבה, רוב מקטרגי האייפון לא נגעו מעולם במכשיר ולא השתמשו בו, לאורך זמן או בכלל. המצב מחמיר כאשר הם מציבים את האנדרואיד (או ספציפית, את הנקסוס 1), כמתחרה ראוי לו, וטוענים שהביקורת עליו אינה מוצדקת ולוקה בחסר. גם בו רובם לא השתמשו, מה שהופך את העניין למגוחך לחלוטין. זו אינו ביקורת אישית כלפיך, כי אם הערה כללית. זאת משום שאין לי מושג אם השתמשת בחייך באייפון. בנוגע לאנדרואיד, עושה רושם שהמצב שונה – אם כי מפתיע לגלות שבמובן זה לא חסכתי במחמאות על מערכת ההפעלה.

    בנוגע להבנתי בתחום הסלולר ולעניין הדפדפן והמולטי טאץ' – אני לא חושב שאחדש כאן משהו למישהו אם אומר שכן, לדעתי האייפון הוא מכשיר מהפכני ששינה את עולם הסלולר ושכל מתחריו מנסים לחקותו – אך ללא הצלחה. זוהי דעתי וגיבשתי אותה תוך התנסות עם מגוון הסמארטפונים בשוק, כמו גם היכרות מעמיקה עם האנדרואיד והאייפון על כל היבטיו. חבל לי שזה הרושם שקיבלת באשר לכישוריי. מוזר לי גם שהביטויים "חסר כל הבנה בתחום הסלולר" ו"מחסידי האייפון" שוכנים אצלך בכפיפה אחת, כאילו כדי לרמוז שלא ניתן להיות בעל הבנה בתחום הסלולר ולהיות מחסידי האייפון.

    בנוגע לנושא האייטונז- בעיני זהו חיסרון משמעותי. זוהי תוכנה מעולה והיא עדיפה בעיני בהרבה על העברת שירים באמצעות תיקיות תוך שימוש בסייר של ווינדוז. כמו כן העובדה שתוכנה כמו אייטונז אינה קיימת אינה מאפשרת סינכרון אפליקציות מהמחשב.

    נוסף על כך, יש לציין שהסקירה אינו עומדת בפני עצמה. במשך שבועות כתבתי רבות על המכשיר ועל פרטיו הטכניים באתר ובעיתון וציינתי פרטים רבים כמו גודל מסך, חריצי הרחבה, זיכרון, מעבד, משחקים, אנדרואיד ועוד. כל מה שהיה חסר כדי להשלים את התמונה לקוראים הוא התנסות עם המכשיר עצמו – וזו סופקה אתמול בעיתון והיום באתר. לא היה שום טעם לחזור על דברים שכבר דיברנו עליהם.

    באשר לשאר הנקודות, אני כמובן חולק עליך בקשר למסקנות ולרלוונטיות של הדברים ה"חסרים".

    1. תמונת פרופיל של ~ניצן~

      שי, כשהאדם מהרחוב מכנה את הנקסוס (או כל סמארטפון אחר) איפון קילר, אני מוכן להבליג, אבל מכתב טכנולוגיה בעל ניסיון קשה לי לקבל את זה. זה בסדר, אתה לא היחיד שחוטא בחטא הזה, שמעתי את אותן מילים בתוכנית הבוקר ברדיו ביום רביעי שעבר אחרי ההכרזה.
      הדברים המשותפים לנקסוס ולאיפון זה העובדה שיש לשניהם מסך מגע גדול (שניהם מאותו סוג אגב וזה למה גם לנקסוס אין חרט). האיפון הוא ההתפתחות הטבעית של האיפוד – זהו נגן מוזיקה שהוסיפו לו יכולות של סלולאר ועל פי הביקורות ברחבי העולם – הוא אומנם נגן מעולה אבל פחות מוצלח כטלפון. האנדרואיד התפתח מכיוון אחר וממטרה אחרת. האנדרואיד הוא כלי עבודה שאמור לשמור אותך מקושר לכל השירותים הוובים שלך. זה למה לאיפון יש מולטיטאץ' ולאנדרואיד יש מולטיטאסקינג וזה למה באיפון יש לך ממשק קרוסלה לנגן ובאנדרואיד יש לך וויג'טים אינפורמטיביים לדסקטופ.

