Deprecated: Creation of dynamic property CF\WordPress\DataStore::$logger is deprecated in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php on line 23

Deprecated: Creation of dynamic property CF\WordPress\Proxy::$pluginAPI is deprecated in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/Proxy.php on line 31

Deprecated: Creation of dynamic property SyntaxHighlighter::$brush_names is deprecated in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/syntaxhighlighter/syntaxhighlighter.php on line 248

Deprecated: Creation of dynamic property SyntaxHighlighter::$specialchars is deprecated in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/syntaxhighlighter/syntaxhighlighter.php on line 326
המכללה | מחשבות על מחאת האופנוענים
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79

מחשבות על מחאת האופנוענים

רגע אחרי הדיון בוועדת הכספים, אחרי שראינו את מאסת חברי הכנסת שקמו, עמדו לצידנו וטענו את שטענו אנו נותר רק לסגור חשבון עם הטוקבקיסטים. בלי קשר למה יסגר בסוף – הנה מה שאני חושב .

צביעות.

אתם כועסים עלינו כשאנחנו משתחלים קדימה ברמזור אבל חסר לנו שננסה לעמוד בתור לרמזור כמו רכב. אתם כועסים עלינו כשאנחנו חונים על המדרכה אבל לא מוכנים שנתפוס חניה רגילה "על חשבונכם".

bike260פנטזיה

הכביש זה לא ספר של הארי פוטר ואופנועים לא מופיעים יש מאין בשטח מת. לשטח מת יש נקודת כניסה ונקודת יציאה – אם אתם רואים אותנו יוצאים ממנו, הייתם צריכים לראות אותנו גם נכנסים אליו. מה הם השטחים המתים ברכב שלכם? הקורות בצידי החלונות, הפלאפון שתקוע לכם באוזן, קופסת הדיסקים על הבירכיים, הילד הלא קשור מאחור, סשן ההתאפרות וכמובן הגורמים הקריטיים ביותר – אתם לא מסתכלים במראות ופשוט לא אכפת לכם מה קורה מסביבכם.

סטטיסטיקה.

"האופנוענים אחראים לרוב התאונות ולכן הם צריכים לשלם יותר" – על פי נתוני משטרת ישראל 75% מתאונות הדרכים בהם מעורבים אופנועים ומכוניות האשם בתאונה הינו הרכב ולא הדו"ג. הכנסת קיבלה את זה, קבלו את זה גם אתם.

פרופורציות.

"האופנוענים משתוללים על הכביש ומסכנים את החיים של נהגי הרכבים" – יקיריי, אתם סגורים בקופסת פלדה, אם חס וחלילה יתנגש בכם רכב דו גלגלי הרי שחייו הם שיהיו בסכנה, לא שלכם. זה כאילו שמחר ינסו להעלות לכם את הביטוח כי נהגי הרכבים משתוללים על הכביש ומסכנים את החיים של נהגי המשאיות – ברצינות.

מראה

"תסתכלו עליהם ותראו אותנו" היה הסלוגן של הסידרה טירונות, אבל היא נכונה גם לגבי הכבישים שלנו. הייתי אומר שנכון, אתם לא משתחלים בין רכבים אבל במשך שנותי על הכביש ראיתי גם את זה קורה – נהג לחוץ במיוחד "מייצר" לעצמו מסלול ונדחף בין שני רכבים שנסעו לאט מדי לטעמו. כואב לכם שאנחנו חונים על מדרכה, אבל זה לגמרי לא מפריע לכם לחנות עליה בעצמכם, או לחנות באדום לבן, או חניית נכים, או דבל פארקינג כי אתם רק רוצים לקנות שניה סיגריות בפיצוציה ועל הז*ן שלכם שחסמתם נתיב. אתם טסים על הכביש, לא מאותתים, עוקפים על פס הפרדה רצוף, לא משתמשים במראות, מדברים בסלולר, קוראים עיתון, מתגלחים, מתאפרות, מעשנים/ות – בקיצור – עברינים/ות.

סקילה

הנצרות טבעה את המשפט "זה שאין בו חטא ישליך את האבן הראשונה" בהקשר של הוצאות להורג ע"י סקילה שהייתה כה מקובלת אז. הרעיון הוא שבגלל שאף אחד מאיתנו לא צדיק טהור לאף אחד אין זכות להשליך את האבן הראשונה ולכן לא ניתן לסקול אנשים. כמה טוב שאנחנו יהודים, עכשיו תגיבו.

לדרג את הפוסט
0

Posted

in

by

Comments

15 תגובות על “מחשבות על מחאת האופנוענים”

  1. תמונת פרופיל של Moogi

    יפה כתבת!