      כשהיו פה ההפגנות של האופנוענים יצא לי לדבר עם כתב מוכר בגוף תקשורת גדול על הנושא ושאלתי אותו איך זה שיש לא מעט רוכבי דו"ג בתקשורת ובכל זאת התקשורת איננה נרתמת. התשובה שלו הייתה – אני יכול לכתוב טור דעה, אני לא יכול לכתוב סיקור חד צדדי – וזה, פחות או יותר מה שעיצבן אותי.

      כי אם היית שם את הנקסוס לצד ה HTC HD2, האיפון, הסמסונג אולטא-טאץ (GT-S8300) והנוקיה N97 ועושה כתבה השוואתית אולי הייתי מבין אותך, אבל אם אתה כותב לי סקירה מקיפה ומנסה למכור לי את השכנוע העצמי שלך, אז אני מצטער, אבל אני לא קונה את זה. גם לא קניתי את זה כשהייתי כתב טכנולוגיה בנענע והחזקתי את אחד ממכשירי האיפון הראשונים שהוברחו ארצה.

  2. תמונת פרופיל של מרק ק.

    למרבה הצער כלכליסט התחיל עם הרבה עיתונאים טובים יחסית (עם כל הביקורת שאני מותח מדי פעם, כי הכל יחסי) במדור הטכנולוגיה, ועם הזמן עבר להעדיף עיתונאים זולים….

    1. תמונת פרופיל של ~ניצן~

      לצערנו זו מגמה שהולכת וגוברת בעיתונות המחשבים בכלל ולאו דווקא בכלכליסט.

  3. תמונת פרופיל של מרק ק.

    שי, אתה מצחיק כשאתה כותב "כצפוי, עם הגעת הנקסוס מתחיל קרב עיקש בין חסידי האייפון לחסידי האנדרואיד" עבור 95% ממשתמשי הפלאפונים בארץ מדובר בשני מוצרים שאין להם שימוש, בטח לא ברמות המחירים שלהם. כן, האייפון ממש נחמד, אבל אני לא רואה שום סיבה שאדם שצריך מחשב נייד וקל יעדיף אייפון על פני נטבוק קל משקל ופלאפון ששוקל כלום, ואני יכול לקנות את שניהם במחיר של אייפון אחד וגם לקבל חבילת שיחות זולה יותר.
    אייפון בשוק הישראלי, במקום בו אין חנות ITUNES, ולרוב האנשים העובדה שחנות האפליקציות היא באנגלית והאפליקציות הן באנגלית מהווה מכשול, הוא בסך הכל צעצוע שהוא לא הרבה יותר מסמל סטאטוס.