  2. תמונת פרופיל של מורן בר

    כל מילה בסלע. שנים שאני מנסה להסביר את הדברים הללו לנהגים..

  3. תמונת פרופיל של נהגת רכב
    נהגת רכב

    מצדיקה כל מילה שנכתבה כאן. תומכת לחלוטין במחאת האופנוענים. מתי נרכוש לנו קצת תרבות אירופאית, בה האופנוען הוא קדוש ולו בגלל שבריריותו הדו גלגלית. מעט הגיון אנשים, מספיק להיות מדינה של חלמאים.

  4. תמונת פרופיל של טל בכר
    טל בכר

    לקחת לי את המילים מהפה-הרבה זמן חיפשתי תגובה נאותה ליציאות הגאוניות של נהגי המכוניות שטוענים שאנחנו מסכנים אותם.
    בתור נהג מכונית שהוא גם אופנוען אני מרגיש הרבה יותר בטוח במכונית מאשר באופנוע-אפילו אם יש מסביבי רוכבים ש"מסכנים" אותי,ועדיין אני מצליח לראות אותם ולהתחשב בכל הרוכבים שמסביבי.
    הדבר החשוב ביותר בתור אופנוען הוא ליידע את כל החברים,המשפחה והמכרים שלך לעניין הזה-לא יאומן כמה אנשים טובים,נהגים שקולים ורגועים ללא עבירות וללא תאונות יכולים להיות מופתעים מזה ש"רק פתחתי את הדלת לשנייה ולא הסתכלתי,רק עצרתי בשוליים לשנייה ולא הסתכלתי" וכ"ו…
    לכן מחובתנו ליידע אותם-תסתכלו. תקחו שנייה ותסובבו את הראש. יש המון רוכבים מסביבכם.

    תהיו מודעים לנו.
    אנחנו כאן.

  5. תמונת פרופיל של משה אופניק

    סע סע במונית על פני גיא והר יופי לי, יופי לי, יופי לי, יופי לי זה כה נהדר.
    איש במוניתו יחיה !
    סתם
    שכל אחד יסע במה שבא לו, אפילו בחיפושית ישנה או בקורקינט ממנוע !

  6. תמונת פרופיל של איתן
    איתן

    אני לא רוכב אופנוע, אך אני חושב שאתה מוציא קיטור בכיוון הלא נכון.
    כל מה שכתבת מעצבן גם אותי, אך הטיפול הוא לא לתת קנס קולקטיבי, אלא לטפל בעניין באופן פרטני ע"י משטרה נורמלית (או פקחים).
    זה כמו שתאמר שבגלל שישנה כמות גדולה של פשע ברמלה-לוד, נגדיל לכולם שם את הארנונה… בוא נעניש אותם הפושעים הללו, כך או שיהיו פחות אנשים ברמלה, או שסתם ננקום בהם.

    1. תמונת פרופיל של ~ניצן~

      לא הבנתי מה גרם לך לחשוב שהכיוון שבו אני משחרר את הקיטור שלי אינו נכון. אם קיבלת איכשהו את הרושם המוטעה שאני בעד העלאת הביטוח אולי כדאי שתקרא את הטקסט שוב. אם לא – אז אולי כדאי שתסביר את עצמך.

      1. תמונת פרופיל של Flash
        Flash

        GS = גם סוחב

  7. […] ברומר כותב את הבלוג “המכללה“, שם פורסם הפוסט במקור ברשיון […]

  8. תמונת פרופיל של ליאור שיאון

    ניצן,

    ליבי לאופנועים, באמת, וכרוכב אופניים ואופנוע לשעבר אני מבין את הכאב שממנו אתה כותב.

    אבל אתה חי בסרט.

    כן, מעצבן אותי רוכב אופנוע שמשתחל לפני ברמזור ואז נוהג לרט באמצע הכביש. או ש, או ש. אין לי בעיה שתשתחל ותעוף קדימה, אין לי בעיה שתיסע באחריות כמו רכב באמצע הכביש, אבל לא שניהם. אם אתה נוסע לאט, וכמו רכב, סע כמו רכב וחכה בפקק כמו כולם.

    ברור שאפשר להכנס ולהיות בנקודה המתה בלי שיראו אותך – גם רכבים יכולים להיות שם, ואי אפשר לראות כל רגע נתון את כל מה שוקרה מסביב לרכב, וגם להסתכל קדימה. לא שזו אשמת האופנוען, אבל לטעון שאין נקודה מתה?