  4. תמונת פרופיל של אבים
    אבים

    שי,
    אני משתמש סופר טכנופילי, שעד לפני מספר שנים היה Apple Fan Boy. עד כדי כך שכל מי שמכיר אותי היה בטוח ששתי דקות לאחר ההכרזה על האייפון יהיה לי אחד ביד ואני מודה שציפיתי לו. אבל, אחרי שבדקתי אותו הגעתי למסקנה שהוא בסה"כ צעצוע. בגלל זה קניתי E71 של נוקיה.
    מבחינת עבודה שוטפת , הE71 נותן לי הרבה יותר – כשאני מדבר בטלפון אני יכול לרשום הערות במקביל, או לחפש באנשי הקשר ולשלוח SMS לאיש שיחי תוך כדי שיחה. ולבדוק דואר ולנווט ואפילו לצלם. עם הילדים שלי אני יכול לנהל שיחות וידאו מהמילואים בלי לחשוש שמה הטלפון יהרס לו בחולות צאלים. מה קורה אם אתה מקבל שיחה באמצע ניווט באייפון? נסה ותיהנה.
    אני לא מוגבל למערכת הפעלה או לתוכנה ספציפית – יש לי את החופש לבחור עם מה נוח לי לעבוד.
    iTunes זו מפלצת זוללת משאבים. לי היא לא מתאימה. אני מחבר את הטלפון כך שהוא מופיע לי ככונן חיצוני (אופס, גם את זה האייפון לא יודע לעשות..) ומעתיק את המוזיקה אליו. בלי מתווכים, בלי DRM ובלי חסימה אחרת.
    הסוללה מחזיקה יומיים והטלפון שלי כבר ותיק (שנה ומשהו) ועבר הרבה מחזורי טעינה. מטען לרכב, אם הולך לאיבוד עולה 20 ש"ח בכל תחנת דלק.
    האייפון שינה את עולם הסלולר מפני שהוא הציע ממשק מגע הגיוני, הרבה יותר ממה שהיה למיקרוסופט להציע. אבל זהו בעצם.
    בכל תכונה אחרת כל נוקיה עם S60 לוקח אותו ובקלות(ותחסוך ממני את המיתוס של S60 איטית): מצלמה איכותית יותר, פלאש, GPS, אורך חיי סוללה, רדיו, מערכת הפעלה יציבה ואמינה עם אלפי יישומים קיימים, מולטיטסקינג. לכל הרוחות, אפילו כדי לראות יוטיוב צריך אפליקציה מיוחדת באייפון מפני שאין תמיכה בפלאש. או ג'אווה.

    אני עם ניצן לגמרי – הביקורת שלך חובבנית להחריד.

    1. תמונת פרופיל של שי ענבל

      הביקורית אינה עומדת בפני עצמה. חסרונות האייפון ידועים, יתרונות האנדרואיד ידועים, חסרונות הנוקיה ידועים, כמו גם יתרונות האייפון. דיברתי והרחבתי על כך רבות בכתבות קודמות באתר ובעיתון.

      בנוגע לשאר – על טעם ועל ריח. ניסיתי הכל – נוקיה, בלקברי, אנדרואיד, ווינדוז מובייל – אבל אני נשאר עם האייפון. זו לא בחירה עיוורת. זה הסמארטפון הכי טוב בשוק כיום לדעתי, ולי אישית הוא עונה על כל הצרכים. אני קורא בו ברכבת ובאוטובוס (אין לי רכב), מטעין אותו בבית, בעבודה וברכבת כשצריך, מאזין למוסיקה, מתעדכן ברסס ובטוויטר, גולש באינרנט, כותב מיילים, עובר על פוסטים, לינקים ורעיונות לכתבות.

      יש מגוון דעות למגוון מכשירים לכאן או לכאן. כשאני מבקר, אני משתדל להיות אובייקטיבי ככל האפשר ולהסתכל על התמונה הכוללת, אבל גם אני בן אדם וגם לי יש דעות. דבר אחד אני מבטיח לך: אם הנקסוס 1 היה מרשים אותי יותר מהאייפון, לא הייתי חושש לציין זאת לרגע. אפל לא משלמים לי, אני לא משוחד ואני לא פאנבוי. האייפון הוא לא מושלם, גם לא יהיה.

      1. תמונת פרופיל של נדב פרץ

        שי, בתור מי שלא נגע בחייו לא באייפון ולא בנקסוס, שני דברים:
        א. הייתי מצפה ממך – לאור זה שאתה מודע להעדפה שלך לאייפון – לאחת משתי אפשרויות: או לאמירה 'אני לא יכול לעשות את הסקירה' (שברור לי שהיא בעייתית), או להחלטה של – אני סוקר את המכשיר לא מתוך השוואה לאייפון, כי זו השוואה לא הוגנת מצידך. אפשר לציין בסוף שלטעמך הוא פחות טוב מאייפון, אבל זו לא יכולה להיות הפואנטה של הסקירה.

        שנית, 'כתבנו הרבה על הנקסוס' זה ממש לא מעניין. עם כל הכבוד לכתיבה שלך בפרט, ולעיתון שאתה כותב בו בכלל, הוא לא תופס בחיים שלי את המקום ש'דבר' תפס בחיים של סבא שלי. אני לא עובר על כל הכתבות שלך, ולא זוכר – אם קראתי בכלל – מה כתבת לפני שבועיים. או שתיתן לי את המידע הבסיסי על הנקסוס, למרות שכבר כתבת אותו קודם, או – האפשרות הפחות מועדפת – שתיתן לי לינקים לכתבות האחרות.

  5. תמונת פרופיל של יובל

    מי שעוקב אחרי בטוויטר מכיר את אחת הסיסמאות שלי שם, מק זה דרעק.
    ובנימה רצינית יותר, אינני ידוע בתור חובב אפל על מוצריה, אבל הכתבה של שי היא הוכחה ניצחת לעליונותה של מכונת השיווק מקופרטינו. אני בכל אופן עייפתי מתסמונת שטוקהולם של בעלי האייפון.

    1. תמונת פרופיל של אבים
      אבים

      ועכשיו, ערוץ 10 בניצוחו של אביב פרנקל . ועל מה הכתבה? "אכזבה מהנקסוס" בגלל איזו בעיה בהעברת הנתונים. (דומה למה שקרה לאייפון בימיו הראשונים). שום מילה על מה יש בו ומה אין בו. כאילו מישהו בקופרטינו כתב את הטקסט.
      אגב, מהפריימים הבודדים שהראו את המכשיר פועל בידיו של פרנקל נראה שהנקסוס מהיר ביותר ומגיב מייידית לנגיעות על המסך.

      יו.. אהבתי את "תסמונת סטוקהולם". יכול להיות שמי שקנה אייפון פשוט לא מוכן להודות שהמכשיר שלו מעפאן בכל תכונה וכל מה שיש לו להתלות בו זה מסך המגע?

      פון מ

  6. תמונת פרופיל של אילן גלר

    אתם מודעים לכך שההיגיון לפיו אתם תוקפים כאן את שי הוא "אנחנו החלטנו שהנקסוס יותר טוב/טוב באותה המידה, הדעה שלנו היא נכונה בהכרח ועל כן מי שלא מסכים איתנו הוא בהכרח טיפש/משוחד"?

    ניצן, אם להתייחס ספציפית לטיעון שאתה העלת:
    "האנדרואיד הוא כלי עבודה שאמור לשמור אותך מקושר לכל השירותים הוובים שלך. זה למה לאיפון יש מולטיטאץ' ולאנדרואיד יש מולטיטאסקינג וזה למה באיפון יש לך ממשק קרוסלה לנגן ובאנדרואיד יש לך וויג'טים אינפורמטיביים לדסקטופ".

    הסיבה שבגללה למכשירי אנדרואיד אין מולטי-טאצ' היא לא משום שגוגל החליטה שמפני שהמכשיר "מקשר אותך לכל השירותים הווביים שלך" התכונה הזו מיותרת ופחות שווה להשקיע בה. אין להם מולטי-טאצ', מפני שגוגל חוששת להפר פטנטים שאותם אפל רשמה כשהמציאה את המושג ואת השימוש בו. הסיבה שבגללה לאייפון יש נגן מדיה מצוין ולאנדרואיד נגן מדיה גרוע (כן, גרוע, ואם אתה טוען שעיצוב ממשק, שימושיות ופונקציונאליות הם דברים שוליים – אז בכל מקרה אין לך מה לחפש עם סמארטפון) היא לא משום שגוגל החליטה שאנשי עסקים עסוקים מכדי לשמוע מוזיקה ולכן לא כדאי להעמיס להם נגן על המכשיר, אלא פשוט משום שאפל יותר טובה בזה מגוגל, שהחליטה ככל הנראה פשוט לוותר מראש וממתינה שמישהו אחר יסגור את הפינה (סוני אריקסון, נניח, עם ה-X10).