    עכשיו, לענין. רוכבי אופנועים משוגעים יש לרוב, אני לא מבין למה הם מסכנים את עצמם, אבל זו עובדה, גם נהגי רכבים. כן, לפעמים אני מסתכל ברוכבי אופניים ולא מאמין מה הם עושים. משוגעים יש תמיד. על אופנועים יש קצת יותר – או שלפחות רואים אותם יותר בכלל הזריזות של האופנוע – ואם רואים אותם יותר עם חשופים יותר לפגיעה.

    הפניה אל "הנהגים" שמעצבנים אותך ועושים "אותו הדבר", גם היא מוכרת ולי ויש רוכבי אופניים שמדברים כך. לא ברור לי בדיוק מה הרעיון. ראיתי מישהו חונה עם רכב על המדרכה אז גם לי מותר ואף אחד לא יכול לומר לי דבר כי "גם אתם" עשיתם את זה? (ואני אומר את זה בתור מישהו שכל הדברים שציינת למעלה בכלל לא מטרידים אותו, אבל לא מבין את הרעיון שב"להחזיר" למישהו אחר מאותה "קבוצה").

    כשנאבקים למען מטרה צריך להיות צודק, להאמין במטרה, אבל גם צריך להסתכל מנקודת המבט של המישהו האחר" רק כך תעשה "מכירה" של הרעיון שלך, ע"י זה שתבין את זה. אז למה באמת דוחפים להעלאת במחירים? מה הסיבה (את זה אני באמת לא יודע)? ומה הנזק שכולנו נקבל? (יותר תנועה על הכביש, יותר פקקים, פחות חניה).

    1. תמונת פרופיל של ~ניצן~

      אני לא מסכים עם הטיעון שלך – כשהתנועה זורמת אני תופס מסלול – למה? בעיקר כי לדעתי להשתחל בין שני רכבים נוסעים זה סוג של התאבדות. אני לא נוהג לאט, אני רוכב על אופנוע 500 סמ"ק ואני מבטיח לך שאני לא מעכב את התנועה.
      לעומת זאת כשהרכבים עומדים אני בד"כ משתחל קדימה. למה? בעיקר כי כבר קיבלתי נגיחות וצפירות מכל מיני נהגים שלא הבינו איך אני מעיז לתפוס מקום של רכב על הכביש. אבל לא רק, אלא גם משלל הסיבות שמניתי בפוסט לא אישי לפני שנתיים – כי תאהב את זה או לא – זה מגדיל את סיכויי השרידות שלי.

      האם זה חוקי? לא, כמובן שלא. אבל כמו שאומרים – צריכים שניים לטנגו וחלק מהגורמים לצורת הרכיבה הזו נובעת גם מהתנהגות נהגי המכוניות.

      באשר לשטחים מתים – אלא אם אתה נוהג על נגמש אזי כמות השטחים המתים ברכב שלך אמורה להיות מינימאלית. ואין מה לעשות, על מנת שאני אוכל להתמקם בתוך שטח מת שלך, אני צריך להיכנס אליו. אם אתה לא מעיף מבט במראות אז מה הפלא שפתאום אנחנו "מופיעים" לך בתוך השטח המת.

      כן, יש אופנוענים שמסכנים את עצמם על הכביש, אבל זו בדיוק הנקודה – אם אני משתולל על הכביש עם האופנוע אני מסכן את החיים שלי. אם אני משתולל על הכביש עם אוטו אני מסכן בעיקר חיים של אחרים. רוב תאונות האופנועים נגמרים לצערנו במוות של הרוכב, נכון שזה גוזר סכום גבוה של פיצויים, אבל הוא הרבה יותר נמוך מנהג שהשתולל על הכביש והפך הולך רגל למשותק.

      ושוב, נראה לי שקצת פיספסת את הפואנטה שלי וחבל. הטענה שלי לא הייתה – אתם חונים על המדרכה אז גם לי מותר זה שכולם עבריינים לא מתיר את העברה. הטענה שלי היא בחזקת – על מה תלין. רוב טיעוני הטקובקים הייתה – צריך להעלות לאופנוענים את הביטוח כי הם עושים א, ב וג' אבל בסופו של יום, הם לא שונים בהרבה מכל נהג אחר.

    2. תמונת פרופיל של ~ניצן~

      באשר ללמה מעלים את הביטוח – יש פקידון בשם ידין ענתבי שהוא המפקח על הביטוח בישראל. אותו פקידון הולך לסיים את תפקידו בעוד חודשיים ומן הסתם יצנח אל משרת ניהול בכיר מובטחת באחת מחברות הביטוח.
      הפול – אותו גוף ביטוחי שמבטח את "מסורבי הביטוח" הוא גוף שמוחזק על ידי כל חברות הביטוח לפי הנתח שלה בשוק הרכב. (כלומר, אם אצל חברה X מבוטחים 20% מכלל הרכבים בארץ אזי אחוז האחזקה שלה בפול הוא 20%). הפול אינו רווחי וזה מאפשר לאותן חברות ביטוח לייצר מצג שווא של הפסדים (מחד, כי מאידך הן מדווחות על רווחים אדירים).