    אתה בעצם מנסה לומר שהחסרונות של האנדרואיד הם כולם החלטות מכוונות שנתקבלו מאחר והוא "התפתח מכיוון אחר". בולשיט. אם אתה רואה בנקסוס "כלי עבודה שמקשר אותך לשירותי הווב" ובאייפון "אייפוד עם סלולרי גרוע", אתה משוחד הרבה יותר משי.

    1. תמונת פרופיל של ~ניצן~

      אתה לחלוטין טועה, הבלוג שלי הוא מקום להבעת הדעות האישיות שלי והכתיבה שלי היא תמיד מתוך מה שמעצבן / מרגיז / מרגש אותי. הכתיבה שלי בבלוג שלי אמוציונאלית וזה בהחלט תקין. שי כתב ביקורת שמתימרת להיות מקצועית ומקיפה על מוצר, תוך שהוא מוותר על הניטרליות הנדרשת מכתיבה כזו. מאמר בגוף תקשורת צריך לעמוד בסטנדרטים כאלה ואחרים וההפרה שלהם היא זו שעיצבנה.

      הנקסוס (בפרט) והאנדרואיד (בכלל) נלקחו כאן בתור דוגמא, לדעתי אתה יכול להחליף את המילה נקסוס בנוקיה N97 ועדיין הביקורת שלי תהייה רלוונטית מסיבה פשוטה – לא משנה אם אתה הולך על אנדרואיד, S60 או וינדוז מובייל – לכולם יש שלל קווים משותפים כגון – תמיכה במולטיטאסק, ויג'טים, יכולת ניהול לא תלויה בתוכנה. אני עדיין מאמין שהנוקיה N95 שלי הוא המכשיר האידיאלי, והרבה פעמים אני מצטער שהוא כבר לא איתי. לצורך העיניין לא היה לו אפילו מסך מגע.

      הנושא של המולטיטאץ הוא אכן בעייתי מבחינת פטנטים, אם כי אפשר לראות שגם פאלם (בפאלם פרה) וגם מיקרוסופט (בשולחן המטורף הזה שהם בנו) הטמיעו ממשק מולטיטאץ. אפל תבעה את פאלם, לא ידוע לי על תביעה נגד מיקרוסופט, אני מניח שברגע שהדברים הללו יתבהרו התמיכה במולטיטאץ תתווסף – משהו שהוא אפשרי מבחינת חומרה ופשוט לא מופעל מבחינת תוכנה.

      באשר לנושא הנגן – שוב, הנגן יכול להיות מצויין מבחינת חומרה עם ממשק גרוע, יכול להיות בעל ממשק מעולה אבל חומרה גרועה ויכול להיות מנצח בשניהם או גרוע בשניהם. השאלה היא איך אתה יכול לקבוע שהטלפון הוא גרוע על סמך תוכנת הנגן, או לחילופין, מדוע אם אני חושב שממשק הנגן של האנדרואיד מספק אותי בהחלט אתה חושב שסמארטפון לא מתאים לי.

      1. תמונת פרופיל של אילן גלר

        כנראה שלך ולי יש הגדרות שונות לחלוטין למושג "ניטרליות". אני לא רואה את הבעיה בכך שהשורה התחתונה בביקורת של כלכליסט היא שהאייפון עדיף (גם אם אני לא מסכים), או בכך שהכתב החסיר שורה של פרמטרים טכניים לחלוטין שאפשר למצוא בויקיפדיה או באתר הרשמי של הטלפון. אני חושב שההשוואה בין הנקסוס והאייפון היא הכי רלוונטית שיכולה להיות, ואגב הקביעה הזו – שחויית השימוש אותה מציע המכשיר של גוגל לא מתקרבת לזו של אפל – היא אפילו לא מקורית. זה כמעט קונצנזוס בביקורות בחו"ל.

        אני לא חושב שאנדרואיד, S60 או חלונות מובייל חולקים ביניהם תכונות מסוימות בהכרח מפני שהם מכוונים לקהל שונה מזה של האייפון. למעשה, אני מוכן להמר שמערכת ההפעלה של האייפון תתקדם בגלגול הבא של למולטי-טסקינג, ואילו נוקיה תנסה להפוך את חבילת ה-ovi שלה למחשב האישי לתוכנה מקבילה ל-iTunes ברמת החשיבות והשימושיות שלה בחיבור למכשיר. לכל אחת ממערכות ההפעלה הללו יש יתרונות וחסרונות, והסיגמנטציה שלהם לא פותרת אותם מהצורך להצטיין בתחום כזה או אחר.

        ובאשר לנגן המדיה: ובכן, אם הטיעון "אני מוכן להסתפק ב…" הופך מבחינתך חיסרון של מכשיר מסוים ללא רלוונטי, הרי שבאותה המידה אני יכול לטעון ש"אני מסתפק ביכולת של האייפון להריץ תוכנה אחת בכל פעם" וכך הפכתי, לצורך העניין, את העדר המולטי-טסקינג ללא רלוונטי. אם אתה דורש ניטרליות, הרי שההשואה בין האייפון והאנדרואיד צריכה להיות לרוחב ולא לעומק של תכונות ספציפיות שאתה מעריך יותר מאחרות. האייפון אולי קצת פחות טוב מהנקסוס בתכונות בהן הנקסוס מצטיין, אבל הנקסוס ממש גרוע בתכונות שבהן האייפון מצטיין.

        1. תמונת פרופיל של ~ניצן~

          אילן, משפט כמו ה"האייפון אולי קצת פחות טוב מהנקסוס בתכונות בהן הנקסוס מצטיין, אבל הנקסוס ממש גרוע בתכונות שבהן האייפון מצטיין." הוא בעייתי בדיוק כמו הביקורת. אתה לא מפרט איפה הבעיתיות, אתה פשוט מביא קביעה. בהתחשב בעובדה שמדובר במכשיר שיצא לשוק לפני שבוע, שמעולם לא החזקת אותו והמקסימום שיצא לך לעשות זה לראות כמה סקירות וידאו ולקרוא כמה סקירות טכנולוגיות – זו קביעה יומרנית, היא יומרנית בדיוק כמו הכתבה של שי.

          כשהאיפון יצא לשוק חנות האפליקציות של אפל הייתה ריקה, תמיכה בעברית התווספה באופן רשמי רק בגירסה השלישית כמדומני, ומחלות ילדות היו דבר נפוץ. האיפון בן 3 וחצי והוא עדיין נחשב (די בקונצנזוס) כטלפון מחורבן. האם הנקסוס יותר טוב ממנו? אין לי שמץ של מושג כי שי שהשיג אותו לפרק זמן מסויים לא טרח לבצע איתו בדיקות ולכתוב איך הוא כטלפון. במקום זה הוא העדיף להתעסק בדברים כמו ישום המפות של גוגל והדפדפן. אם אתה רוצה מחשב כף יד לך וקנה מחשב כף יד, אבל הסמארטפון אמור להיות בין היתר גם טלפון – ואם אתה כותב סקירה מקיפה, אתה לא יכול להתיחס לזה בתור "שורה של פרמטרים טכניים לחלוטין".
          אם אתה מצהיר שאתה מספק ביקורת מקיפה אתה צריך לדאוג לשני דברים – שהיא תהייה רלוונטית ושהיא תהייה ניטרלית. אם היא לא זה ולא זה – חטאת למטרה.

          סתם שאלה, איזו קונסולת משחקים עדיפה לדעתך?

          1. תמונת פרופיל של אילן גלר

            לגמרי פלייסטיישן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79