      אם מעלים את הביטוח מספר רוכבי האופנועים יורד (וענתבי לא היסס להתראיין לתקשורת ולהצהיר שזה מה שהוא מקווה שיקרה). כי רוב האופנועים הללו יוחלפו ברכבים שיגיעו אל סוכנויות הביטוח ולא אל הפול. לעומת זאת, הוספה של כ 80 שקלים לביטוח הרכב השנתי יאפשר להוזיל את פרמיות הביטוח לאופנועים (תוספת שמוגדרת בחוק וענתבי פשוט מונע מימוש שלה) מה שכמובן יעלה את האטרקטיביות של כלי הרכב הדו גלגליים ויוריד קצת מכוניות מהכביש. אותם 80 שקלים (פחות מ 7 שקלים בחודש) יאפשרו לבעלי המכוניות לחסוך סכומי עתק בשנה (למשל כ 6 שקלים המחיר לליטר דלק, עכשיו צא וחשב כמה דלק אתה שורף רק על חיפוש חניה או עמידה בפקק שלא לדבר על שמן, בלאי וכ').

      אבל הכל נמצא בידיים של פקידון אחד שפורש בעוד חודשיים ובינתיים מיהר לטוס לכנס מקצועי בברזיל על חשבוני וחשבונך רק כדי להתחמק מהזימון של ועדת הכספים בכנסת.

  9. תמונת פרופיל של אריק

    ניצן,

    אתה נכנס למלכודת שהכינו לך מציעי החוק בכך שאתה יורד לרמה שלהם ומכליל את נהגי הרכב בסטריאוטיפ.

    יש נהגי רכב מתפרעים ויש נדיבים, יש שנותנים לך להיכנס לפניהם כשהרמזור הופך לירוק ויש שחוסמים את הנתיב ולא נותנים לך לנסוע בין המסלולים. אבל להכליל את כל הנהגים באותה קטגוריה גרוע לא פחות מלהכליל את כל הרוכבים באותה קטגוריה.

    — אריק (נהג ורוכב)

  10. תמונת פרופיל של מרק ק.

    מאז שכתבת את זה ניסיתי לספור כמה פעמים רוכבי אופנוע ניסו לעצור עלי כשחציתי במעבר חציה וחברים שלהם ששמעו שהראשונים לא הצליחו ניסו לדרוס אותי על המדרכה (ציון לשבח למקוריות יקבל הרוכב שרכב על שביל אופניים, כבר שכחתי איפה)

    יתכן שאתה ואנשים אחרים שאתה מכיר יוצאי דופן, אבל אופנוענים מפירים את חוקי התנועה בצורה עקבית, אולי לא בגלל שהם עברינים מועדים, אלא בגלל שהרבה קל להם מאשר למכוניות.

    אתה יכול לדבר על נקודות מתות במכוניות, אבל כשאתה מזגזג עם האופנוע במהירות של 150 קמש בכביש עמוס, נהג המכונית בכלל לא רואה אותך כי רוב הזמן אתה מוסתר על ידי מכוניות אחרות.

    כשאתה נוסע במרחק של 20 סנטימטר מרכב חונה, אתה משחק רולטה רוסית כאשר אתה מהמר האם במקרה יש אמא שצריכה לצאת מהאוטו שיש בו ילד בוכה.

    במפגש בין אופנוע למכונית האופנוע תמיד יפסיד, אז למה לכל הרוחות דוקא האופנוענים הם בצורה עקבית האנשים הפחות זהירים על הכביש?

    וזה כלל לא קשור למחיר הביטוח, לא מכיר מספיק בשביל שתהיה לי דעה.

  11. תמונת פרופיל של נמרוד ברנע
    נמרוד ברנע

    לא רק שאין לי שום בעיה שהאופנועים והקטנועים יחנו במקומות החנייה של המכוניות – אלא שאני חושב שחובה שכך יהיה. צריך לקבוע שכל חניון חייב להקצות אחוז מסויים מהשטח שלו לכלי רכב דו-גלגליים.

    חסימת המדרכה היא לא פיתרון ובאה על חשבון החלשים – הולכי הרגל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/DataStore.php:23) in /home/nitzan_n2b/n2b.org/wordpress/wp-content/plugins/cloudflare/src/WordPress/HTTP2ServerPush.php on line 79